توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 67143
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۶
گستاخی‌های جدید فائزه هاشمی:
جایی که نباید اعدام داشته باشیم اعدام داریم مثل نوید افکاری و روح الله زم!/ قوانین ما در مواجهه با قتل‌های ناموسی شبه طالبانی است
«جاهایی که نباید اعدام داشته باشیم مثل ماجرای نوید افکاری و روح الله زم، اعدام وجود دارد ولی جاهایی مثل قتل‌های ناموسی که قصاص نیاز است مجازات حداکثر چندسال زندان است»!
جایی که نباید اعدام داشته باشیم اعدام داریم مثل نوید افکاری و روح الله زم!/ قوانین ما در مواجهه با قتل‌های ناموسی شبه طالبانی است
به گزارش خط نیوز به نقل از جهان نيوز: فائزه هاشمی، دختر حاشیه ساز و حاشیه دار آیت الله هاشمی این بار به بهانه قتل فجیع یک زن در اهواز فرصت را مناسب دیده تا ماهی خود را از این آب گل آلود صید کند. اوج ماجرا جایی است که فائزه می گوید نوید افکاری و روح الله زم نباید اعدام می‌شدند و بی شرمانه برخی قوانین کشور را طالبانی نام می گذارد!

گفتنی است در قاموس اصلاح طلبان قتل به دو نوع خوب و بد تقسیم می شود. اگر نوید افکاری، مردی را به قول دوستش سلاخی بکند این قتل خوب است و نیازی به اعدام ندارد. اگر نجفی همسر جوان دومش را با پنج گلوله در حمام بکشد، این قتل نه ظلم به زنان است و نه اساسا موردی دارد. اگر مدیر آمدنیوز باعث ایجاد آشوب و کشته شدن ده‌ها نفر شود نباید اعدام شود!

بیشتر بخوانید:
اصلاح طلبان برای قاتل «شهید رنجبر» هم دست به کار شدند!

فائزه هم همچون برخی دیگر از اصلاح طلبان سعی کرده تا از رهگذر این ماجرا عقده گشایی کند و بی شرمانه انگشت اتهام را به سمت نظام جمهوری اسلامی گرفته است.

به گزارش جهان نيوز، بخش هایی از اظهارات فائزه را در ادامه خواهید خواند:

*به جای اینکه مدعی‌العموم برای منتقدین، سیاسیون، فعالین مدنی، اقلیت‌ها و ادیان مختلف، برخلاف قانون اساسی پرونده سازی، آنها را دستگیر و محکوم کند آیا بهتر نیست در چنین فجایعی که احساسات عمومی را به هم می‌ریزد، افکار عمومی را جریحه‌دار و خشونت را در جامعه ترویج می‌کند بصورت جدی وارد شود؟

*مدعی‌العموم جاهایی که باید برای امنیت مردم وارد شود، نمی‌شود ولی جاهایی که نباید باشد، هست. یا جاهایی که نباید اعدام داشته باشیم مثل ماجرای نوید افکاری و روح الله زم، اعدام وجود دارد ولی جاهایی مثل قتل‌های ناموسی که قصاص نیاز است مجازات حداکثر چندسال زندان است. امنیت را بیشتر در برخورد با منتقدین دیدیم امنیت را به مسائلی پیوند زدیم که ارتباطی با امنیت ندارد، جایی که باید به امنیت توجه کنیم، فراموش کردیم.

درباره «فائزه هاشمی» بیشتر بخوانید:
من اگر امریکایی بودم ترامپ را برای ایران ترجیح می دادم
مانتوهای دراز و گشاد چیست که تن دخترها کرده‌ایم
خانواده هاشمی هرچه سنشان بالاتر می‌رود پرانرژی‌تر می‌شوند
بابا به آقای قاسم سلیمانی گفت به سوریه نرو
اگر من بودم سفارت آمریکا را بدون مذاکره باز می‌کردم

*قوانین ما در مواجهه با قتل‌های ناموسی چارچوب دینی، اخلاقی، حقوق بشری و یا انسانی ندارد و بیشتر شبه طالبانی است. بر اساس تفکر مردانه تنظیم شده اند و زن در این قوانین عمدتاً کالایی در اختیار مردان است و شهروند درجه 2. آقایان کی می‌خواهند قوانین را اصلاح کنند؟

*پخش این تصاویر، قبح عمل را بیشتر نشان می‌دهد تا اینکه بیان شود. خود تصاویر هرچند که بسیار شنیع و فجیع هستند و احساسات عمومی را جریحه دار می‌کنند اما لازم است تصاویر آن منتشر شود تا افکار عمومی تحریک و نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد. رسانه کار حرفه ای کرده که این خبر را کامل و بدون سانسور پخش می‌کند، باید این کار انجام شود. رسانه‌ها باید قدرت و اجازه داشته باشند که تحلیل کنند و کوتاهی‌ها را بیان کنند. نقش رسانه همین است.

* 43 سال از انقلاب گذشته، آیا 43 سال برای فرهنگ‌سازی فرصت کمی بوده؟ اگر اراده ای بود تا الان انجام می شد. پس نشان می‌دهد که روش‌هایمان درست نبوده که روز به روز این اتفاقات بیشتر می‌شود.

درباره «فائزه هاشمی» بیشتر بخوانید:
فائزه از داعشی خواندن جمهوری اسلامی به تخریب امام رسید
من ذاتا تند هستم و قابل کنترل نیستم
چهار نکته مهمی که دختر آیت‌الله هاشمی ناخواسته لو داد
ما اگر قرص‌هايمان را نخوريم موجودات خطرناکی می‌شويم
عملکرد آقای سلیمانی چه گره‌ای از مشکلات کشور باز کرد؟
بابا عیدها همیشه کیش بود/ ما مرفه بودیم اما نه آنقدر پولدار
اگر چندهمسری پسندیده است، آن را برای زنان هم آزاد کنند

*چگونه است که بوالهوسی های مردان در شکل های مختلف قانونی و آزاد است ولی اگر یک زن که ممکن است در عکس‌العمل به خطاهای مردش همان کار مردان را تکرار کند شامل بدترین مجازات خودسرانه می شود، آن هم نه توسط قانون، این است عدالت؟

*اعدام در ملاءعام خشونت آفرین و می‌تواند سر منشاء بسیاری از رذایل و شرارت ها باشد.
Share/Save/Bookmark