توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 36102
پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۸
آمریکا به‌دنبال معرفی یک «تزار» برای به نتیجه رساندن مذاکرات با ایران است
یک مقام رسمی دولت آمریکا تأیید کرده است که با توجه به نزدیک شدن به ضرب الاجل ۳۰ ژوئن کاخ سفید به‌دنبال معرفی یک "تزار" جدید برای مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای ایران است.
آمریکا به‌دنبال معرفی یک «تزار» برای به نتیجه رساندن مذاکرات با ایران است
به گزارش خط نیوز ، یک مقام رسمی دولت آمریکا به نشریه پولیتیکو اعلام کرده است که مقام‌های کاخ سفید در حال بررسی گزینه‌های مختلف هستند تا مذاکرات بین ایران و قدرت‌های جهانی را در هفته‌های پایانی، مدیریت کند. این گزینه‌ها شامل ایجاد و معرفی یک "تزار" جدید است تا مذاکرات پیچیده هسته‌ای با ایران را به اتمام برساند.

کاخ سفید سال گذشته نیز اقدام مشابهی را انجام داد و یک "تزار ابولا" را برای هماهنگی در واکنش به ویروس بیماری ابولا ایجاد کرد.

ماری هارف مشاور ارشد ارتباطاتی وزارت خارجه آمریکا در این باره به پولیتیکو گفت: با در نظر گرفتن جزییات زیاد و اجزای هرگونه طرح اجرایی، ما برخی طرحهای پیشرفته را انجام داده‌ایم. در آن برنامه ریزی، ما همه زمینه‌های اجرا شامل اینکه دولت آمریکا چگونه می‌تواند اجرای طرح را سازماندهی کند، در نظر گرفته‌ایم. اگر به یک توافق برسیم، الگوهای زیادی برای مسیر پیش رو وجود دارد و ما در حال بررسی این مسئله هستیم که کدام گزینه بهترین کارایی را خواهد داشت.

آمریکا و قدرت‌های جهانی در حال مذاکره با ایران برای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای تا پایان ژوئن یعنی ۹ تیرماه هستند. ایران و گروه ۱+۵، ۲ آوریل (۱۳ فروردین)، به چارچوب توافق اولیه‌ای دست یافتند که بر اساس آن برنامه هسته‌ای ایران محدود خواهد شد و به‌ازای آن تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران لغو می‌شود.
Share/Save/Bookmark