توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 67757
سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۸
ادامه حضور غیرقانونی نصیرزاده در هیات رییسه کشتی/ گوش شنوایی نیست!
ادامه حضور غیرقانونی نصیرزاده در هیات رییسه کشتی/ گوش شنوایی نیست!
در شرایطی که حضور غیرقانونی عبدالمهدی نصیرزاده به عنوان رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام (رییس هیات رییسه این فدراسیون) در هیات رییسه فدراسیون کشتی محرز و رسانه‌ای شده است اما کماکان وی در این سمت به کار خود ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، اساسنامه فدراسیون های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی پس از تغییراتی در کمیسیون اجتماعی هیات دولت و طرح در کمیته تطبیق قوانین مجلس در مهر ماه سال ۹۸ به تصویب رسید و چهارشنبه ۹ تیرماه ۱۴۰۰ اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران، مورد بررسی قرار گرفته و به تایید شورای نگهبان رسید. در نهایت ۱۹ تیرماه 1400 بود که از سوی معاون اول سابق رییس جمهوری جهت اجرا به وزارت ورزش و جوانان ابلاغ شد و اواخر مردادماه بود که از سوی این وزارتخانه جهت اجرا به فدراسیون های ورزشی ابلاغ شد.

بر اساس ماده ۱۸ اساسنامه جدید فدراسیون‌های ورزشی، هیات رییسه بالاترین رکن اجرایی فدراسیون و از ترکیب اعضای مشخص تشکیل شده است. بر اساس بند ۱ این ماده، رییس فدراسیون همزمان به عنوان ریاست هیئت رییسه به شمار می‌رود؛ بنابراین مطابق بند ۱ ماده ۱۸ اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی، عبدالمهدی نصیرزاده به عنوان رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام به عنوان رییس هیات رییسه این فدراسیون محسوب می‌شود.

در تبصره ۱ این ماده آمده است: اعضای هیئت رییسه به صورت همزمان نمی‌توانند در سایر فدراسیون‌ها «مسئولیتی» داشته باشند. بنابراین از زمان ابلاغ اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران که به اواخر مردادماه سال گذشته بازمی‌گردد، حضور همزمان عضو هیات رییسه یک فدراسیون در سایر فدراسیون‌ها، غیرقانونی و بر خلاف اساسنامه است بنابراین طبق تبصره ۱ ماده ۱۸ اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی، حضور نصیرزاده به عنوان رییس هیات رییسه فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در هیات رییسه فدراسیون کشتی غیرقانونی است.

ادامه حضور غیرقانونی نصیرزاده در هیات رییسه کشتی/ گوش شنوایی نیست!

پیش از این طبق اساسنامه جدید فدراسیون‌های ورزشی، فعالیت همزمان عبدالمهدی نصیرزاده به عنوان رییس فدراسیون بدنسازی و رییس سازمان لیگ فدراسیون کشتی غیرقانونی بود که در نهایت منجر به برکناری وی از ریاست سازمان لیگ فدراسیون کشتی شد اما پس از آن مجددا از سوی علیرضا دبیر، رییس فدراسیون کشتی به عنوان عضو هیات رییسه این فدراسیون منصوب شده و فعالیت وی در حال حاضر نیز در این سمت ممنوع و غیرقانونی است.

نکته قابل تامل اینکه حضور غیرقانونی نصیرزاده در هیات رییسه فدراسیون کشتی محرز و رسانه‌ای شده است اما کماکان به فعالیت خود در این سمت ادامه می‌دهد و گویا گوش شنوایی برای جلوگیری از این فعالیت غیرقانونی وجود ندارد! در عین حال، نقش بی‌تفاوت وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی و تدوین‌گر اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی جای سوال دارد و مشخص نیست به چه علت نه تنها در قبال انتصاب غیرقانونی نصیرزاده در فدراسیون کشتی هیچ‌گونه واکنشی نشان نداده است بلکه علی‌رغم محرز و رسانه‌ای شدن فعالیت غیرقانونی نصیرزاده ، وزارت هیچگونه برخوردی با این موضوع نداشته است.

Share/Save/Bookmark