توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 35006
سه شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۵
چرا «جرس» محمل‌ خود را بست؟ +عکس
سایت ضد انقلاب جرس ( جنبش راه سبز) که مولود فتنه سال ۸۸ بود با صدور بیانیه‌ای مرگ سیاسی خود را اعلام کرد. به نظر می‌رسد با توجه به بی‌اعتباری رسانه‌های ضد انقلاب که همگی با بحران مخاطب روبرو هستند، توقف فعالیت رسانه‌ای سرنوشت محتوم رسانه‌های دیگر اپوزیسیون باشد.
چرا «جرس» محمل‌ خود را بست؟ +عکس
به گزارش خط نیوز ، مشرق نوشت: حال و روز این روزهای ضد انقلاب و اپوزیسیون خارج نشین نشان دهنده آن است که با کنار رفتن پرده‌ها و فاش شدن هویت واقعی این افراد، بی‌اعتباری اپوزیسیون خارج نشین بیش از پیش آشکار شده است.

در همین زمینه نیز سایت ضد انقلاب جرس ( جنبش راه سبز) که وام دار فتنه سال ۸۸ است و نماینده رسانه‌ای فتنه گرانی چون کدیور، مهاجرانی و ... بوده با یک بیانیه توقف فعالیت‌های فتنه‌گرانه خود را در واپسین روزهای سال ۹۳ اعلام کرد.


این سایت ضد انقلاب در بیانیه پایان کار خود آورده است : « در اين مدت جرس به عنوان يکی از رسانه های جنبش سبز کوشيد به وظايف اخلاقی، دينی، ملی و انسانی خودعمل کند. هر آنچه خواستيم نتوانستيم، اما بر آنچه در حد مقدورات انجام شد، خدا را شاکريمبر آن بوديم که با آزادی محصوران سرفراز ميرحسين موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد ومحبوسان دلاور جنبش سبز که از وعده های دولت جديد بود به کار خود پايان دهيم، که هر شروعی راپايانی است.»

در بیانیه توقف این سایت آمده است:‌« جرس در انتهای سال ۱۳۹۳ داوطلبانه به فعاليت خود پايان میدهد. از قصورها و تقصيرهای احتمالیخود عذر میخواهيم. اميدواريم در فرصتی مناسب با شيوه های تازه دوباره بتوانيم در خدمت هموطنان عزيز باشيم، انشاءاالله.»

جرس در حالی با ادعای متناقض صداقت و درستی به کار خود پایان می‌دهد که در عمل عدم اعتماد مخاطب به اخبار کذب این سایت و تندروی‌های مالوف فتنه‌گرانه آن باعث ریزش مخاطبین شده و این بی‌اعتمادی سبب بی‌اعتباری این رسانه ضد انقلاب شده و مسئولان آن را وادار ساخته که به کار خود پایان دهند. چراکه سرمایه اصلی هر رسانه‌ای اعتماد مخاطبین آن است و با وجود اینکه این سایت کوشید در پوشش شعار جذاب آزادی بیان جمهوری اسلامی ایران را آماج حملات اخبار کذب خود قرار دهد، اما در عمل با بی‌اعتنایی مخاطبین آگاه مواجه و مجبور شد با دست خود حکم پایان کار خود را امضا و در قالب یک بیانیه مرگ سیاسی خود را اعلام کرد.


درواقع رسانه‌های ضد انقلاب در این روند وضعی بهتر از جرس ندارند؛ چراکه با عدم اهتمام به اصول اخلاقی خبر که در بلند مدت باعث جذب افکار عمومی می‌شود، خود به خود از گردونه فعالیت رسانه ای خارج می‌شوند.

اگر به محتوای سایت‌های رسانه‌های ضد انقلاب دیگر نیز نگاهی بیاندازیم ، تندروی، اتهام زنی، توهین و افترا که مغایر با اصول اخلاقی رسانه‌ای است را به وضوح می‌توانیم در این سایت‌ها مشاهده کنیم، همین موضوع سبب بی اعتباری کار این رسانه‌ها شده است و به نظر می‌رسد در بلند مدت با عدم رعایت اخلاق خبری سایت‌های ضد انقلاب دیگر نیز به سرنوشت محتوم جرس گرفتار شوند.

از سوی دیگر اتمام کار سایت جرس که مولود فتنه سال ۸۸ هست نیز نشان می‌دهد که دست فتنه‌گران بیش از پیش برای مردم آگاه رو شده است و گوش مردم دیگر بدهکار جارچی‌های رسانه‌ای آنان نیست. در این زمینه بصیرت و آگاهی عمومی باعث شده تا سایت‌های ضدانقلاب با بحران مخاطب روبرو شوند و بعد از مدتی به این نتیجه برسند که فعالیت‌شان بیهوده است و اثربخشی لازم را ندارد از این رو با چنین بیانیه‌هایی مرگ سیاسی خود را اعلام می‌کنند.
Share/Save/Bookmark