توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 71004
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۸
انتخاب شایسته یعنی چه کسی را انتخاب کنیم
ملاک برای انتخاب اصلح چیست؟
پیشتازان ... بر اساس نظر سنجی ها از اقشار مختلف وگزارشات مردمی آقای دکتر عبد الرضا مصری وابراهیم رحیمی زنگنه،همچنان پیشتازند . با احترام به سایر نامزدهای انتخاباتی این نظر سنجی ها میدانی است .
ملاک برای انتخاب اصلح  چیست؟
به گزارش گروه سیاسی خط نیوز؛
سید فریبرز نجومی بازنشسته سازمان
امور مالیاتی استان
نماینده نباید مجلس را به جایگاهی برای ترقی خود تبدیل کند
اگر کسانی که انتخاب
می شوند از هر لحاظ مورد قبول مردم باشند، هم چنین با برخورداری از سابقه ای درخشان، ولایت مدار بودن و مهم دانستن ارزش های نظام، دارای شناخت کافی از مشکلات حوزه انتخابیه خود داشته باشند و می توانند با قانون گذاری صحیح و دقیق نظارت پیگیر، در رفع محرومیت جامعه موثر باشد.
از طرف دیگر نماینده باید نسبت به مردمی که به او اعتماد کرده و رای داده اند صداقت داشته باشند و در مجلس در صدد انجام کارهای جمعی باشند و مجلس را نباید به
بنگاه اقتصادی وجایگاهی برای ترقی خود تبدیل
می کند.
تاکنون افرادی به مجلس راه یافته و حتی در مسندها و کمیسیون های مهم مجلس هم قرار گرفته اند، اما اقدامی که بایسته و شایسته حوزه انتخابی و جوابگوی اعتماد مردم باشد در کارنامه خود ندارند.
تقسیم شدن نمایندگان استان به دو طیف اکثریت و اقلیت نه تنها نمی تواند راه گشای مشکلات باشد. بلکه یکی از دلایل مهم عقب ماندگی استان نیز محسوب می شود که تاکنون جامعه ی ما به آن مبتلا بوده و تنها راه برون رفت از این معضل، انتخاب افرادی متخصص، در کنار ولایت مدار بودن، دلسوز برای شهر و کشور خود باشند.



حسن موحد، مدیر موسسه جهادی قرآنی میراث ماندگار استان کرمانشاه:
انتخاب شایسته منشأ تحول و بصیرت در جامعه است
با توجه به این که کشور ایران به عنوان امید جهان اسلام و پایگاهی برای آزادگان عالم به شمار می رود اکنون در انتخابات مجلس شورای اسلامی چشم دنیا به ایران و نتایج این انتخابات دوخته شده است و هر حرکت مردم ما
می تواند در عالم تاثیر گذار باشد.
انتخاباتی که منشأ تحول است می تواند انتخاباتی با بصیرت و شایسته باشد.
بر کسی پوشیده نیست که معضلات و مشکلات مبتلا به جامعه و استان ما به علت عدم روحیه مطالبه گری نمایندگان می باشد از این رو خیلی از مشکلات جامعه با یک انتخاب شایسته و سالم برطرف می شود. بنابراین داشتن روحیه ی مطالبه گری در کنار تخصص و تعهد از مهم ترین ویژگی های اجتناب ناپذیر یک نماینده برای تحقق خواسته های به حق و ضروری جامعه است که باید مورد توجه مردم برای انتخاب نمایندگان مجلس قرار گیرد.
از طرفی دیگر پایبندی به اصول انقلاب و اعتقاد به
ارزش های نظام از خصوصیات بارز یک نماینده است که با بهره گیری از آن ها می تواند در جهت مطالبات مردم و رهبری که باعث پیشرفت جامعه و محرومیت زدایی می شود نقش آفرینی کند.



علیرضا شهرستانی استاد دانشگاه:
کاندیدای اصلح باید دردمندانه از حقوق قشر آسیب‌پذیر دفاع کند
کاندیدای اصلح، کسی است که دردمندانه از حقوق قشر آسیب‌پذیر دفاع کند و خود قلباً با فساد مخالف باشد و منافع و مصالح ملی را بر مقاصد و منافع شخصی ترجیح دهد.
بی‌شک داشتن بصیرت سیاسی با پشتوانه ایمان به خدا، برای نماینده تراز انقلاب اسلامی بسیار ضروری است چراکه او را در تشخیص راه صحیح، تصمیم‌گیری به‌هنگام و ستیز شجاعانه با استکبار یاری می‌نماید.



