توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 71140
سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۶
آیت‌الله رئیسی مصداق بارز آیه من‌المومنین رجال؛
رئيس‌جمهور احیاگر خدمات جهادی بود
آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور مردمی کشورمان در شب ولادت امام رضا(ع) و در راه خدمت به مردم به شهادت رسید که مصداقی بارز برای آیه من‌المومنین رجال صدقوا‌ ما عاهدوا‌ الله محسوب می‌شوند.
رئيس‌جمهور احیاگر خدمات جهادی بود
انقلاب ما چهره‌های برجسته‌ای را از خدمتگزاری در حوزه‌های مختلف به تاریخ ایران زمین و امت اسلامی و دینی معرفی و تقدیم کرده که یکی از آنها شهید آیت‌الله رئیسی است.

شهید رئیسی احیاگر خدمت جهادی و انقلابی در این دوران بود، رئیس‌جمهوری محبوب و پرتلاش که شبانه‌روز در کمال فروتنی و تواضع در بین مردم بود و تبعیت از رهبری از ویژگی‌های شاخص ایشان بود.

آیت‌الله رئیسی مدیری صادق و مردمی بود

فضل‌الله رنجبر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: حضرت آیت‌الله رئیسی مدیری جهادی، خدمتگزار، صادق، مردمی، امیدی برای محرومان، چهره‌ای خستگی‌‌ناپذیر و از سابقون انقلاب اسلامی بود.

این منتخب مردم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و فرماندار اسبق کرمانشاه افزود: کسانی که به خدمت‌گزاری صادقانه به مردم می‌اندیشند بعد از غم بزرگ فقدان رئیس‌جمهور مردمی و صادق، راه خدمتگزاری به مردم را ادامه می‌دهند همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند راه خدمتگزاری به ملت ایران با صلابت، محکم و استوار ادامه دارد.

وی گفت: در دوران‌های مختلف انقلاب اسلامی حوادث سخت و تکان‌دهنده‌ای از پس یکدیگر گذر کرده‌اند، این حادثه هم برای ملت ایران بسیار سخت و ناراحت‌کننده است.

در عرصه خدمتگزاری مصمم‌تر خواهیم بود

رنجبر تصریح کرد: با اتکا به خداوند تبارک و تعالی و عنایات امام زمان(عج) و پشتیبانی ملت بزرگ و تدابیر داعیانی مقام معظم رهبری قطعاً در ادامه مسیر خدمتگزاری به ملت خللی وارد نخواهد شد و همه دلسوزان به عرصه خدمتگزاری مصمم و با روحی جدی‌تر خادم مردم عزیز خواهند بود.

رنجبر با بیان اینکه ایشان تلاشگری خستگی‌‌ناپذیر بودند، افزود: آیت‌الله رئیسی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، اقتصادی، قضایی و اجرایی الگویی از تفکر شهید رجایی در خدمتگزاری صادقانه و بی‌منت به مردم ارائه دادند.

وی گفت: شهدای همراه ایشان نیز از سرمایه‌های ارزشمند کشور بودند که باید به روح پاکشان درود و صلوات فرستاد و از درگاه خداوند متعال برای ملت ایران و خانواده این حادثه دلخراش صبر و شکیبایی را مسئلت می‌کنیم.

آیت‌الله رئیسی در راه ارتقای نظام و مملکت اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکرد

ماموستا عبدالرحمن مرادی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: در پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب، مشاهده کردیم که معظم‌له رئیس جمهور را شخصیتی خستگی‌ناپذیر خطاب کردند که این یکی از شاخصه‌های مدیر و مسئول جهادی است که مد نظر رهبری قرار دارد.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه افزود: آیت‌الله رئیسی در راه اعتلای کلمات‌الله، اسلام و ارتقای نظام و مملکت اسلامی از هیچ زحمت شبانه‌روزی دریغ نکردند تا اینکه در روز میلاد امام رضا(ع) به لقاء‌الله پیوست.

وی گفت: صفات مدیران جهادی در نظام اسلامی را می‌توان خدامحوری، دین‌مداری، اخلاق‌مداری، بصیرت، تصمیم‌گیری بر مبنای خِرد و سعه صدر و مردمی‌بودن و مردم‌دوستی دانست که همه این شاخصه‌ها در دوران سه سال ریاست جمهوری ایشان مشاهده شد.

مرادی ادامه داد: آیت‌الله رئیسی با سفرهای استانی، خدمت‌رسانی و توجه به مناطق محروم، با تمام توان در راه هدف بزرگ خود که خدمتگزاری بود تلاش می‌کرد.

وی با بیان اینکه ایشان شاگرد شهید بهشتی و همراه سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی بود، افزود: آیت‌الله رئیسی در عرصه بین‌الملل و در مقابل استکبار جهانی و نظام سلطه، مقتدارانه مواضع خود را بیان می‌فرمود و از غزه، فلسطین و قرآن دفاع کرد و جهانیان دیدند و شنیدند.

مرادی ادامه داد: خدمات بسیار مهمی در باب اقتصادی و فعال‌ کردن کارخانجات تعطیل، نیمه‌تعطیل و صدها برنامه مفید دیگر توسط آیت‌الله رئیسی ارائه شد همچنین در دوران خدمت ایشان در قوه قضائیه شاهد خدمات بسیار مهمی در فسادستیزی بودیم.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: برکات زیادی را از سید خدوم و سید محرومان شاهد بودیم لذا از خداوند برایشان علو درجات را خواهانیم.

