توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 71123
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۱
باید تمام آمران به معروف وناهیان از منکرو مبلغین حجاب اسلامی خود عامل به معروف وبرّی ازمنکرات باشند تا نفوذ کلام آنها صدچندان شود.
باید تمام آمران به معروف وناهیان از منکرو مبلغین حجاب اسلامی خود عامل به معروف وبرّی ازمنکرات باشند تا نفوذ کلام آنها صدچندان شود.

دکتر جهانبخش زنگنه تبار در جمع تعدادی از مدیران دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی استان کرمانشاه در مسجد حضرت ولیعصر(عج) کرمانشاه،روز شنبه مورخ ۲۹ اردیبهشت، در خصوص راهکار های ترویج حجاب اسلامی، وظایف مسئولین مربوطه را برشمرد و گفت: ضعفی که احساس می‌شود، عدم تبیین ابعاد مختلف عفاف و حجاب در جامعه است.
همه باید رهنمودهای چندین ساله امام خامنه ای (مدظله العالی) درخصوص مقابله با تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی وشبیخون فرهنگی ازطرفی، وقصور مسئولین، طی سالیان طولانی در این زمینه را، تبیین کنیم.
وی گفت: تمام کسانی که حوزه نفوذ کلام و قلم دارند، باید تبیین کنند که حجاب امری فطری است، انسانهای نخستین سعی میکردند به هر شکل ممکن حتی با برگ درخت بدن خودرا بپوشانند.
زنگنه تبارگفت: باید تبیین کنیم که حجاب قبل از اسلام هم بوده، بررسی اسناد، سنگ نوشته‌ها و سفرنامه‌ها این موضوع را به اثبات می‌رسا ند، در شاهنامه فردو سی آمده است:
منیژه منم دخت افراسیاب
برهنه ندیدی رخم آفتاب
باید این بیت را در سردر ب تمام دانشگاه‌ ها، مدارس و معابر عمومی بنویسیم که افتخار زن ایرانی قبل از اسلام هم، این بوده است که هیچ نامحرمی، رخ آن را ندیده است.بعد اسلام که این حکم الهی به اوج خود رسید و حجاب، بار ارزشی دینی هم پیدا کرد وچادر بعنوان یادگار حضرت فاطمه زهرا (س)برای زنان مسلمان مشهورشد.

وی گفت: باید تبیین کنیم که تا ۲۰۰ سال پیش که پای آمریکاییان و صهیونیست‌ها به اروپا باز نشده بود، در اروپا هم زنان پوشش کامل داشتند،بانوان ایتالیایی، علاوه بر روسری،چادر سیاهی بنام "فلدتا" داشتند، زنان اسپانیایی،موهای خود در کلاهی پنهان میکردند وروسری ابریشمی بنام"آنتیلا" روی آن می پوشیدند،درآلمان چادر سیاه رنگی بنام"هویکه" می پوشیدند که از ۷۰۰ سال پیش رایج بوده است،ویل دورانت درکتاب تاریخ تمدن نوشته است، در همین تمدن مبتنی بر تفکر شرک در روم باستان زنانی که لباس تنگ می‌پو شیدند، مجازات می‌شدند، زنان روی لباسشان، ردای بلندی تا مچ پا می‌پوشید ند که "استولا" نام داشت و وقتی از خانه بیرون می‌شدند با چادری بلند، تمام بدن را تا روی پا می‌پوشاندند. حتی درصدی، نقاب داشتند. ویل دورانت می نویسد، زنان فرانسوی حجابی مانند زنان مالزی داشتند.
ویل دورانت درکتاب تاریخ تمدن نوشته است، دختران انگلیسی، بانوان باحیا وبا وقاربودند و اکثر دختران تحصیل کرده، زود ازدواج میکردند،پوشش زنان انگلیسی به شکلی بود که دامن های آنها روی زمین کشیده می شد.
وی گفت :باید تبیین کنیم که مخالفت حکام غربی با چادر، همچنان که روسای دولت فرانسه گفتند، به این خاطر است که چادر، یک پوشش معمولی نیست، چادر یک نماد است یک شعار است و حضور یک زن چادری در خیابان اقتدار و روش حکومت ما را زیر سوال می‌برد.
باید این مهم را تبیین کنیم، که هر فسادی را در جای خود، باید به آن بپردازیم و گناه دیگران در هر عرصه‌ای، مجوز شرعی ارتکاب گناه به دیگران درعرصه دیگر را نمی‌دهد.ونبایدموضوع بی حجابی را با دیگر مفاسد مخلوط کنیم، وظیفه همه ماست که این توان تفکیک را به جامعه، بخصوص به جوانان عزیز بیاموزیم .
جهانبخش زنگنه تبار گفت: باید شبهات ایجاد شده در ذهن جوانان را برطرف کنیم و پاسخ کارشناسانه و مستندبه آنها بدهیم.
باید تبیین کنیم که حجاب دستور خداست و در آیات شریفه ی سور مبارکه نساء، نور و احزاب به آنها پرداخته شده است.
وی گفت: بایدتبیین کنیم که اولین کسی که بیشترین آسیب را از بی حجابی می بیند،زنان ودختران بی حجاب هستند.
باید تبیین کنیم که اولین آیه حجاب، برای مردان نازل شد، تا همه بدانند که مردان در این خصوص مسئولند و باید پوشش مناسب داشته باشند ونگاه خود را کنترل کنند.
باید تبیین کنیم که بی‌حجابی، ساختار شکنی و هنجار شکنی است و حکومت اسلامی موظف به برخورد جدی با آن است.
البته خود مبلغین و آمران به معروف و ناهیان از منکر و مسئولین مربوطه، باید خود عامل به معروف و برّی از منکرات باشند، تا نفوذ کلام آنها صدچندان شود.
اگرمسئولی خودش مفسده ای داشته باشد،فرزندان خودش هم نصایح او را گوش نمی کنند،چنین کسی انتظارنداشته باشد افرادی که در حوزه نفوذ کلام یا قلم او هستند،حرف او را گوش کنند.
Share/Save/Bookmark