توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 32955
شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۴
گزارش شبکه عراقی السومریه؛
روایت زنان ایزدی از جنایات داعش
منابع رسمی شمار ایزدی های ربوده شده از ماه ژوئن گذشته تا کنون را دستکم دو هزار و هشتصد تن اعلام کرده اند.
روایت زنان ایزدی از جنایات داعش
به گزارش خط نیوز ، زنانِ ایزدیِ آزاد شده از چنگ داعش، داستان هایی وحشتناک از کشتار، شکنجه و برده فروشی های این گروه تروریستی روایت کردند.



به گزارش العالم، یکی از زنانِ ایزدیِ آزاد شده از چنگ داعش گفت: هنوز شمار زیادی از زنان ایزدی، در چنگ داعشی ها هستند که با آن ها برخوردی بسیار بد و وحشتناک می شود، آن ها مردان و جوانان و کودکانمان را از ما گرفتند.



یکی دیگر از زنانِ آوارۀ ایزدی به شبکه عراقی "السومریه" گفت: ما را در وضع بسیار بدی نگه داشته بودند، آن ها مرا به فلوجه بردند، آن گاه دوباره برگرداندند، آن ها صد بار مرا از جایی به جای دیگر منتقل کردند، درد و رنجی که در این مدت تحمل کردیم، روایتی بی پایان است.



بر پایه این گزارش، ایزدی هایی که داعش، اخیراً آن ها را رها کرده است، وضع ناگواری دارند و متخصصان بر این باورند که این افراد باید تحت نظر باشند و به وضع آن ها رسیدگی شود تا بتوانند به حالت عادی بازگردند.



"هادی دوبانی" رئیس مرکز رسیدگی به امور ایزدی ها در شهر دهوک، اظهار داشت: دو روز پیش، یک گروه تازه از ایزدی ها را تحویل گرفتیم، این گروه، شامل ۱۹۶ نفر می شود که اکثر آن ها را پیرزنان و پیرمردان و افرادی تشکیل می دهند که از بیماری های مزمن رنج می برند.



منابع رسمی شمار ایزدی های ربوده شده از ماه ژوئن گذشته تا کنون را دستکم دو هزار و هشتصد تن اعلام کرده اند.
Share/Save/Bookmark