توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 71267
يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۹
راهکارهایی که شهرداری کرمانشاه برای کاهش تصادفات ترافیکی اجرا کرد
شهردار کرمانشاه گفت: رفع 16 نقطه حادثه‌خیز درون شهری در اولویت شهرداری‌ قرار گرفته که کاهش 60 درصدی تصادفات را در پی داشته است.
راهکارهایی که شهرداری کرمانشاه برای کاهش تصادفات ترافیکی اجرا کرد
نادر نوروزی، شهردار کرمانشاه در خصوص معرفی 16 نقطه حادثه‌خیز در این شهر، اظهار کرد: طی نامه‌ای از پلیس راهور، 16 نقطه حادثه‌خیز این شهر در اولویت قرار گرفت که در این راستا معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری کرمانشاه در تمامی نقاط حادثه خیز اقدامات اساسی انجام داده است.
وی با بیان اینکه تعداد جانباختگان تصادفات در 16 نقطه حادثه‌خیز معرفی شده توسط پلیس راهور در سال 1401 حدود 23 نفر بوده است، گفت: این آمار با توجه به اقدامات ترافیکی انجام گرفته طی سال گذشته به 10 نفر کاهش پیدا کرده؛ یعنی کاهش 60 درصدی تصادفات را در نقاط مذکور شاهد بودیم.
شهردار کرمانشاه خاطرنشان کرد: از آنجا که بیشتر تصادفات در شب و بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد و با نصب تابلوهای محدودیت سرعت هشدارهای لازم به رانندگان داده شده، چون در بزرگراه‌ها حداقل و حداکثر سرعت پیش‌بینی شده که اگر سرعت از مقدار 70 کیلومتربرساعت کمتر باشد این خود حادثه‌ساز خواهد شد.
وی افزود: بیشترین تأکید پلیس راهور در بحث تصادفات مربوط به نصب تجهیزات معبر مانند دوربین کنترل سرعت، حفاظ ایمنی، سرعت‌گیر، علائم و تابلوهای معبر است که در این راستا 17 سامانه دوربین ثبت تخلفات در بزرگراه‌ها و بخش مونیتورینگ ترافیک پلیس راهور نیز راه‌اندازی شده است.
نوروزی خاطرنشان کرد: تنها سه نقطه از 16 نقطه معرفی شده توسط پلیس راهور نیاز به اصلاح هندسی داشته که توسط معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری اصلاح هندسی انجام و اجرایی شده است.
شهردار کرمانشاه از عوامل انسانی به‌عنوان مهم‌ترین عامل تصادفات یاد کردو افزود: عدم استفاده از کلاه ایمنی و لباس متناسب راکبین موتورسوار و حرکات نمایشی و مارپیچ در بزرگراه‌ها و خیابان‌های شریانی از جمله عوامل اصلی تصادفات محسوب می‌شوند که طبق دستورالعمل معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری در شورای ترافیک استانداری باید رانندگان پرخطر به مقامات قضایی معرفی شوند.
وی گفت: فرهنگ ترافیکی مردم به گونه‌ای است که با مشاهده پلیس تخلفات کمتری انجام می‌دهند و متأسفانه در این زمینه، افزایش نیروهای پلیس به عنوان یکی از بازدارندگان حوادث رانندگی مطرح شده است.
نوروزیی در پایان به مهمترین اقدامات انجام شده توسط معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری کرمانشاه اشاره و بیان کرد: نصب دوربین ثبت تخلف‌، نصب استاپر در خطوط متعدد‌، نصب چراغ چشمک‌زن‌، پل عابرپیاده و خط‌کشی معابر از جمله اقدامات ترافیکی شهرداری کرمانشاه است‌.
Share/Save/Bookmark