توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 71158
جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۸
قدیری ابیانه:🔴 امیرعبداللهیان در مسیر رهبر انقلاب گام برمی داشت


سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک در گفت و گو با شباب پرس بیان کرد : در واقع باید با استفاده از قدرت میدان به کشورهای دیگر تفهيم کنیم که امنیت شما با همکاری آمریکا و اسرائیل و … و میدان دادن به آنها فراهم نمی‌شود، بلکه با دوستی با کشور ما و سایر کشورهای منطقه خواهد شد.

قدیری ابیانه سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک ، ضمن تسلیت به مناسبت فاجعه سقوط هلیکوپتر و شهادت آقای رئیسی، امیر عبداللهیان، امام جمعه تبریز و استاندار و سایر همراهان گفت: در واقع ما فجایع بزرگ‌تری نیز داشتیم. شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، شهادت رئیس جمهور ما به همراه نخست وزیر و رحلت حضرت امام، که هیچ یک از این‌ اتفاقات نتوانست از قدرت ، صلابت و پیشروی جمهوری اسلامی ایران جلوگیری کند و نظام ما با صلابت و قدرت به راه خود ادامه داد.

قدیری ابیانه در ادامه تاکید کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، این فاجعه باعث نمی‌شود که امور کشور انجام نپذیرد و همه افراد در هر جایی که هستند نیز با اقتدار و با پشتکار سعی می کنند وظایف خود را به بهترین نحو انجام دهند.
سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک با بیان اینکه آقای امیر عبداللهیان در این مدتی که سکاندار وزارت امور خارجه بود به بهترین نحو عمل کردند، گفت: در واقع فعالیت شبانه روزی ایشان، چنین موفقیت‌های خوبی را در پیشبرد سیاست‌های خارجی به دست آورد که دلیل موفقیت، بیش از هر چیز حتی تلاش‌های شبانه‌روزی ایشان، به این دلیل بود که در مسیر درستی حرکت می‌کردند و همان مسیری که رهبر انقلاب و رییس جمهور کشورمان ترسیم کرده بودند را می پیمودند.

وی در ادامه یادآور شد: دکترامیرعبداللهیان نه مجذوب غرب بود نه مرعوب غرب و نه راه حل مسائل کشور را در لطف و مرحمت غرب می‌دانست و نه حتی فکر می‌کرد که بدون برجام و بدون توافق با آمریکا و اروپا کشور ما فلج خواهد شد و با این عقیده پیش رفت و این نگاه کمک کرد تا مسیر درستی را انتخاب کند و نتیجه هم بگیرد، هر جا مسئولین ما ، در هر زمانی و در هر موقعیتی در راستای سیاست نظام عمل کردند آنجا موفقیت حاصل شد و هر جا مرعوب و مجذوب دشمن شدند آنجا دچار آسیب شدند.

قدیری ابیانه عنوان کرد: این نکته‌ بسیار مهمی است و من باورم این است که در کلیت، وزارت خارجه برخلاف دولت قبلی و وزیر امور خارجه قبلی که معتقد بود میدان و دیپلماسی در تضاد با هم هستند و مانع در مقابل یکدیگرند، در مسیر صحیح حرکت کرد، اما آقای امیرعبداللهیان معتقد بود که میدان و دیپلماسی مکمل هم هستند و تلاش می کرد تا در چهارچوب دیپلماسی میدان را تقویت کند و از تقویت و پیروزی‌های میدان استفاده کند تا دیپلماسی را پیش ببرد چرا که معتقد بود این دو مکمل هم هستند و اگر کسی این مکمل یکدیگر بودن را متوجه نشود نمی‌تواند سیاست درستی را پیش ببرد.

وی ادامه داد: یکی از عرصه‌هایی که موفقیت‌های بیشتر هر چند در فاصله‌ی کوتاه ایجاد کرد، عملیات میدان یعنی وعده‌ صادق بود، ما در این ایام در حقیقت از یک قدرت مطرح قوی منطقه‌ای به یک ابرقدرت جهانی تبدیل شدیم و این موضوعی است که ما باید از آن بهره‌ دیپلماسی خود را هم ببریم.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در ادامه تصریح کرد: اینکه ما به یک ابرقدرت نظامی تبدیل شدیم و حتی می‌توانیم ابرقدرت‌ها را عندالزوم مجازات کنیم به این معنی نیست که بخواهیم از این قدرت نظامی خود استفاده کرده و همسایگان را تهدید کنیم بلکه این موضوع جنبه‌ بازدارندگی دارد و باید با استفاده از این توان بتوانیم امنیت منطقه را با کشورهای همسایه تأمين کنیم و نیازی به حضور آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی نیست، ضمن اینکه آن‌ها متوجه شده‌اند که ما صادقانه به دنبال گسترش روابط بر اساس منافع متقابل هستیم بدون دخالت در امور یکدیگر که این امر موجب آرامش کشورهای منطقه می‌شود.
وی تاکید کرد: در واقع باید با استفاده از قدرت میدان به کشورهای دیگر تفهيم کنیم که امنیت شما با همکاری آمریکا و رژیم صهیونیستی و … و میدان دادن به آنها فراهم نمی‌شود، بلکه با دوستی با کشور ما و سایر کشورهای منطقه خواهد شد.

سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک ادامه داد: درخبرها آمده که آقای باقری به عنوان سرپرست وزارت خارجه تعیین شده است و ایشان معاون سیاسی بودند و عملا بخش‌های سیاسی وزارت خارجه را هماهنگ می‌کردند که به نوعی قائم مقام بودند، ایشان هم شخصیتی است که از پایین‌ترین رده کارشناسی فعالیت داشته، معتقد و پایبند به نظام است و از دشمن هراسی ندارد و همان روحیات مثبت آقای امیر عبداللهیان در ایشان نیز وجود دارد، با توجه به این انتصاب هم سیاست خارجی ما در مسیر درست خود ادامه پیدا می‌کند.
Share/Save/Bookmark