توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 34392
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۶
قرارداد عجیب «وزارت صنعت» با یک شرکت چینی
در حالی وزارت «صنعت، معدن و تجارت» برای ۷ طرح فولادی، قراردادی به ارزش ۲۸۰ میلیون یورو با شرکت چینی MCC منعقد کرده که مشخصات تجهیزات این شرکت حدودا ۱۳۰ میلیون یورو برآورد می‌شود!
قرارداد عجیب «وزارت صنعت» با یک شرکت چینی
به گزارش خط نیوز ، اخیرا وزارت «صنعت، معدن و تجارت» برای ۷ طرح فولادی، قراردادی به ارزش ۲۸۰ میلیون یورو با شرکت چینی MCC جهت خرید تجهیزاتی با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن منعقد کرده است.

این در حالی است که قیمت بهترین کارخانه پیشرفته روز اروپایی مانند گل گهر سیرجان با ظرفیت یک میلیون تن، زیر ۲۵۰ میلیون یورو بوده و مشخصات تجهیزات شرکت چینی حدودا ۱۳۰ میلیون یورو برآورد می‌شود!

با استناد به ارزش قرارداد ۲۸۰ میلیون یورویی و ارزش تجهیزات ۱۳۰ میلیون یورویی شرکت چینی، این سوال مطرح می‌شود که مابه التفاوت ۱۵۰ میلیون یورویی این قرداد چه سرنوشتی داشته و یا خواهد داشت؟

یک منبع آگاه در این رابطه به باشگاه خبرنگاران می‌گوید: برخی از نمایندگان مجلس با ارسال نامه‌ای به وزیر «صنعت، ‌معدن و تجارت» از برگزاری جلسه محرمانه وی با مسئولین مربوطه جهت تقلیل مبلغ قرارداد به حدود ۱۷۰ میلیون یورو تشکر کرده ولی از اجرایی نشدن دستور محمدرضا نعمت‌زاده انتقاد کرده‌اند.

در بخشی از نامه این نمایندگان به محمدرضا نعمت‌زاده آمده است: خواهشمند است دستور فرمایید که مطالب فوق دقیقا مورد بازبینی مجدد قرار گیرد و در حد ارزش محصولات چینی قرارداد منعقد شود.

هم چنین در تنظیم قرارداد مذکور، «قانون حداکثر استفاده از توان فنی و مهندسی، تولیدی، صنعتی و اجرایی کشور در اجرای پروژه‌ها و ایجاد تسهیلات به منظور صدور خدمات» منظور شود.

هر چند این خبر از سوی ارگان‌های رسمی تایید نشده است اما باشگاه خبرنگاران آمادگی دارد جهت تنویر افکار عمومی جوابیه دستگا‌ه‌های ذیرط را منتشر کند.
Share/Save/Bookmark