توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 34573
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۴
واکنش امام جمعه شیراز به توهین های مطهری
نماینده ولی فقیه در استان فارس با تأکید بر اینکه امام جمعه بر اساس وظیفه سخنانی مطرح می کند، گفت: اینکه پاسخ این سخنان با ادبیات ناشایست داده می شود برای من جای تاسف است.
به گزارش خط نیوز ، آیت الله ایمانی شامگاه شنبه در شورای فرهنگ عمومی استان فارس با اشاره به صحبت های علی مطهری تاکید کرد: جای تاسف است که یک فرد با ادبیات ناشایست قصد دارد واقعیت ها را به گونه ای دیگر جلوه دهد.

وی ادامه داد: استان فارس با توجه به جایگاه بلندی که دارد به عنوان یک مرکز مهم برای سال آینده که شاهد دو انتخابات خواهیم بود در نظر گرفته شده و برای کاربردی کردن برنامه ریزی های خود آنچه را که در این ایام شاهد بودیم اجرا کردند.

آیت الله ایمانی یادآور شد: من بر اساس وظیفه ای که داشتم احساس کردم توطئه ای برای استان در حال شکل گیری است و ظلمی به این استان در حال وقوع است. بنابراین یک سری مباحث شفاف را در خطبه های نماز جمعه عنوان کردم اما عکس العمل شدید نشان از این داشت که موضع گیری من صحیح بوده است.

وی تصریح کرد: رئیس مجلس مورد حمله قرار گرفت، یک نماینده نیز مورد هجمه قرار گرفت اینکه چرا این نماینده با چنین عکس العمل هایی پاسخ می دهد جای سئوال است.

آیت الله ایمانی افزود: امام جمعه بر اساس وظیفه سخنانی مطرح می کند اما اینکه پاسخ او با ادبیات ناشایست داده می شود که برای من جای تاسف است و غصه من این است که در این اردوگاه منتسب به اصلاح طلبان چرا باید فضا به چنین افرادی داده شود که با ادبیاتی صحبت کند که نه در عرف جایگاه دارد و نه شرع آن را می پسندد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید کرد: جواب و پاسخی به آنها ندارم اما غصه من برای فارس است که چرا باید شاهد باشیم چنین وضعیتی در بازار سیاست و مسائل اجتماعی روی دهد که تاثیر آن برای استان باشد.

وی یادآور شد: مگر حمله به رئیس مجلس تاثیری برای استان قم به همراه داشت که امروز باید حیثیت فارس زیر سئوال برود.

آیت الله ایمانی افزود: هر کنشی یک واکنش به همراه دارد. زمانی که حرمت ها را نگه نداریم حرمتت نگه داشته نمی شود وقتی با مشت به نمایندگان حمله کردی جامعه نیز با مشت به تو حمله خواهد کرد و این همان قانون عمل و عکس العمل است.

وی گفت: برخی به سمتی حرکت می کنند که غیر واقعی را حقیقی جلوه دهند و به ناحق شرایط استان فارس را با بحران مواجه کنند که این جای تاسف است.

آیت الله ایمانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سال آینده دو انتخابات مهم داریم گفت: در سال جاری چالش های مختلف فرهنگی را پشت سر گذاشتیم که آثار و تبعات خود را داشت و از جانب افرادی برنامه ریزی شده بود که توجه به انضباط دینی و مسائل اخلاقی کمتری داشتند. برخی از آنها با موضع گیری به نتیجه رسید، برخی دیگر موضع گیری نتیجه ای نداشت و برخی دیگر بدون موضع گیری گذشت اما باید به یاد داشته باشیم که این گونه مسائل با توجه به در پیش بودن دو انتخابات بزرگ در سال آینده روی می دهد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: مسائل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با هم گره خورده و نمی شود آنها را از یکدیگر جدا کرد اما برگزاری این تعداد انتخابات در جمهوری اسلامی نشان از بالندگی و رشد مردم جامعه داشته و حاکی از بلوغ سیاسی و مردم سالاری با پشتوانه دین و ارزش های دینی است.

وی تصریح کرد: باید مراقب بود که عرصه انتخابات برای دشمنان نیز یک فرصت است که باید با هوشیاری و آینده نگری، برنامه ریزی صحیحی برای مقابله با ناهنجاری ها داشته باشیم.
Share/Save/Bookmark