توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 17257
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۶:۰۴
سخني با رهبران اخوان المسلمين
حبيب‌الله عسكراولادي
سخني با رهبران اخوان المسلمين
موج بيداري اسلامي در جهان اسلام طي دو سال اخير لرزه بر اندام استكبار جهاني افكنده است و مي‌رود تا جهان اسلام به عنوان يك قطب نيرومند در برابر قطب‌هاي ديگر قدرت سر برآورد. جريان اخوان المسلمين در كشورهاي اسلامي يك جريان مشروع، با سابقه و مقبول است و در اكثر كشورهاي اسلامي از جمله مصر، تركيه ، يمن، تونس و ليبي صاحب نفوذ و قدرت شده است.
اكنون با وضع مرسي در مصر، اخلال در قدرت و حاكميت اردوغان در تركيه و مشكلات پيش روي ديگر كشورهايي كه در مسير موج بي‌بازگشت بيداري اسلامي قرار دارند، اين واقعيت بايد مورد ارزيابي قرار گيرد كه آنها مسير را از كجا اشتباه آمده‌اند؟ لذا نكاتي را به عنوان يادآوري و ذكر تجربيات جمهوري اسلامي خطاب به رهبران اخوان المسلمين عرض مي‌كنم:
۱- انقلاب اسلامي محصول عمل به دو مفهوم كليدي از آموزه‌هاي قرآني است؛
الف- تولي به ولايت الله و پيامبر اعظم (ص) و پايبندي به احكام قرآن و سيره اهل بيت پيامبر اسلام عليهم السلام
ب- تبري از دشمنان خدا و رسول
انقلاب اسلامي كه اكنون دهه چهارم حيات افتخارآميز خود را تجربه مي‌كند براساس راهبرد بنيانگذار جمهوري اسلامي امام خميني (ره) طي سه دهه گذشته در اين مسير گام برداشته و در همه فراز و فرودها از اين مسير منحرف نشده است. لذا كيد دشمنان اسلام نتوانسته است ملت ما را از مسير اسلام و قرآن جدا كند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي پس از پيروزي انقلاب مردم مصر در خطبه‌هاي نماز جمعه ۱۴ بهمن ۱۳۹۰ صادقانه و صريح رهنمودهايي به ملت مصر و ديگر ملت‌ها فرمودند كه اگر عمل مي‌شد آنها دچار چالش‌هاي كنوني نمي‌شدند؛
۱-۱- دچار غرور وساده انگاري نشويد.
۱-۲- به آمريكا و ناتو اعتماد نكنيد، آنها هرگز به مصالح و منافع شما نمي‌انديشند.
۱-۳- حاكميت استكبار جهاني بر جهان اسلام محصول جهل و ترس ما در ۱۵۰ سال اخير است. از آنان نترسيد.
۱-۴- مراقب‌ بازي‌ها و طرح فريب و به طمع انداختن شما و سپس نابود كردن انقلاب باشيد.
۱-۵- تن دادن به بقاي رژيم صهيونيستي شروع انحراف در نهضت اسلامي است.
۱-۶- هوشيار باشيد اسلام تكفيري و اسلام لائيك از سوي غرب به شما پيشنهاد مي‌شود تا اسلام اصولگراي معتدل و عقلاني در ميان انقلاب‌هاي منطقه تقويت نشود. به اسلام مطلوب واشنگتن، لندن و پاريس بدبين باشيد.
۱-۷- به اسلامي كه رژيم صهيونيستي را تحمل مي‌كند ولي با مذاهب اسلامي بي‌رحمانه مواجه مي‌شود و دست آشتي به سوي آمريكا دراز مي‌كند، به جنگ قبيله‌اي و مذهبي دامن مي‌زند و اشداء با مومنين و رحماء با كفار است اعتماد نكنيد.
تقاضا مي‌كنم رهبران اخوان المسلمين يك بار ديگر خطبه‌هاي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ۱۴ بهمن ۹۰ را مرور كنند و ببينند ايشان خيرخواهانه مطالبي را فرمودند و پيش‌بيني مي‌كردند كه استكبار جهاني در مسير پرشتاب بيداري اسلامي اخلال به وجود خواهد آورد.
