توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 68929
سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۶
استاندار کرمانشاه:
خانه‌های "بساز دررو" در طرح مسکن ملی نخواهیم داشت/ خسارت این واحدها را از سازنده می‌گیریم
ستاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم ساخت با کیفیت واحدهای مسکونی طرح جهش تولید مسکن، گفت: در این پروژه عظیم خانه‌های "بسازدررو" نخواهیم داشت و خسارت این واحدها را از سازنده می‌گیریم.
خانه‌های "بساز دررو" در طرح مسکن ملی نخواهیم داشت/ خسارت این واحدها را از سازنده می‌گیریم
محمدطیب صحرایی در جلسه امروز (26 دی) شورای مسکن استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم برگزاری منظم و کارآمد جلسات شورای مسکن گفت: موضوعاتی که دراین جلسه مطرح می‌شود باید کارشناسی شده باشد و نباید مسائل غیرکارشناسی و سرسری در این جلسه مطرح شود.

وی افزود: اگر موضوعی کارشناسی شده نباشد نمی‌توانیم در چند ساعت جلسه شورای مسکن تصمیم درستی درباره آن بگیریم و نتیجه آن می‌شود تصمیمات خلق‌الساعه که دود آن فقط به چشم مردم می‌رود.

صحرایی گفت: بنابراین موضوع بدون کارشناسی از دستور کار جلسه خارج شده و تا زمانی که کارشناسی روی آن صورت نگیرد در جلسه مطرح نخواهد شد.

وقتی عملکرد مدیری "صفر" است، صندلی او خالی بماند بهتر است

به گزارش ایسنا، صحرایی در ادامه بر لزوم هماهنگی همه دستگاه ها در اجرای طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و افزود: این طرح همانطور که از عنوانش مشخص است طرح ملی است و همه دستگاه ها باید در اجرای آن مشارکت کنند، بنابراین دستگاه ها در استان باید از کار جزیره‌ای خودداری کرده و همه در این طرح با هم مشارکت داشته باشند.

وی افزود: بهترین کار تدوین فرآیند انجام این پروژه از صفر تا صد است و نقش دستگاه‌ها در این میان باید مشخص شود تا همه بتوانند در انجام این فرآیند در کنار هم فعالیت کنند.

استاندار کرمانشاه با انتقاد از روند پیشرفت اجرای طرح جهش تولید مسکن در استان، گفت: پیشرفت ما در این زمینه بسیار اندک است و آمارها در این زمینه اصلا خوب نبوده و قابل دفاع نیست.

وی با تاکید بر بازخواست از مسئولین مربوطه در این زمینه گفت: اینکه در برخی شهرستانها کار در حد صفر است جای سوال است که اگر مدیر مربوطه نمی‌بود این آمار قرار بود از صفر هم کمتر شود. سوال من این است مسئولان مربوطه در این شهرستانها تا امروز چه کرده‌اند.

صحرایی گفت: اگر عملکرد یک مدیر در حد صفر است، صندلی او خالی بماند که بهتر است. بنده تاکید می کنم اول متعهد به مردم هستم و بعد هم آبروی نظام و در این دو زمینه با کسی تعارف ندارم.

وی تاکید کرد: عملکرد مدیران را در ماجرای مسکن ملی رصد خواهیم کرد و مدیری که نبودش بهتر از بودنش هست، باید کنار برود.

خانه‌های "بساز در رو" در طرح مسکن ملی نخواهیم داشت/ "تقویم زمانی" برای پروژه‌ها باید مشخص شود

استاندار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه سه شاخص کیفیت، سرعت و قیمت باید در ساخت واحدهای طرح جهش تولید مسکن لحاظ شود،گفت: هرکسی بتواند این سه شاخص را در ساخت واحدها رعایت کند، چه بخش خصوصی باشد و چه دولتی، ما آماده همکاری همه جانبه هستیم و او را حمایت می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهیم کیفیت فدای سرعت و قیمت شود، گفت: قطعا در این پروژه کیفیت حرف اول را می زند و ما در این پروژه دیگر "بساز و دررو" نداریم و هر کسی چنین پروژه‌هایی بسازد خودش باید ضررش را بدهد و از این موضوع کوتاه نخواهیم آمد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های استان در این زمینه گفت: این انتظار هست که از توان پیمانکاران و توان کارخانجات تولید مصالح خود استان استفاده شود و بخش خصوصی اگر در این زمینه تخفیف اعمال کند قطعا سازندگان واحدها هم تشویق می شوند که مصالح خود را از خود استان تهیه کنند.

صحرایی خاطرنشان کرد: همچنین در اجرای این طرح باید از توان قرارگاه‌های کشوری مانند قرارگاه امام حسن(ع) که در امر ساخت مسکن فعال است، استفاده شود تا از این طریق بتوانیم قیمت ساخت و ساز را بیش از پیش پایین بیاوریم.

وی بر داشتن تقویم زمانی برای اجرای پروژه های طرح جهش تولید مسکن تاکید کرد و گفت: یک جوان باید بداند که تا چه مدت منتظر بماند که صاحب خانه شود و باید برای شروع هر پروژه در این طرح یک تقویم زمانی داشته باشیم و بر اساس آن کارها پیش رود.

وی درادامه نکات ضروری در طرح جهش تولید مسکن را تامین زمین، نیروی انسانی و منابع مالی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با ضرب الاجل داده شده کارهای خوبی در بحث شناسایی زمین صورت گرفته و در جلسات بعدی باید این امر پیگیری شود.

صحرایی گفت: در بحث نیروی انسانی هم ما به نیروی ماهر نیاز داریم و در این زمینه فنی و حرفه ای باید پای کار بیاید و کارگری که در این ساختمانها فعالیت می‌کند باید گواهی لازم برای انجام این کار را داشته باشد.

وی افزود: از طرفی در بحث تامین مالی طرح هم باید تا حد امکان تسهیل گری کنیم.

لزوم اجرای "معماری اسلامی" در ساخت واحدهای مسکن ملی

استاندار کرمانشاه در ادامه به برخی شاخص های ضروری در ساخت مسکن اشاره کرد و با تاکید بر لزوم بکارگیری معماری اسلامی در ساخت واحدهای مسکونی گفت: شهرسازی و خانه سازی ما باید از معماری اسلامی برخوردار باشد و اینطور نباشد که کسی در خانه خود راحت نباشد.

وی افزود: در حال حاضر منازل مسکونی هیچ وجهی از معماری اسلامی ندارند و اعضای خانواده در آن احساس راحتی نمی کنند و بسیاری از واحدهای آپارتمانی به منازل اطراف مشرف هستند و همین امر موجب ناخشنودی افراد در منازل خود و عدم راحتی آنها شده است.

استاندار کرمانشاه گفت: اینکه خانه‌ها مشرف به هم احداث می شوند از هر جهت امر پسندیده‌ای نیست و نه حقوق شهروندی آن را قبول دارد و نه دیدگاه اسلامی و این امر می طلبد که در ساخت واحدهای مسکونی معماری اسلامی لحاظ شود تا افراد احساس راحتی و آرامش در منازل خود داشته باشند.

وی بر مسئله تراکم هم تاکید کرد و افزود: متاسفانه کرمانشاه در حال حاضر متراکم ترین شهر کشور است و همین شلوغی و تراکم موجب شده خیلی‌ها آرامش و آسایش نداشته باشند.

صحرایی گفت: تراکم طرح مسکن ملی در کرمانشاه نباید بگونه ای باشد که تراکم را در شهر بالا ببرد و باید به این مسئله توجه جدی شود.
Share/Save/Bookmark