توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 33494
سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۹
در صدا و سیما چه خبر است؟!
از 'لاک جیغ' شبکه دو تا 'لاک جیغ' شبکه سه!
برنامه هفت شبکه سه سیما که در ایام برگزاری جشنواره فجر شب‎ها از محل برج میلاد بصورت زنده پخش می‎شود امسال تصاویری عجیب به مخاطبین عرضه می‌‎کند.
از
گروه فرهنگ خط نیوز – دکتر محمد لطفی زاده: برنامه هفت شبکه سه سیما که در ایام برگزاری جشنواره فجر شب‎ها از محل برج میلاد بصورت زنده پخش می‎شود امسال تصاویری عجیب به مخاطبین عرضه می‌‎کند.

از موهای بیرون از روسری بازیگران تا دو شب اخیر که نمایش کلوزاپ لاک ناخن بازیگران زن به اوج رسیده بخشی از این تصاویر عجیب است.

عجیب بودن این تصاویر بدین جهت است که شبکه دو سیما جمعه شب ها مستندی با عنوان (از لاک جیغ تا خدا) پخش می کند که در آن سعی شده خاطرات دخترانی بیان شود که حجاب را پس از دوره‎ای تجربه دوری از حجاب برگزیده‌اند اما شبکه سه در برنامه هفت تصاویری از بازیگران زن را (که متأسفانه الگوی برخی جوانان و نوجوانان هم می‎شوند و انگار مصونیتی هم دارند که نمی‎شود با آنان مانند سایر مهمانانی که به صدا و سیما دعوت می‎شوند برخورد کرد و از آنان خواست که لاک ناخن خود را پاک کنند یا موی خود را بیرون نگذارند!) نشان می دهد که به طور آشکار با معیارهای اسلامی در تضاد است.

حال سؤال اینجاست : اگر لاک زدن خانم یا بیرون گذاشتن مو مقابل نامحرم اشکال ندارد (که از نظر اسلامی حرام است و اشکال دارد) پس چرا در برنامه‎های دیگر خلاف این موضوع به مردم آموزش داده می‎شود؟ و اگر اشکال دارد پس چرا ناظر پخش یا مسئولین صدا و سیما به این مهم توجه نمی‏کنند؟

مباد که به ورطه‏ ی اباحه گری بیفتیم و تصور کنیم مشکل ما که لاک این خانم و موی آن خانم نیست! این یک ترفند مرموز برای پیشبرد هدفی است که رضاخان آن را در این کشور نهادینه کرده بود. گناهان دیگر اعم از غیبت و تهمت و نظایر آن به جای خود زشت هستند و لازم است نهی از منکر درباره آنها صورت گیرد اما حجاب جنبه‎های اجتماعی و معنوی گسترده‎ای دارد و اگر در جامعه، قبح بدحجابی یا عدم رعایت حجاب و حیاء ریخته شود گناهان دیگری هم به دنبال آن گریبان جامعه را خواهد گرفت.

امیدواریم صدا و سیما و بخصوص برنامه هفت بجای آن که لیوان را طوری تنظیم کند که جلوی دست بازیگر زن باشد تا لاک دست او معلوم نشود، بدون رودربایستی و البته با رعایت احترام از بازیگر مهمان بخواهد که لاک خود را برای سخن گفتن با قاطبه ملتی که خون داده است تا حجاب نهادینه شود پاک کند.
Share/Save/Bookmark