توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 34943
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۹
استناد ظریف در برنامه زنده تلوزیونی به یک نامه تکذیب شده
محمدجواد ظریف در برنامه "نگاه یک" شبکه اول سیما که شب گذشته (شنبه) به صورت زنده پخش شد، در لابه لای مطالبی که ارایه می کرد، از نامه محبت آمیز خانواده شهدای هسته ای نسبت به وی برای توافق لوزان تشکر کرد؛ نامه ای که البته قبل از سخنان ظریف، تکذیب شده بود.
به گزارش خط نیوز ، طی روزهای گذشته و پس از اعلام مذاکرات هسته ای لوزان، رسانه های زنجیری تلاش کردند تا برای ایجاد موج اجتماعی در حمایت از توافق شکل گرفته، نامه ای تشکرآمیزی منتسب به خانواده شهدای هسته ای را دست به دست کرده و آنان را حامی آنچه که در لوزان سوییس واقع شده، نشان دهند.

براساس این گزارش، این اقدام غیراخلاقی اما به سرعت با موضعگیری خانواده های شهدای هسته ای مواجه گشت و آنان ضمن تکذیب اصل نامه، نسبت به رفتار رسانه های زنجیری انتقاد کردند.

خانم بهجت قاسمی همسر شهید شهریاری از دانشمندان هسته‌ای کشورمان در گفت‌وگو با تسنیم،‌ درباره نامه منتسب به خانواده شهدای هسته‌ای در رابطه با بیانیه لوزان سوئیس، اظهار داشت: یک سایت خبری از قول ما و همسران شهدا نامه‌ای مبنی بر تشکر از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای منتشر کرده که امضای ما در زیر نامه وجود دارد. وی با اشاره به نامه همسران شهدا در یک سال قبل ادامه داد: ما نامه‌ای را یک سال و نیم قبل یعنی در زمان توافق‌نامه ژنو تهیه کرده بودیم؛ بنابراین اخلاقی نبود که برخی این نامه را همزمان با بیانیه لوزان منتشر کنند.

همچنین، همسر شهید مسعود علیمحمدی با رد هرگونه نامه‌نگاری تشکرآمیز درباره بیانیه لوزان از سوی خانواده‌های شهدای هسته ای گفت:‌ قضاوت در این رابطه فعلا زود است. منصوره کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر با تکذیب خبرهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و مجازی در روز گذشته درباره حمایت همسران شهدای هسته‌ای از بیانیه لوزان گفت: ما اصلا هیچ بیانیه و نامه ای نداده ایم و این موضوع برای سال ۹۲ بوده است. کرمی تاکید کرد: ما معتقدیم الان برای قضاوت کردن درباره مذاکرات و این بیانیه زود است و باید تا زمان مشاهده نتیجه عملی آن صبر کنیم.

خانواده شهید احمدی روشن نیز قبل از این، بارها نسبت به نحوه مذاکرات هسته ای جاری موضع انتقادی و مخالفت گرفته بودند.

با این همه، وزیر خارجه دولت راستگویان در اثنای سخنان خود در توجیه فاجعه ملی هسته ای لوزان در برنامه زنده تلویزیونی از انتشار نامه خانواده شهدای هسته ای به وی درباره این توافق تقدیر و تشکر کرد و خود را مدیون خون شهدا دانست.

باید دید که آقای ظریف از نامه کدام خانواده شهدای هسته ای تشکر کرده است؟
خیبر آنلاین
Share/Save/Bookmark