توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 69385
يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۳
مدیرکل راهداری کرمانشاه خبر داد؛
بهره‌برداری از ۱۵ پروژه عمرانی در کرمانشاه برای ایام اربعین
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از بهره‌برداری از ۱۵ پروژه عمرانی در کرمانشاه برای ایام اربعین خبر داد.
بهره‌برداری از ۱۵ پروژه عمرانی در کرمانشاه برای ایام اربعین
فریبرز کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در آستانه فرارسیدن ایام اربعین حسینی (ع) و برای تسریع در تردد زائران اربعین بهره‌برداری از ۱۵ پروژه عمرانی در دستور کار راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه قرار دارد.

وی از اجرای پروژه روکش آسفالت راه‌های شریانی منتهی به مرز خسروی و استان ایلام به‌میزان ۱۸۰ کیلومتر را از جمله پروژه‌های اربعین دانست و افزود: هم اکنون ۱۵ اکیپ به‌منظور انجام روکش آسفالت در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه فعال و مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه همچنین از اصلاح و رفع ۱۲ نقطه پرحادثه در محورهای اصلی و شریانی استان کرمانشاه خبر داد و گفت: ساخت تقاطع‌های درکه، سلطان‌آباد، کارخانه سیمان و تویسرکان به‌صورت زیرگذر باکسی از مهمترین پروژه‌های این اداره کل برای تردد ایمن زوار اربعین است.

کرمی بیان کرد: ایمن سازی محور بزرگراه کربلا با نصب نیوجرسی در مسیر بزرگراه به مقدار ۳۰ کیلومتر و انجام عملیات خط‌کشی به‌میزان ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر را از دیگر پروژه‌های ایام اربعین است.

وی ادامه داد: پیش از فرا رسیدن ایام پیاده‌روی اربعین، پروژه‌هایی مانند سیستم روشنایی نقطه‌ای در ۱۶ نقطه دارای تصادف، بروزرسانی و نصب سیستم روشنایی در گردنه بیدسرخ شهرستان کنگاور به‌طول ۶.۵ کیلومتر احداث خواهند شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه افزود: عملیات عمرانی در پایانه مرزی خسروی از چندی پیش آغاز شده است که از جمله این اقدامات: احداث ۵۲ چشمه سرویس بهداشتی در داخل محوطه پایانه مرزی خسروی و ساخت ۱ هزار و ۸۰۰ متر سایبان، تهیه و نصب چهار دستگاه روفتاب و بروزرسانی سیستم سرمایشی کمکی در پایانه مرزی خسروی است.

کرمی عنوان کرد: خرید ۲ دستگاه آیس‌بانک ۱۰ هزار لیتری و احداث سایبان برای آیس‌بانک ها به مساحت ۶۶ متر مربع، ساخت ۶۴۰ متر سایبان در قسمت خروجی رواق‌های پایانه مرزی خسروی از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه طی ایام اربعین است.

وی همچنین از احداث سایبان برای کندانسورهای سیستم سرمایشی پایانه خسروی به مساحت ۶۰۰ متر مربع و ارتقای دیگر امکانات موجود در پایانه مرزی خسروی اعم از توسعه سیستم مه‌پاش، ارتقای سیستم برق، محوطه‌سازی، فن‌کویل‌ها و … قبل از آغار ایام اربعین حسینی (ع) و تردد زوار از این پایانه مرزی از پروژه‌های عمرانی است که به بهره‌برداری خواهد رسید.
Share/Save/Bookmark