صحرایی، رئیس بسیج رسانه استان کرمانشاه:
آرایی که از طریق خرید و فروش و فریب به دست می آیند، آرایی کثیف و نجس هستند
اشخاص متخصص و متعهد باید در انتخاب، به خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی به دور از هر گونه انحراف و اغوا شرکت کنند تا انتخابات شکل شایسته خود را به دست آورد.
محمد هادی صحرایی، رئیس بسیج رسانه استان کرمانشاه با بیان این مطلب گفت: آرایی که با دروغ ، اغوا و فریب یا از طریق خرید و فروش به دست می آیند آرایی کثیف و نجس هستند و نه تنها این گونه آرا، هیچ ضمانتی ندارند بلکه با توجه به این که رای مردم حق الناس محسوب می شود باید در نزد خدا جوابگو
باشند.
وی با اشاره به این که وظیفه اصلی نماینده قانون گذاری خوب و نظارت دقیق بر عملکرد دولت است افزود: یک نماینده باید بداند که نسبت به خدا، مردم و بیت المال مسئولیت دارد و باید به خدا و خلق خدا پاسخگو باشد.
مردم ولی نعمت انقلاب هستند و در اصل این مردم هستند که به نماینده هویت و شخصیت حقوقی می دهند و
توقع دارند نماینده صادق بوده و به قول و قرار خود متعهد باشد.
صحرایی انتخابات را یک عرصه نظر خواهی مردم سالارانه توصیف کرد که نباید به انحرافات رفتاری یا بداخلاقی های سیاسی آلوده شود و افزود: با توجه به این که دشمنان اسلام و انقلاب تبلیغات گسترده ای علیه مردم و جمهوری اسلامی به راه انداخته اند که مردم را از انتخابات و عرصه های سیاسی دلسرد و ناامید کنند اما مردم کرمانشاه در سال قبل یک جهاد نیمه تمام را در انتخابات انجام دادند و جوانمردانه پای صندوق آمدند و دشمن را ناامید کردند و انشاءالله در بیست و یکم اردیبهشت ماه این جهاد نیمه تمام را تکمیل می نماییم و کسانی باید انتخاب شوند که برای کرمانشاه آبرو داری کنند.
وی با تاکید بر این که نماینده گویای سطح تفکر و شخصیت افراد جامعه است گفت: مردم کرمنشاه واقعاً شایسته هر گونه خدمت هستند از این رو با یک انتخاب آگاهانه افرادی باید انتخاب شوند که آبروی کرمانشاه را حفظ نمایند.


جهانبخش زنگنه تبار مسئول هسته گزینش استانداری کرمانشاه
برای دستیابی به انتخاباتی شایسته و موفق باید شاخص های امامین انقلاب را مورد توجه قرار داد
تمام انتخابات در جمهوری اسلامی از سلامت معقول و بالایی برخوردار بوده اند. تمام دست اندرکاران برگزاری انتخابات اعم از مجریان، ناظرین و بازرسان باید در چارچوب قانون انجام وظیفه نمایند تا شاهد برگزاری انتخاباتی شایسته در کشور باشیم.
با توجه به فرمایش حضرت امام راحل مبنی بر این که « میزان رای ملت است » نامزدهای انتخاباتی باید بر اساس قانون و پرهیز از هر گونه بد اخلاقی انتخاباتی یا تخریب دیگران زمینه انتخاباتی سالم و آگاهانه را برای مردم فراهم کنند که افراد بتوانند بر اساس برنام به نامزدهای مورد نظرشان رای دهند و حتی می توان علت و دلایل توسعه یافتگی یا عقب ماندگی جوامع را در این گونه رفتارها جستجو کرد.
هم چنین از نظر امامین انقلاب برخورداری از توانایی ها و تخصص های علمی و سیاسی بصیرت، تقوا، تدین، پاکدستی و دلسوزی، شجاعت، عدم وابستگی به قدرت های فساد و ثروت و مرعوب نبودن از مهم ترین شرایط و ویژگی های فردی و اجتماعی نامزدهای انتخاباتی است که مردم و افراد واجد الشرایط برای رای دادن و دستیابی به اهداف مطلوب در جامعه باید به آن ها توجه ویژه داشته باشد. چون بر همین اساس برخی استان ها و شهرها پیشرفت کرده و برخی نیز که ملاک انتخاب خود را متفاوت در نظر گرفته اند دچار ایستایی و عقب افتادگی شده اند.


