توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 28634
سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۸
تنها سر بریده‌ای که غرب دید
تنها سر بریده‌ای که غرب دید
یدالله جوانی در یادداشتی که روزنامه جوان آن را منتشر کرده است، نوشت: ‌چندی پیش گروهک تروریستی داعش، ویدئویی را با عنوان «پیغامی برای امریکا» ‌ در اینترنت منتشر کرد که در آن «جیمز فولی» خبرنگار ۴۰ ساله امریکایی که در ۲۲ نوامبر ۲۰۱۲ در سوریه ربوده شده بود، کشته و سر بریده شد. در این نوار ویدئویی، یکی از عناصر داعش که صورت خود را به طور کامل پوشانیده، پس از نشان دادن مراحل سربریدن این خبرنگار امریکایی، فرد دیگری را که هویت او «استیون سوتلوف» احراز شده به طریقی مشابه در برابر دوربین حاضر کرده و می‌گوید: « اوباما! زنده ماندن این شهروند امریکایی به تصمیم بعدی تو بستگی دارد.»

انتشار نوار ویدئویی از چگونگی کشته شدن یک خبرنگار امریکایی از سوی گروهک تروریستی داعش، غربی‌ها را آنچنان به وحشت انداخت که گویا برای اولین بار چنین جنایتی در تاریخ بشر رخ داده است. در میان واکنش‌ها و محکوم‌ کردن اقدام گروهک تروریستی داعش در بریدن سر یک خبرنگار امریکایی، واکنش برخی مقامات غربی از جمله باراک اوباما، رئیس‌جمهور امریکا و همچنین دیوید کامرون، نخست وزیر انگلستان بسیار قابل تأمل است.

باراک اوباما پس از انتشار این فیلم ویدئویی، اینچنین موضع‌گیری کرد: «ایالات متحده در محافظت از مردم خود هر آنچه را لازم است، را انجام خواهد داد و در این کار هوشیار و خستگی‌ناپذیر خواهد بود. وقتی به یک امریکایی در جایی از دنیا گزندی می‌رسد ما در جاری شدن ‌عدالت‌، هر آنچه لازم است، انجام و در کنار دیگران، اقدامات داعش را پاسخ می‌دهیم.»

آقای اوباما که در اظهاراتش روی اجرای عدالت به خاطر کشته شدن یک امریکایی به شیوه سر بریدن تکیه دارد، عمل گروهک تروریستی داعش را اینگونه محکوم می‌کند: «هیچ خدای عادلی آنچه را ‌دولت اسلامی (!) انجام داد بر‌نمی‌تابد. ایدئولوژی آنان ورشکسته است.»

دیوید کامرون،‌ نخست‌وزیر انگلیس نیز با اشاره به هویت بریتانیایی قاتل می‌گوید: «این بسیار شوک‌آور است. آگاهیم که تعداد قابل توجهی از شهروندان بریتانیا با هدف شرکت در خشونت و افراط‌گرایی به عراق و سوریه رفته‌اند. باید از پیوستن افراد به داعش جلوگیری کرد.»

پدر جیمزفولی در واکنشی نسبت به کشته شدن فرزندش به دست داعشی‌ها می‌گوید: «وحشتناک است. انسان‌ها به طرق مختلف می‌میرند، اما اینچنین جان سپردن وحشتناک‌ترین است. آنچه تمام ذهن مرا به خود مشغول کرده، این است که او چه دردی کشید و اعدام اینچنینی چه وحشیانه است.»

گرچه کشته شدن هر انسان بی‌گناه و از جمله یک خبرنگار، چه امریکایی و چه غیرامریکایی از سوی گروهک تروریستی داعش آن هم به شیوه سربریدن محکوم است، لکن در این میان نکات قابل توجهی وجود دارد و از آن جمله است:

۱- آیا «جیمز فولی» اولین انسان و فردی بود که به صورت وحشیانه از سوی گروهک تروریستی داعش سربریده و نوار ویدئو آن در فضای اینترنت منتشر شد؟ پاسخ روشن است. طی سالیان گذشته، بریدن سر انسان‌های بی‌گناه، زن و مرد، کوچک و بزرگ و حتی خردسال و نوزاد، به یک رویه جاری برای گروهک تروریستی داعش و گروهک‌های تکفیری تبدیل شده است. فقط با یک بار جست‌وجو ‌روی کلیدواژه «سربریدن داعشی‌ها» در فضای اینترنت،‌هزاران سر بریده در سوریه و عراق را مشاهده خواهی کرد! به آقای اوباما باید گفت، آن خدای عادلی که شما دم از آن می‌زنی،‌ آیا این سربریدن‌ها طی چهار سال گذشته در سوریه و عراق را هم بر نمی‌تابید؟! یا اینکه آن خدای عادل موردنظر شما،‌ فقط بریده شدن سر خبرنگار امریکایی را بر نمی‌تابد!

۲- داعش و دیگر گروهک‌های تروریستی که چندین سال است کشور‌های منطقه غرب آسیا و به ویژه دو کشور سوریه و عراق را دچار بحران کرده و کاری جز خشونت‌گرایی و ترویج افراط‌گرایی و کشتن انسان‌های بی‌گناه ندارند، دست پرورده چه کسانی هستند؟ از زمان شکل‌گیری بحران در سوریه، غرب چه نقشی را در قبال این بحران داشت. چه کشور‌هایی نه در پنهان، بلکه آشکارا گروهک‌های تروریستی را در سوریه مورد پشتیبانی همه‌جانبه برای ساقط کردن بشار اسد قرار دادند. آیا جهانیان تشکیل یک جبهه غربی- عربی- صهیونیستی،‌ ترکی با محوریت امریکا را برای حمایت و پشتیبانی از گروهک‌های تروریستی در سوریه فراموش خواهند کرد؟

چگونه است تا دیروز که این گروهک‌های تروریستی کارشان کشتن مردم در سوریه و عراق با هر کیش و مذهب بود،‌عدالت بر پا بود، لکن با کشته شدن یک شهروند امریکایی، عدالت به خطر افتاده و خداوند عادل این وضعیت را بر نمی‌تابد!

آری تأمل در واکنش غربی‌ها نسبت به بریده شدن سر یک شهروند امریکایی، این واقعیت را بیش از پیش آشکار می‌سازد که انسان‌های شرقی از نظر غربی‌ها، شهروندان درجه سوم روی کره زمین بوده و کشته شدن و بریدن سر آنها چندان مهم نیست. غربی‌ها،‌خود و شهروندانشان را، تنها انسان‌هایی می‌بینند که از هر جهت باید در رفاه و امنیت باشند؛ لذا در میان هزاران هزار سر بریده از سوی داعشی‌های دست پرورده غرب تنها یک سر بریده را دیدند، آن هم به خاطر اینکه سر یک شهروند امریکایی بود!
- See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۳۰۶۱۱۰۰۰۱۶۹#sthash.gxIHGrEF.dpuf
Share/Save/Bookmark