توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 71240
شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۳
رئیس بسیج اساتید کرمانشاه:
امام خمینی(ره) یک گفتمان جدید را در دنیا مطرح کرد
رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های استان کرمانشاه به شکل گیری گفتمانی جدید در دنیا توسط امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: در زمان وقوع انقلاب اسلامی، جهان به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود، اما امام خمینی(ره) یک گفتمان جدید را در دنیا مطرح کرد.
امام خمینی(ره) یک گفتمان جدید را در دنیا مطرح کرد
نامدار یوسف وند ، امام خمینی(ره) را از شخصیت های تاثیرگذار تاریخ خواند و اظهار کرد: زمانی که مکاتب الحادی و مسلک های بشری همچون لیبرالیسم، سکولاریسم و منش دنیاگرایی در بسیاری از مناطق دنیا حاکم شده بود، امام(ره) بعنوان یک رهبر و راهنمای بزرگ دینی منادی حاکمیت الهی و ارزش‌های انسانی شد و دوباره دین را به عنوان اصلی ترین راهگشای زندگی اجتماعی بشر معرفی و دستورات دینی را جوابگو برای مسائل روز دنیا و زندگی انسان‌ها عنوان کرد.

وی افزود: ایشان نظریه ولایت فقیه را در بُعد حاکمیتی تبیین کرد. نظریه‌ای پایه‌ای و مشروع‌ترین شکل حکومت برای عصر غیبت که می تواند راهگشای بسیاری از مسائل باشد.

رئیس بسیج اساتید کرمانشاه از امام خمینی(ره) به عنوان یک روحانی برجسته، عارف، فیلسوف و فقیه جامع الشرایط نام برد و تصریح کرد: این ویژگی‌ها سبب شد تا ایشان مسیر یک انقلاب بزرگ و مردمی را در قرن بیستم شکل دهد که در آن برهه پدیده‌ای بسیار با عظمت و در عین حال شگفت انگیز بود. شگفت انگیز از این نظر که در زمان وقوع انقلاب اسلامی، جهان به دو بلوک شرق و غرب، یعنی شرق سوسیالیسم و غرب کاپیتالیسم تقسیم شده بود، اما در انقلاب بزرگ مردم که امام(ره) آن را رهبری و شکل داد، شعار اصلی مردم شعار نه شرقی و نه غربی بود. این انقلاب مبتنی بر یک گفتمان خاص و متعالی در حاکمیت برای جهان بود که وجوه معنوی، اخلاقی و دستورات تعالی بخش و زندگی ساز الهی در آن نقش پررنگی دارد.

وی با بیان اینکه امام راحل یک گفتمان جدید را در دنیا مطرح کرد، گفت: در آن برهه دو جریان حاکم سوسیالیسم و کاپیتالیسم بشریت را به دو قطب خطرناک تقسیم کرده بودند که نتیجه‌ای جز چپاول و استعمار کشورها به دنبال نداشت.

یوسف‌وند تصریح کرد: امام خمینی(ره) با دارا بودن ویژگی‌های درخشان اخلاقی و معنوی شخصیتی خاص و ویژه داشتند، بگونه‌ای که مردم مجذوب او می شدند و به او علاقه بسیار زیادی داشتند و این شخصیت بزرگ در قلوب مردم ایران و مستضعفین جهان جای گرفت، تا جایی که در زمان رحلتشان جمیعتی بالغ بر ۱۴ میلیون نفر در مراسم تشییع ایشان حضور پیدا کردند و اتفاقی تاریخی رقم‌ خورد.

وی ریشه علاقه مردم به امام راحل را شخصیت معنوی و الهی ایشان عنوان کرد و افزود: امام خمینی(ره) رهبری بود که حرفش حرف ائمه معصومین بود، راهش راه اسلام و کلامش کلام قرآن بود. ایشان تلاش می کرد احکام الهی در جامعه جاری شود، برای خدا کار می کرد و خدا هم در مقابل محبت او را در قلب مردم ایران و حق طلبان جهان قرار داد.

رئیس بسیج اساتید کرمانشاه ادامه داد: امام راحل پایه گذار رابطه قلبی امام و امت در دوران معاصر بود. رابطه‌ای کارساز و فوق راهبردی که با وجود مبارک جانشین و ادامه دهنده راه ایشان، مقام معظم رهبری مدظله العالی هنوز نیز ادامه دارد.

وی راه امام خمینی(ره) را راهی روشن و الهی و در مسیر انبیا خواند و گفت: تمام تلاش و کوشش ایشان این بود که این مسیر را ادامه بدهد و دین نورانی اسلام و جنبه های تعالی بخش و سازنده آن را در زندگی مردم گسترش دهد.

یوسف‌وند در پایان با بیان اینکه امام راحل از هوش معنوی بالایی برخودار بودند، گفت: یکی از خلاء های زندگی بشریت کم توجهی به هوش معنوی بوده و هست، لذا یکی از کارهای بزرگ امام راحل این بود که عملا هوش معنوی را در بین مردم زنده کرد و اولین تاثیر آن را می توان در وجود رزمندگان اسلام دید که در زمان جنگ تحمیلی با ایمان راسخ جان خود را در راه اسلام و وطن فدا کردند.
Share/Save/Bookmark