دکتر امراله عظیمی، رئیس کتابخانه دانشگاه آزاد اسلامی و استاد دانشگاه
نماینده باید دارای برنامه و آگاه به شرایط کشور باشد
در شرایط کنونی ایران و کرمانشاه، باید افرادی که دارای برنامه و آگاه به شرایط کنونی کشور هستند انتخاب شوند.
یکی از عمده ترین دلایل عقب افتادگی و رسیدن به شاخص فلاکت
در استان کرمانشاه که از نظر بیکاری، فقر و
درآمد خانوار در بدترین وضعیت موجود در
کشور به سر می بریم، عدم توجه و غفلت مسئولین به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که در دوره های قبل از سر
بی توجهی و بعضی پارامترهای قومی، قبیله ای این انتخابات در کرمانشاه برگزار شده و
امروز تبعات منفی آن موجب آزار جامعه شده است.
از سوی دیگر علی رغم این که استان کرمانشاه بیش از 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق داشته که می تواند زمینه سرمایه گذاری در بخش خصوصی و گردشگری را فراهم نماید به
ویژه به لحاظ قرار گرفتن استان در مسیر عتبات و لذیذ می توان از گردشگری مذهبی به عنوان
منبع درآمد خوبی در راستای ارز آوری برای استان بهره برد.
اگر نمایندگان ما به جای فامیل محوری، برنامه محور باشند می توانیم شاهد پیشرفت های چشمگیری در استان باشیم ، با توجه به ظرفیت های کشاورزی، گردشگری و شرایط بسیار متنوع اقلیمی در استان دستیابی به این موفقیت ها دور از ذهن نیست.
متخصص بودن و تعهد توام با توانایی بیان مشکلات از مهم ترین ویژگی های نامزد اصلح از دیدگاه امامین انقلاب است که می تواند تاثیر بسیار زیادی در اقناسازی سازی سایر نمایندگان مجلس داشته باشد.


هوشنگ کریمی، صادر کننده و صنعتگر
نماینده باید از وعده ها و قول های واهی و غیر منطقی پرهیز کند
با توجه به این که انتخابات یکی از پدیده های بسیار مهم سیاسی هر کشور است که این رویداد می تواند سرنوشت یک جامعه یا کشوری را متحول نماید، از این رو توجه به آن و شرکت در این امر مهم از ضروریات و واجبات هر جامعه به خصوص کشور ما که با مشکلات متعدد و دشمنی های جهان استکبار دست و پنجه نرم می کنیم امری اجتناب ناپذیر و از وظایف ملی و شرعی هر فرد ایرانی محسوب می شود.
در آموزه های دینی و احکام شرعی، خدای تبارک و تعالی و اولیا و انبیا تاکید فراوانی بر صداقت و وفای به عهد داشته اند.
از این رو، نماینده علاوه بر برخورداری از
توانایی های جذب سرمایه گذار و قدرت ارائه بیان مشکلات، باید از هر گونه وعده و قول های واهی و غیرمنطقی به مردم پرهیز نماید و با
ارائه برنامه توام با تقوا و پیروی از منویات و اندیشه های امامین انقلاب پیگیر مطالبه حوزه انتخابیه خود باشند تا گامی مثبت و اثرگذار در جهت شکوفایی شهر و استان کرمانشاه برداشته شود.
ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که مردم کرمانشاه مردمی بسیار نجیب و ارزشمند و ولایتمدار هستند که وفاداری خود را به اسلام و انقلاب با تحمل بیش از 1250 بار بمباران در طول دوران دفاع مقدس به اثبات رسانیده اند. به همین لحاظ این مردم لیاقت و شایستگی بهترین خدمات را از سوی مسئولین دارند.
ولی متاسفانه اکثر مسئولین رشادت این مردم فداکار را فراموش کرده و پس از موفقیت در عرصه های انتخابات دست نیافتنی شده و برای ملاقات با آن ها باید ساعت ها درب مجلس در انتظار بنشینیم.
Share/Save/Bookmark