توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 21244
دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۵۲
سرمقاله سیاست روز
پیام مردان مقاومت
دفاع مقدس برای جامعه امروز، این پیام را دارد که با حفظ وحدت و انسجام درونی و عدم گرفتار شدن در سیاست وادادگی و عقب‌گرد در برابر دشمن می‌توان پیروزی بر دشمن را جشن گرفت.
پیام مردان مقاومت
5 شهریور روزی مهم و جاودانه در تاریخ ایران زمین است. در 31 شهریور 1359 رژیم صدام با توهم سلطه بر سرزمین دلیر مردان، جنگ‌ همه جانبه علیه نظام اسلامی و ملت بزرگ ایران را آغاز کرد.
ابتدا تصور آن بود که جنگ، جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است اما در پیری نپایید که جهان دانست این جنگ 35 کشور عربی و غربی و حتی شوروی سابق با ملت ایران است.
آنها ملت ایران را به جرم آنکه خود سرنوشتشان را انتخاب و نظام اسلامی را جایگزین نظام پادشاهی دست نشانده غرب کرده، محاکمه و مورد بازخواست قرار داده‌اند. اکنون 33 سال از آن زمان می‌گذرد اما همچنان پیام و درسهای آن دلاوران عرصه دفاع و ایستادگی همچون فانوس راهی روشن و رهنما می‌درخشد.
پیام‌هایی که تنها یادآور 8 سال ایستادگی و مقاومت نمی‌باشد بلکه برای امروز کشور و دوستان و دشمنان این مرز و بوم حرفهای بسیاری برای گفتن دارد.
اولا ایستادگی و مقاومت مردان این سرزمین در طول 8 سال جنگ تحمیلی این درس را برای نسل امروز و تمام اقشار جامعه دارد که مقاومت با دستان خالی در فضای تحریم و تهدید امری امکان‌پذیر است و نتیجه نهایی مقاومت در چنین شرایطی نیز پیروزی و تحقق وعده الهی مبنی بر نصرت و پیروزی حق بر باطل است. امروز دشمنان که از ابتدای انقلاب اسلامی با تحریم و تهدید به خصومت‌ورزی علیه ملت ایران پرداخته‌اند برآنند تا سازشکاری را راهکار خروج از این وضعیت نشان دهند.
این القاء‌ها و فریبکاری‌ها در حالی صورت می‌گیرد که بررسی کارنامه 8 سال جنگ تحمیلی نشان می‌دهد، ریشه و محور اصلی عقب‌نشینی دشمنان ایستادگی و مقاومت ملت ایران بوده است. امری که در نهایت موجب شد تا دشمنان این سرزمین پذیرنده خواسته‌ها و شروط ایران برای امضاء قطعنامه 598 گردند.
آری دفاع مقدس برای جامعه امروز، این پیام را دارد که با حفظ وحدت و انسجام درونی و عدم گرفتار شدن در سیاست وادادگی و عقب‌گرد در برابر دشمن می‌توان پیروزی بر دشمن را جشن گرفت چنانکه با فرهنگ برگرفته از دفاع مقدس در حوزه هسته‌ای توانسته‌ام در برابر تهدیدات، مقاومت و به یکی از ارکان هسته‌ای جهان شناخته شویم.
ثانیا، دفاع مقدس این درس را برای دشمنان این سرزمین دارد که به آنها یادآوری می‌کند که ملت بزرگ ایران، ملت تسلیم و عقب‌گرد نمی‌باشد. حال می‌خواهد دشمن، رژیم بعثی عراق باشد و یا جهانی در برابر آن قرار گیرد.
دفاع مقدس این درس را برای دشمنان دارد که ملت ایران هرگز از حقوق خود دست نخواهد کشید، پس اگر غرب واقعا به دنبال تعامل با ایران است باید زبان تهدید را کنار گذاشته و ضمن عذرخواهی از سالها خصومت با ملت ایران باید به جبران خسارت‌ها نیز بپردازد در غیر این صورت نباید انتظار روی خوش از ایران و ایرانی داشته باشد. این سرزمین مردان مقاومت و ایستادگی است که هرگز در برابر دشمن تسلیم نمی‌گردد و با وحدت و یکپارچگی در برابر دشمن ایستادگی می‌کند. این ملت امروز هم تسلیم غرب نمی‌شود، چنانکه در طول 8 سال دفاع مقدس تسلیم نشد. آری اینجا ایران است، سرزمین شیران و دلیران.
Share/Save/Bookmark