توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 67341
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۷
بانیان وضع موجود هنوز مسئول هستند؟
نکته‌ای افزون بر روند کُند تغییر مدیران روحانی
روزنامه اصلاح طلب: یکسری از مدیران روحانی با حمایت لفظی از رئیسی در دولت پست گرفتند!
بدون شک انرژی و توانی که هم اکنون از سوی رئیس جمهور و همچنین مقامات ارشد دولت مشاهده می شود در کنار مسئولان و مدیران همفکر در همه لایه ها دوچندان خواهد شد.
نکته‌ای افزون بر روند کُند تغییر مدیران روحانی
گروه سیاسی جهان نيوز: در کنار محاسن عدیده اما روند کند انتصابات در دولت آیت الله رئیسی مورد انتقاد بسیاری از دلسوزان و حامیان دولت سیزدهم است. از سوی دیگر نوع برخی تغییرات هم اینگونه است که به احتمال زیاد عملا تغییر خاصی حاصل نخواهد شد.

این نکته بدیهی است که با نوع نگاه مدیران دولت روحانی اساسا بسیاری از اهداف دولت انقلابی محقق نخواهد شد و یا اینکه پس از کش و قوس های فراوان، با زحمت بسیار و پس از هدررفت روزهای گرانبهای خدمت، تغییرات به نفع مردم و در جهت منافع ملی به منصه ظهور خواهد رسید.

در ماه گذشته جهان نيوز در گزارش هایی با عنوان «چرا هنوز رفیق گرمابه و گلستان نوبخت همه کاره است؟» و «موتور روشن ماشین دولت با چرخ‌های معیوب» به این موضوع مهم و مطالبه جدی پرداخت.

حال و در همین باره روزنامه اصلاح طلب همدلی در گزارشی با عنوان «بحران نیروی اجرایی در دولت رئیسی» مدعی شده است: «خلأ نیروهای کاربلد در تیم همراه رئیسی دیده می‌شود به همین خاطر است که سرعت تغییرات مدیریتی در وزارتخانه‌ها بشدت کند است. در پاسخ به این سؤال البته اعضای دولت می‌گویند که رئیسی قصد ندارد که مدیران را به شکل اتوبوسی تغییر دهد؛ اما نگاهی به تغییرات نشان می‌دهد آنجا که نیروی جایگزین و جدید داشته‌اند خیلی زود تغییرات خود را انجام داده‌اند و نبود تغییرات به خاطر این نیست که قصد این کار را ندارند بلکه حاکی از آن است که دست او از نیروهای کاربلد و همسو با دولت و جریان سیاسی‌اش خالی است».

در بخش دیگری از گزارش به نکته قابل توجهی اشاره شده است: «در سطح معاونان و مدیران رد بالای وزارتخانه‌های رئیسی نیروهایی دیده می‌شوند که صرفاً با حمایت‌های لفظی از رئیسی توانسته‌اند این مناسب را به دست بیاورند. درحالی‌که در دولت قبل نیز سمت‌هایی داشته‌اند. برخی می‌گویند که رئیسی به خاطر نداشتن نیروی کافی مجبور شده از این افراد استفاده کند اما همین نیروها به پاشنه آشیل دولت او تبدیل می‌شود».

در ادامه گزارش این روزنامه اصلاح طلب تاکید می شود که با وجود تاکید وزیر کشور مبنی بر تغییر 75 درصد از فرمانداران اما نگاهی به روند تغییرات در مدیریت سیاسی استان‌ها و شهرستان‌ها نشان می‌دهد که تغییرات آن‌چنانی رخ نداده است. همچنان که این اتفاق در دولت حسن روحانی نیز رخ داد. به‌عبارت‌دیگر تحلیلگران سیاسی بر این باورند که در سطح فرمانداران خیلی وقت است که تغییراتی رخ نمی‌دهد درواقع فرمانداران از یک استان به استان دیگر منتقل می‌شوند.

بدون شک انرژی و توانی که هم اکنون از سوی رئیس جمهور و همچنین مقامات ارشد دولت مشاهده می شود در کنار مسئولان و مدیران همفکر در همه لایه ها دوچندان خواهد شد. البته که باید به این مسئله توجه ویژه ای شود تا آن دسته از مدیران که اصطلاحا سریع پیام انتخابات را دریافت کرده و تغییر رفتار و شکل میدهند نتوانند در این دولت هم جا خوش کنند. باید به این نکته نیز اذعان کرد که در دل جبهه عظیم دلسوزان انقلاب عناصر موثر و کارآمد فراوانی برای بکارگیری یافت می شود که بر گزاره نداشتن نیروی کافی خط می کشد.

بنای دولت مردمی و انقلابی در تغییر به نفع مردم که در چند ماه اخیر نشانه های دلنشینی از آن به جامعه منتقل شد نباید با سنگ اندازی برخی وابستگان فکری دولت غربگرای گذشته کم فروغ شود.
Share/Save/Bookmark