توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 67326
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۵
خدمات تزئینی ساختمان چقدر گران شد؟
خدمات تزئینی ساختمان چقدر گران شد؟
رئیس اتحادیه تزئینات داخل ساختمان از کاهش ۵۰ درصدی تقاضا در تزئینات ساختمان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: قیمت مصالح مثل کاغذ دیواری و رنگ به دلیل کسادی بازار افزایش قیمت چندانی نداشته، اما اجرت نیروی کار نهایتا ۲۰ درصد افزایش داشته است.

بهروز چوداری میلانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تقاضای تزئینات منزل برای شب عید باید از ماه قبل شروع می‌شد تصریح کرد: اما امسال هنوز بوی عید نمی آید. از جمله دلیل کاهش تقاضای خدمات تزئین منزل مثل رنگ، کاغذ دیواری، لمینت و غیره می‌توان به شیوع گونه جدید ویروس کرونا و مشکلات معیشتی عنوان کرد.

وی از کاهش ۵۰ درصدی تقاضا در این بخش نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: به نسبت سالهای قبل از کرونا هم می‌توان گفت دست اندرکاران خدمات تزئین ساختمان در حال حاضر فقط ۱۰ درصد بازار را در اختیار دارند.

رئیس اتحادیه تزیینات داخل ساختمان درباره افزایش هزینه‌های این بخش نیز گفت: قیمت مصالح مثل کاغذ دیواری و رنگ به دلیل کسادی بازار افزایش قیمت چندانی نداشته، اما اجرت نیروی کار نهایتاً ۲۰ درصد افزایش داشته است.

چوداری میلانی در ادامه تاکید کرد که تولید داخل کاغذ دیواری نهایت ۲۰ تا ۳۰ درصد نیاز بازار را تأمین می‌کند و مابقی باید از طریق واردات تامین شود که در حال حاضر در حال انجام است.

وی افزود: مشکل اصلی فعالان این صنف در حال حاضر تامین لمینت است که واردات آن به صرف وجود تولید داخل از بیش از دو سال پیش ممنوع شده است. این در حالی است که تولید کنندگان داخلی بعضا کیفیت خوبی ندارند و برخی محصولات را به قیمت بیش از کالاهای وارداتی به بازار عرضه می‌کنند. در این شرایط دولت یا باید از تولید کننده حمایت و بر کار او نظارت کند یا واردات را آزاد کرده که تولید کننده رقابت کند.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark