توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 10283
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۰۳
استيضاح غلط؛
محمد حسین ترکمن
رهبر معظم انقلاب اسلامي در جمع مردم و ديدار با مردم تبريز، از استيضاح شيخ‌الاسلامي وزير رفاه و اموراجتماعي به عنوان استيضاحي غلط، يادکرد،تبعات اين استيضاح غلط و رخدادهاي متعاقب آن را نمي‌توان بسادگي از ذهن‌ها خارج ساخت.
استيضاح غلط؛
محمد حسین ترکمن*؛ رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار با مردم تبريز، از استيضاح شيخ‌الاسلامي وزير رفاه و اموراجتماعي به عنوان استيضاحي غلط، ياد فرمودند. تبعات اين استيضاح غلط و رخدادهاي متعاقب آن را نمي‌توان بسادگي از ذهن‌ها خارج ساخت.
ثمره ی اين استيضاح و برخوردهای بعد از آن، چه آنچه در مجلس و از سوی رئیس جمهور، رئیس مجلس و نیز مجلسیان رخ داد, چه آنجه در قم اتفاق افتاد و چه تبليغات وسيع دستگاه‌هاي استکباري ثمره بسيار تلخي برای دوستداران نظام اسلامی داشت.

ادبيات ناموزون و خارج از شأن نظام در جريان اين استيضاح و بعد از آن بايد تجربه و درس عبرتي براي عزيزان مجلس نشين باشد، عزيزان نماينده که  در تعبير امام راحل عصاره فضائل ملت نام دارند، بصيرت ويژه‌اي بايد در اين موارد و در برهه های حساس از خود نشان داده و از طناب‌کشي‌هاي جدي سياسي که معمولاً ثمره‌اي جز تشويش اذهان عمومي و برهم زدن امنيت روحي و رواني مردم ندارد، برائت جويند.

نمايندگان ملت رشيد ايران در اين برهه‌هاي حساس از تاريخ انقلاب بايد متوجه اين مهم باشد، که مسئله اول اين ملت، مرتضوي نيست و نبوده، و با استيضاح وزيري که پايان سال خطيري را مي‌گذراند جز مشکل آفريني براي مردم و لنگ شدن کارها هيچ بهره‌اي نصیب مردم نگردیده است.

نمايندگان محترم مجلس با وقوف به مشکلات عديده مردم در پي تحريم‌ها و فشارهاي خارجي بايد به دنبال راه و روشي باشند که اين سختي‌ها را بر مردم آسان کنند. به واقع قرار گرفتن در يک طرف طناب کشي سياسي در شأن مجلس نبوده و فرصت سوزي‌ها و دعواهاي دروني حاصل از این استیضاح جز ايجاد فرصت براي دشمن هيچ عايدي براي مردم ندارد.

رهنمودها ونصيحت‌هاي اخير مقام معظم رهبري بيش از مجلس، به رؤساي قواي مرتبط با موضوع هم بود، دفاع از يک وزير با ادبيات آقاي رئيس جمهور تطبيق ماهوي نداشت گرچه نقش رئيس مجلس در اين استيضاح غلط موجب تنشي شد که فراتر از تصور موجب سوء استفاده‌هاي متعدد بوق‌هاي استکباري گرديد.

جريان  مرتضوي و فاضل لاريجاني با اين استيضاح بايد خاتمه يافته باشد وگرچه زخم اين رويه بر اندام ياران نظام باقي مي‌ماند و تشويش خاطر و تکدر مقام معظم رهبري مزيد برعلت موضوع است.

گرچه اعتقاد بر اين است، مردم شريف و رشيد ايران اسلامي به فرمان امام و آقايشان، باز هم در۲۲ بهمن بدون اعتنا به اين روش‌ها و بداخلاقي مسئولين نشان دادند، وامدار کسي نيستند و با هيچ مسئولي عهد اخوت نبسته‌اند، و گوش‌جانشان بفرمان امامشان است.

 عبرت ۲۲ بهمن قم و متعاقب آن سخنان و تأکيدات مقام معظم رهبري بايد فصل الخطاب باشد، گرچه رهبر معظم انقلاب پرونده موضوع را بسته دانسته ولي اعلام داشتند ( فعلاً نصيحت مي‌کنم) اين هشدار بايد آويزه جان باشد.
*مدیر مسئول سایت خط نیوز
Share/Save/Bookmark