توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 69412
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۵۹
استاندار کرمانشاه:
طرح توسعه یادمان مرصاد باید در حد بین‌المللی تهیه شود
استاندار کرمانشاه گفت: طرح توسعه یادمان مرصاد باید در حد ملی و حتی بین المللی تهیه شود.
طرح توسعه یادمان مرصاد باید در حد بین‌المللی تهیه شود
محمدطیب صحرایی، امروز(۲۷ اردیبهشت) در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان که در محل مرکز فرهنگی یادمان شهدای مرصاد برگزار شد، با بیان اینکه باید موضوعات مرتبط با دفاع مقدس را در استان کرمانشاه برجسته کنیم، گفت: باید از ظرفیت فرهنگی دفاع مقدس استان برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر استفاده کنیم.

صحرایی افزود: واقعیت این است که مردم استان کرمانشاه شناخت زیادی از شناسنامه فرهنگی و مفاخر خود ندارند، لذا باید آنها را با شناسنامه فرهنگی خود آشنا کنیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه پرونده درخشانی در دوران دفاع مقدس دارد، گفت: باید اماکنی مثل یادمان مرصاد و پناهگاه پارک شیرین را به عنوان قله های افتخارات استان برجسته کنیم.

وی با بیان اینکه باید دانش آموزان را با جوانمردی و دلیری رزمندگان دوران دفاع مقدس آشنا کنیم، گفت: توقع دارم یک برنامه عملی روشن با محوریت هویت بخشی و معرفی نقش مردم استان تهیه شود.

صحرایی در ادامه اشاره ای هم به معرفی گردشگری به عنوان یکی از ظرفیت های اشتغال‌زایی استان داشت و افزود: یکی از بخش های مهم گردشگری در استان گردشگری دفاع مقدس است که باید ویژه دیده شود.

صحرایی در ادامه با اشاره به در پیش بودن سالروز عملیات مرصاد و روز ملی کرمانشاه، گفت: برنامه های روز ملی کرمانشاه نباید محدود به چند روز باشند و باید ادامه دار باشد.

صحرایی در ادامه با بیان اینکه یادمان مرصاد باید در حد یک یادمان کشوری باشد، خواستار تدوین برنامه توسعه این یادمان در یک بازه زمانی کوتاه شد.

وی تاکید کرد: در تهیه طرح توسعه مرصاد باید دید بلند داشته باشیم تا این یادمان در حد ملی و حتی بین المللی توسعه پیدا کند، ولو اینکه در مرحله اول تنها موفق به اجرای یک فاز از پروژه شویم.

وی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای استان در اردیبهشت ماه سال آینده، گفت: باید تا آن زمان برنامه توسعه مرصاد تهیه شده باشد.
Share/Save/Bookmark