شهید رئیسی الگویی برای خادمان ملت است

نامدار یوسفوندی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: شهید آیت‌الله رئیسی از روسای جمهور در تراز شهید رجایی و شهید بهشتی بود.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان کرمانشاه افزود: همه خصلت‌های موجود در شهدای صدر انقلاب در خدمت به مردم در وجود شهید آیت‌الله رئیسی تبلور پیدا کرده بود.


وی گفت: آیت‌الله رئیسی انصافاً خدمتگزار مردم بود، وی شخصی علاقه‌مند به انقلاب و ولایت بود و برای خدمت به خلق در خط اول انقلاب و ولایت قدم برمی‌داشت.

یوسفوند ادامه داد: آیت‌الله رئیسی در طول ریاست جمهوری خود سفرهای زیادی به اقصی نقاط کشور داشت، ایشان همیشه در میان مردم و برای مردم بود و خود را از مردم می‌دانست و تمام همت خود را برای ملت صرف می‌کرد‌.

وی با بیان اینکه از دیگر افراد شهید شده در این حادثه نیز از چهره‌های درخشان و انقلابی بودند، خاطرنشان کرد: در طول وزارت وزیر امور خارجه اتفاقات خوبی در این وزارتخانه جریان پیدا کرد که از آن جمله می‌توان به عضویت ایران در سازمان‌هایی همچون شانگ‌های، بریج و برخی پیمان‌های منطقه‌ای اشاره کرد.

یوسفوندی افزود: در دوران وزارت آقای امیرعبداللهیان بسیاری از تهدیدات تبدیل به فرصت شدند.

وی گفت: آیت‌الله آل هاشم نیز از نمادهای مردم‌گرایی و خدمت به خلق بودند، ایشان الگویی برای امامان جمعه در سراسر کشور و حتی در سراسر دنیا بودند.

یوسفوند گفت: استاندار آذربایجان شرقی نیز از مصادیق بسیجیان مخلص بود وی مسئول بسیج اساتید یکی از دانشگاه‌های تهران پیش از انتصاب به مقام استانداری تبریز بود.

وی ادامه داد: این شهیدان از مهم‌ترین نقش‌آفرینان انقلاب بودند، آنها برای ارتقای کشور و خدمت به مردم گام برمی‌داشتند و در راه خدمت نیز به شهادت رسیدند.

یوسفوندی خاطرنشان کرد: شهید رئیسی قطعاً الگویی برای خادمان ملت خواهد شد، مسئولان در راه خدمت به مردم باید از این شهید بزرگوار درس بگیرند.

وی افزود: در راه خدمت به مردم و اسلام حتی اگر لازم باشد باید از جان خود هم گذشت همان‌طور که تبلور جان‌فشانی در راه خدمت به مردم را می‌توان در شهادت رئیس‌جمهور فقید مشاهده کرد.

یوسفوندی تصریح کرد: شهادت رئیس‌جمهور در راه خدمت، افتخاری برای مردم است، آیت‌الله رئیسی کسی بود که هیچ اوقات فراغتی را در زندگی تجربه نکرد و دائماً در حال خدمت به مردم بود.

وی با بیان اینکه مردم به درستی متوجه میزان تلاش و خدمت‌گزاری شهید رئیسی بودند، گفت: رئیس‌جمهور فقید در زمانی که کردستان متشنج بود با شجاعت در میان مردم این استان حضور پیدا کرد و جویای احوال آنها شد.

یوسفوند اذعان داشت: ایشان در جاهایی که احساس خطر وجود داشت حضور پیدا می‌کرد و این افتخاری برای جمهوری اسلامی است که چنین مسئولی را در دامان خود پرورش داده و نیز برای ملت ایران که چنین فرزندانی را تقدیم تاریخ کرده است.

تبلور مجموعه‌ای از ارزش‌ها در رئیس‌جمهور فقید و شهید ایران

وی گفت: مجموعه‌ای از ارزش‌ها در رئیس‌جمهور فقید تبلور پیدا کرده بود که در رأس آنها خدمت به مردم بود و مردم نیز با ابراز احساسات خود در واقع بیان می‌کنند که از خدمات رئیس‌جمهور آگاه بوده‌اند و قدردان آن هستند.

یوسفوندی گفت: پرورش چنین انسان‌هایی در دامن این کشور افتخاری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت ایران است و قطعاً در ایران اسلامی فرزندان بسیاری از این جنس وجود دارند و شهادت ایشان زمینه‌ای برای ظهور و بروز شخصیت‌هایی در تراز این شهید بزرگوار خواهد شد.

وی گفت: امیدواریم که خداوند روح این شهید و همراهانشان را با اولیای الهی محشور کند و همه بتوانند راه پر عظمت ایشان را ادامه دهند و مسئولان هم باید با الگو قراردادن این شهید بزرگوار و همراهانش مسیر خدمت را با قوت کامل طی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ روحیه جهادی و خستگی‌ناپذیری شهید آیت‌الله رئیسی در خدمت به مردم بی‌نظیر بود، ایشان خدمتش را با حضور در مرقد امام رضا(ع) آغاز کرد و حسن ختام خدمتش نیز، در شب میلاد آن امام همام با نیل به بالاترین درجه الهی که درجه شهادت است، رقم خورد.
Share/Save/Bookmark