توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 67378
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۲
نکات قابل تامل از موشک باران مقر جاسوسی اسرائیل
ابعاد جدید از قدرت اطلاعاتی ایران در عملیات اربیل/ چرا شفاف گفته نشد که سپاه از کدام اقدام اسرائیل انتقام گرفته؟!
اسرائیل به ظن خود یکبار دیگر خط قرمز ایران را (پس از گذشت سه سال از حمله به پایگاه تی 4 سوریه و شهادت چند پاسدار) مورد آزمایش قرار داد ولی این امتحان مجدد سپاه برایشان خیلی دردآور تمام شد.
ابعاد جدید از قدرت اطلاعاتی ایران در عملیات اربیل/ چرا شفاف گفته نشد که سپاه از کدام اقدام اسرائیل انتقام گرفته؟!
به گزارش خط نیوز به نقل از جهان نيوز: موشک باران مقر جاسوسی اسرائیل در اربیل توسط سپاه پاسداران، حاوی نکاتی است که برای نمایان شدن عظمت این عملیات، گفتن آنها را ضروری می کند.

یک: شناسایی مقرهای جاسوسی دشمن در کشورهای ثالث عمدتا توان و مهارت اطلاعاتی بالایی می‌خواهد. اما نکته مهمتر مدت زمان دستیابی به این شناسایی است. برخی منابع عراقی گفته‌اند که از افتتاح مقر مورد هدف قرار گرفته شده تنها 70 روز گذشته بوده است. جالبتر آنکه نشریه واشنگتن پست نیز به نقل از یک مقام آمریکایی نوشته است که آنها حدس‌هایی از فعالیت جاسوسی در این مکان زده بودند. به معنای دیگر ایران علاوه بر قدرت شناسایی اطلاعاتی در کمترین فاصله، اشراف اطلاعاتی دقیق تری نیز به نسبت آمریکایی ها در اربیل عراق دارد.

دو: فراتر از سرعت و قدرت شناساسی مقر جاسوسی، نام برخی افسران ارشد اطلاعاتی و متخصص صهیونیستی که گفته می‌شود برخی از آنها در شهادت حاج قاسم نیز نقش داشته‌اند، در فهرست اسامی کشته های عملیات اربیل منتشر شده است. موضوعی که نشان می‌دهد که ایران بر نیروی انسانی و محتوای درونی این مقر نیز اشراف داشته است.

سه: اما یک سوال اساسی این است که آیا ایران فقط در عراق این قدرت و اشراف اطلاعاتی را دارد؟! یک مرور ساده به نقاط حضور و محیط تحت پوشش محور مقاومت نشان می‌دهد که ایران در نقاط بسیار مهمی دیگری از غرب آسیا نیز همین اشراف اطلاعاتی را دارد. ساده‌ترین نتیجه این اشراف اطلاعاتی این است که ایران در صورت اراده، می‌تواند به فاصله چند ساعت بسیاری از مراکز جاسوسی در اطراف خود را به صورت کامل منهدم کند.

چهار: موشک‌های ایران با نمایش قدرت نقطه زنی خود در واقع در حال نشان دادن کارآمدی سپاه و قابل پیش‌بینی بودن نتیجه یک جنگ مستقیم با رژیم صهیونیستی در صورت حماقت آنها است. عملیات‌های موشکی ایرانی در سالهای گذشته و منجمله عملیات اخیر در اربیل نشان داد که حملات موشکی سپاه صرفا ضربات سخت نظامی نیست، بلکه درست و موثر منهدم کردن و به تعبیر دقیق‌تر بسیاری از شاخص‌های یک پیروزی کامل و موفق نظامی در آن رعایت می‌شود.

پنج: نکته قابل توجه دیگر آن است که ایران مقر جاسوسی اربیل را با اقدام صرفا ضد جاسوسی جواب نداد، بلکه با موشک جواب داه است. یعنی سپاه صرفا به دنبال خنثی‌سازی عملیات‌های جاسوسی اسرائیل نیست، بلکه از اساس حتی مکان جاسوسی را هم تحمل نخواهد کرد و نابودی مطلق امکان جاسوسی علیه ایران را هدف‌گذاری کرده است. خلق این معادله جدید که عملیات اطلاعاتی را هم ایران با موشک جواب خواهد داد، معادله پیشرو در مواجهه با رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.

شش: انتخاب ساعت 1:20 دقیقه برای حمله به مقر جاسوسی اسرائیل به این معنا است که ایران همچنان اسرائیل را همتراز آمریکا مقصر و دخیل در شهادت حاج قاسم می داند و انتقام سخت همزمان برای هر دو خواهد بود.

هفت: اسرائیل به ظن خود یکبار دیگر خط قرمز ایران را (پس از گذشت سه سال از حمله به پایگاه تی 4 سوریه و شهادت چند پاسدار) مورد آزمایش قرار داد ولی این امتحان مجدد سپاه برایشان خیلی دردآور تمام شد. سپاه به رژیم صهیونیستی یادآوری که سپاه طعمه‌های اسرائیلی راحتی در اطراف خود دارد و تصمیم مشخص و صریح سیاسی و نظامی نیز برای آنها در صورت شکستن خطوط قرمز ایران گرفته شده است.

هشت: پس عملیات موفق اربیل،برخی گمانه‌زنی‌ها نیز درباره هدف انتقام ایران منتشر شد که به صورت دقیق مشخص نمی‌کرد که سپاه دقیقا دارد انتقام کدام اقدام خرابکارنه صهیونیستی را می‌گیرد. موضوعی که شاید تداعی کننده یک عملیات روانی سخت و هدفمند علیه اسرائیل محسوب شود. رژیم صهیونیستی با این ابهام آفرینی روانی، علاوه بر اینکه نمی داند که موشک های اخیر پاسخ به یک یا چند و کدام اقدام ضدامنیتی آنها بوده، از پایان باز قصه موشک‌ها و احتمال هر لحظه رو برو شدن با یک عملیات دیگر، بیشتر در رنج خواهد ماند.

نه: موشک باران مقر اسرائیل در اربیل کردستان این پیام را به برخی کشورهای اطراف و همسایه غیر از عراق هم منتقل کرد که باید بدانند که خاکشان نباید محل عملیات اسرائیلی ها علیه ایران شود و حرمت همسایه‌داری را اول باید خودشان حفظ کنند.
Share/Save/Bookmark