توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 66345
چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۱
مذاکرات آمریکا با چین برای کاهش خرید نفت از ایران
مذاکرات آمریکا با چین برای کاهش خرید نفت از ایران
خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات اروپایی و آمریکایی نوشت که آمریکا اخیرا وارد مذاکراتی با چین شده است تا خرید نفت خام از ایران را کاهش دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا در زمینه کاهش خرید نفت خام ایران توسط چین، با پکن مذاکراتی دیپلماتیک انجام داده است.
این باور وجود دارد که خرید نفت ایران توسط شرکت های چینی، با وجود تحریم های آمریکا، به اقتصاد ایران کمک کرده است؛ تحریم هایی که طراحی شده اند تا جلوی این فروش ها را بگیرند و بر ایران اعمال فشار کنند تا برنامه هسته ای اش را متوقف کند.
یک مقام ارشد آمریکایی که نمی خواست نامش فاش شود، در این باره گفت: ما از خرید نفت ایران توسط شرکت های چینی با خبریم.
او افزود: ما از اختیارات تحریم هایمان استفاده کرده ایم تا به دور زدن تحریم ها توسط ایران پاسخ دهیم، این تحریم ها شامل کسانی می شود که با چین کار می کنند. اگر لازم باشد، این کار را دوباره انجام خواهیم داد.
این مقام آمریکایی همچنین مطرح کرد، «اگرچه ما به عنوان بخشی از گفتمان‌مان با چین در زمینه سیاستمان پیرامون ایران سعی کرده ایم از طریق دیپلماتیک این موضوع را با چین مطرح کنیم. فکر می کنیم که به طور کلی، این روش موثرتری برای پرداختن به نگرانی های ماست.
علاوه بر این، یک مقام اروپایی گفت، این یکی از مسائلی بوده است که از سوی وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا در سفری که اواخر ژوئیه به چین داشت، مطرح شد.
این مقام اروپایی که او هم نمی خواست نامش فاش شود، در ادامه بیان کرد، چین از ایران محافظت می کند و یکی از مسائل اصلی برای غرب این است که چین از ایران چقدر نفت می خرد.
وزارت امور خارجه آمریکا پاسخ سریعی به درخواست ارائه توضیحاتی درباره اظهارات این مقام های اروپایی و آمریکایی نداد.
انتهای پیام
Share/Save/Bookmark