احزاب اخوان المسلمين در كشورهاي اسلامي دچار غرور و ساده انگاري نسبت به تحولات اخير هستند. استكبار جهاني هم آنها را به مهلكه سوريه فرستاد تا سد مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي را بشكنند.
رهبران اخوان از طرح‌ها و فريب آمريكايي‌ها بي‌خبر بودند.
به تكفيري‌ها و لائيك‌ها اعتماد كردند و اصل تبري از دشمنان اسلام را به فراموشي سپردند.
۲- رهبران اخوان بايد بدانند براي استقرار نظم جديد بايد نظم قديم را كه ساز و كار استبداد در داخل وهمگرايي با استعمار را باز توليد مي‌كند، در هم كوبند. سقوط مرسي در مصر محصول همكاري عناصر رژيم گذشته و رهبران ليبرال ولائيك است كه وي از اين مسئله غفلت كرد. البته از وادي غفلت مي‌توان با تاكيد بر پايداري و استقامت بيرون آمد. انقلاب با مقاومت قوام پيدا مي‌كند.
الذين قالو ربنا الله ثم استقاموا ...
زير ساخت‌هاي جديد بايد براساس مناسبات اسلامي شكل گيرد و از هرگونه همكاري با جريان ليبرال‌ها و سكولارها و عناصر رژيم گذشته پرهيز شود.
۳- ملت‌هاي رها شده بايد به دنبال دوستي و همكاري با هم باشند و از دشمنان قسم‌ خورده اسلام دوري جويند. مرسي در مصر هنوز در منصب رياست جمهوري مستقر نشده بود و پايه‌هاي حكومتش استحكام نيافته بود كه شروع به بي‌مهري با ملت ايران كرد. او ملت ما را رافضي خواند، از شيمون پرز به عنوان دوست عزيز ياد كرد و بر پذيرش قرارداد كمپ ديويد تاكيد كرد. اين مواضع همانند آب سردي بر جريان انقلابي و جريان اسلامي ملت مصر بود. او به طمع دلارهاي آمريكايي به عربستان رفت اما اين كمك‌ها در حقيقت مقدمات سقوط او را تدارك مي‌ديدند. اتكا به غير و فراموش كردن خدا بزرگترين انحراف در پديداري انقلاب اسلامي است. ملت ايران و رهبري هوشمند انقلاب اسلامي در ايران فقط به خدا اعتماد كردند. خداست كه منبع لايزال قدرت است. خداوند هم ملت را بر همه قدرت‌هاي جهاني غلبه داد. آيا اين تجربه قابل انكار است؟ رهبران اخوان بايد به قدرت اسلام و قدرت لايزال خداوند بزرگ فكر كنند. در اين صورت است كه مذاهب اربعه اسلام بدون هيچ نگراني مي‌توانند زندگي مسالمت‌آميز در كنار هم داشته باشند و با اعتصام به حبل‌الله بزرگترين قطب قدرت جهان را به وجود آورند.
كسي كه بذر اختلاف در جهان اسلام مي‌كارد، مي‌تواند محصول آن را در كشور خود به صورت توفان درو كند. رهبران اخوان در مصر و تركيه دچار چنين اشتباهي شدند، دست دوستي و مودت برادران خود را در ايران پس زدند. در پي شكستن خط مقاومت در سوريه برآمدند و حالا خود در داخل، دچار چالش‌هاي خانمان برانداز شده‌اند.
۴- بيداري اسلامي در جهان اسلام اكنون در حال پوست‌اندازي است. اگر رهبران اسلامي كشورهاي رها شده از استبداد و استعمار نتوانند انرژي عظيم اسلامي ملت‌ها را در مسير اصلي هدايت كنند بزودي ملت‌ها آنها را به زير مي‌كشند و رهبراني جديد، هوشمند و آگاه به ترفندها و نقشه‌هاي شوم استكبار جهاني را بر مي‌گزينند و به مسير الهي خود ادامه مي‌دهند. بيداري اسلامي يك جريان اصيل و بي‌بازگشت است. جهان اسلام با توكل به خدا و پشتيباني ملت‌ها بزودي از زنجيرهاي اسارت رهبران و نيز استعمار نو خارج خواهد شد. ان‌شاءالله.
Share/Save/Bookmark
مرجع : رسالت