توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 66425
دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۲
۳ راه ساده برای حفظ جوانی
دانشمندان ۳ راه را برای حفظ جوانی نام بردند، آنها توصیه می کنند که مصرف زیاد شکر می‌تواند باعث بروز بیماری قلبی عروقی مرتبط با افزایش سن و دیابت شود.
۳ راه ساده برای حفظ جوانی
دانشمندان انگلیسی ۳ راه را برای حفظ جوانی نام بردند، آنها توصیه می‌کنند که مصرف زیاد شکر می‌تواند باعث بروز بیماری قلبی عروقی مرتبط با افزایش سن و دیابت شود. کاهش قند در رژیم غذایی به کند کردن روند پیری، جلوگیری از اختلالات متابولیک و بهبود سلامت کلی کمک می‌کند.

دانشمندان مصرف ویتامین D را توصیه کردند زیرا سطح آن در بدن با خطر مرگ نسبت معکوس دارد. عمر را طولانی می‌کند و خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با افزایش سن را کاهش می‌دهد. زمانی که نور مستقیم خورشید به پوست برخورد می‌کند، بدن ویتامین دی را تولید می‌کند. با این حال، بین اکتبر و مارس، مردم به اندازه کافی ویتامین دی دریافت نمی‌کنند، بنابراین باید به شکل قرص مصرف شود.

دانشمندان دانشگاه سیدنی پیش از این اعلام کردند که رژیم غذایی ممکن است در پیشگیری از دیابت، سکته و بیماری قلبی موثرتر از دارو باشد. به عقیده این دانشمندان، تعادل ریزمغذی‌ها در بدن بیشترین تأثیر را بر روی کبد دارند. در عین حال، مصرف پروتئین و مقادیر زیاد کالری نه تنها بر مسیرهای متابولیک، بلکه بر فرآیندهای اساسی کنترل سلول‌های بدن نیز به شدت تأثیر می گذارد که ممکن است به غشای سلولی، پروتئین‌ها و DNA آسیب می‌زند.
Share/Save/Bookmark