توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 34006
سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۴
افشاگری برادر 'سامان نسیم'/ خارج‌نشینان به برادرم خیانت کردند
برادر سامان نسیم زندانی محکوم به اعدام گفت: شانتاژ رسانه های غربی ها و بزرگ نمایی که در این خصوص شد باعث شد که حکم اعدام برای سامان محکم تر شود.
افشاگری برادر
به گزارش خط نیوز ، مختار نسیم برادر سامان نسیم زندانی محکوم به اعدام در گفت وگو با دانا در خصوص ماجرای پیوستن برادرش به گروهک پژاک اظهار داشت: یکی از نفوذی های پژاک که در منطقه به عنوان قاچاقچی شناخته می شود و کسی هم از این موضوع خبر ندارد به برادرم سامان عنوان کرده بود که جهت کمک برای حمل باری به خارج شهر برویم.

وی افزود: برادرم سامان نیز با هدف کمک به وی همراه او به خارج شهر رفت اما به خانه بر نگشت، حدود ساعت ۱۱ شب مادرم با بنده تماس گرفت و عنوان کرد که هنوز سامان به خانه برنگشته است.

مختار نسیم خاطرنشان کرد: من هم به سراغ آن فردی که برادرم با وی به بیرون شهر رفته بود را گرفتم اما او به من اعلام کرد که سامان به گروهک پژاک پیوسته است و اگر می خواهید سامان را به خانه برگردانید باید ۱۰ میلیون تومان به پژاک پول بدهید؛ ما هم پول را آماده کردیم و با اعضای گروهک پژاک قرار گذاشتیم.

بردار سامان نسیم تاکید کرد: ولی اعضای گروهک پژاک به ما گفتند که برادر شما را به کوه های قندیل فرستادیم و امکان دسترسی به او به هیچ وجه وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا زمانی که سامان به گروهک پژاک منتقل شد با او ملاقات داشته اید یا خیر افزود: خیر، بنده بالغ بر ۱۲ بار برای ملاقات با سامان به نزدیکی های کوه قندیل رفتم(محل استقرار گروهک پژاک) اما آنها حاضر نشدند حتی برادرم را از فاصله دور ببینیم.

مختار نسیم تصریح کرد: حتی کار به جایی رسید که دفعات بعد خواهرم را که باردار بود را با خود برای دیدار با سامان بردیم تا بلکه دلشان بسوزد تا بتوانیم با او ملاقات کنیم اما با این کار هم حاضر نشدند بازهم سامان را به ما نشان دهند.

بردار سامان نسیم افزود: ۸ ماه از حضور سامان در گروهک پژاک نگذشته بود که او در درگیری با نیروهای سپاه پاسدارن دستگیر شد.

مختار نسیم در خصوص بحث هایی که در رسانه ها درباه اعدام سامان صورت گرفت اظهار داشت: برخی ها مدعی هستند که سامان به خاطر نرسیدن به سن قانونی نباید اعدام شود ولی به گروهها تروریستی و سردمدارانشان باید گفت که نوجوانی که هنوز به سن قانونی نرسیده است چرا اسلحه به او داده اید، آیا این کار شما خلاف حقوق بشر نیست.

وی تاکید کرد: از نوجوانان و جوانان می خواهم فریب تبلیغات پر زرق و برق رسانه ای این گروهک های تروریستی را نخورند،سران گروهک پژاک خودشان در آلمان بهترین زندگی را دارند در حالی که جوانان فریب خورده این سرزمین با قول های واهی آنها باید در سخت ترین شرایط زندگی کنند.

برادر سامان نسیم خاطرنشان کرد: این خواسته خانواده ما نبود که سامان به گروهک پژاک بپیوندد، در شهر ما افرادی هستند که آبرودارند اما به خاطر فرزندانشان که عضو گروه پژاک هستند نمی تواندد حتی سرشان را بلند کنند.

وی تاکید کرد: وقتی به نزدیکی های کوه قندیل که برادرم در آنجا بود رفتم تعداد زیادی از قرص های ضد بارداری در آن محل ها وجود داشت واین واقعا جای سوال بود که چطور غربی ها با این کارهای زشت در رسانه هایشان دم از آزادی حقوق بشر می زنند.

مختار نسیم تصریح کرد: رسانه های غربی از ما خواستند که در مصاحبه هایی که انجام می دهیم حکم سامان را محکوم کنیم درحالی که بنده دقیقا میدانم حکم برادر من اعدام است.

برادر سامان نسیم در خصوص روشهای فریب گروهک پژاک که جوانان را فریب می دهند اظهار داشت: آنها ابتدا به وسیله دخترهای زیبایی که همراهشان است سعی دارند جوانان را فریب دهند،آنها می گویند اگر شما علیه نظام جمهوری اسلامی ایران مشارکت داشته باشید ما شما را برای ادامه زندگی مرفه به اروپا خواهیم فرستاد.

مختار نسیم افزود: نیروهایی که عضو گروهک پژاک می شوند حق خروج از گروه را ندارند و اگر متوجه شوند که کسی می خواهد فرار کند آن را اعدام می کنند. جالب است تمام وقت های آزاد این گروهک در مورد بحثهایی است که مربوط به پژاک است و نمی گذارند که حرفی به غیر از این مطرح شود.

وی خاطرنشان کرد: از همان روزهای اول که سامان عضو گروهک پژاک شد اجازه دیدار با او را به ما ندادند ،درحالی که برادرم یکی از اعضای این گروه بود و باید با او ملاقات میکردیم این را هم باید بگویم که در این مدت هیچ کس مزاحم خانواده ما نشده است یا اینکه حتی ما را تهدید هم نکردند.

برادر سامان نسیم تصریح کرد: به اعتقاد من شانتاژ رسانه های غربی ها و بزرگ نمایی که در این خصوص شد باعث گردید که حکم اعدام برای سامان محکم تر شود و شاید اگر این بزرگنمایی ها نبود عطوفت اسلامی شامل حال برادر من می شد من بازهم می گویم که حکم برادرم را همین رسانه های غربی رقم زدند.

مختار نسیم در خصوص اینکه چرا گروه پژاک در منطقه مریوان بیشتر حضور دارد تصریح کرد: باید گفت به خاطر ساده بودن مردم این منطقه است؛منطقه مریوان در فقر تحصیلی شدید قرار دارد و گروهک پژاک با سو استفاده از این موضوع و همچنین زبان کردی بین مردم نفوذ کردند و جوانان را فریب داد.
Share/Save/Bookmark