توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 9482
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۴۱
تکلیف حیاتی دستگاه قضایی در رسیدگی کامل به اتهام های مطرح شده از سوی رئیس جمهور
فارغ از قبح ذاتی مسئله در نمایش آن فیلم و هزینه هایی که برای نظام در برداشت و علنی شدن اختلافی که توسط مجلس و دولت با همکاری هم ! بروز پیدا نمود، لزوم رسیدگی به ادعای رئیس جمهور و تایید یا تکذیب آن آزمونی اساسی و سخت برای دستگاه قضا و به خصوص ریاست آن محسوب می شود.
تکلیف حیاتی دستگاه قضایی در رسیدگی کامل به اتهام های مطرح شده از سوی رئیس جمهور
پوریا ترکمن: « اعتماد » کلید واژه ای است که حکومت می تواند براساس آن پایه های خود را در قلب و اندیشه ی مردمش استحکام ببخشد.
اگر حکومتی بتواند با استفاده از این عنصر اجتماعی برداشت مردم را از خود و رفتارهایش سمت و سوی مثبت ببخشد خواهد توانست در برابر طوفانهای سیاسی و اجتماعی مختلف و حتی سهمگین روح وجودیش را حفظ کند و اگر نتواند « اعتماد » را در کالبد اندیشه ی مردمش جای دهد به سرعت زمینه های اضمحلال خویش را فرهم آورده است.
جمهوری اسلامی که از ابتدای تاسیس به دست معمار عارف انقلاب خمینی کبیر «ره» در تمامی صحنه های اجتماعیش توانسته است از پتانسیل مردمی به سممت اهداف الهی استفاده کند درست به دلیل همین « اعتماد » مردمی بوده است و اگر جایی نیز نقدی را دیده و یا دچار برخی بحران های زودگذر شده است به دلیل فاصله گرفتن برخی کارگزاران نالایق و سالوس بوده است که البته در کنار هزاران دلیل بر همدلی مردم با امهات نظام اسلامی ناچیز می نماید.
همگان به یاد دارند که برخوردهای صورت پذیرفته از ابتدای انقلاب تاکنون با چهره های بعضا سرشناسی همچون رفیقدوست، کرباسچی، جوانفکر و مهدی و فائزه ی هاشمی و  مواردی از این دست در شرایطی رخ داده است که نزدیکی افرادی چنین به هرم قدرت غیر قابل انکار می نماید و همین دلیل است که باعث شده مردم علیرغم فشارهای متعدد بین المللی و صد البته برخی نابخردی های مدیریتی مردم ایران اسلامی تا به امروز خود را پایبند انقلاب و اسلام می دانند و کوچکترین تزلزلی در حمایت از ارکان نظام را از آنها نمی توان مشاهده کرد.
فلذا اصل اساسی حمایت از مولفه های « اعتماد » ساز مردم به حکومت باید به شدت و با قوت تمام از سوی همه ی کسانی که دلشان در گرو انقلاب و ارزشهای الهی متبلور در آن است به منصه ی ظهور برسد.
بنابراین هر اقدام خواسته یا ناخواسته ای که موجب شود ذره ای گرد بی اعتمادی بر آیینه ی اعتماد مردمان شکوهمند این سرزمین بنشیند دستی است که از آستین خیانت بیرون می آید و باید توسط تمامی آنها که ملکوت را آتیه ی خویش می پندارند کمر به قطع بسته شود.
موردی که در چند روز اخیر رخ داده است و موجی از نگرانی را در بین نخبگان ممتعهد به انقلاب ایجاد نموده است پخش فیلمی از ریاست جمهور در جلسه ی استیضاح وزیر کار می باشد.
فارغ از قبح ذاتی مسئله در نمایش آن فیلم و هزینه هایی که برای نظام در برداشت و علنی شدن اختلافی که توسط مجلس و دولت با همکاری هم ! بروز پیدا نمود، لزوم رسیدگی به ادعای رئیس جمهور و تایید یا تکذیب آن آزمونی اساسی و سخت برای دستگاه قضا و به خصوص ریاست آن محسوب می شود.
هر چند قضاوت در خصوص فیلم منتشره تنها در صلاحیت دستگاه قضا است و هر ادعایی را نمی توان مطرح و یا تایید کرد اما از آنجا که مطلب منتشره توسط احمدی نژاد مرتبط با برادر رئیس دستگاه قضا بوده و براساس گفته های رئیس جمهور این فیلم مرتبط با سوء استفاده ی نامبرده از موقعیت برادرانش یعنی روسای دو قوه مقننه و قضائیه بوده است، و با توجه به مانور سراسری رسانه های ضد انقلاب در این خصوص که مستقیما صلاحیت و شانیت دستگاه قضایی را به عنوان امین مردم نشانه رفته اند، رسیدگی به این پرونده از اهم واجبات دستگاه قضا محسوب می شود که باید با بررسی صحیح و البته سریع مسئله و درعین بی طرفی پاسخی درخور را به افکار عمومی ارائه دهند.
بی شک لازمه ی تطهیر وجه دستگاه قضایی جمهوری اسلامی از تهمت هایی که این روزها مطرح می شود و دل مومنان را به درد می آورد روشنگری به نحو احسن می باشد و در صورتی که تخلفی صورت پذیرفته و یا سوء استفاده ای رخ داده باشد باید به اشد مجازات برخورد صورت گیرد و در صورتی که فیلم کذایی فاقد محتوایی باشد که رئیس جمهور مطرح کرده است باید برخورد مناسب در این خصوص صورت پذیرد، زیرا جامعه ی ما باید از پای بست خود را ملتزم به رعایت قواعد اخلاقی بداند و اگر شالوده ی اخلاق در جامعه بشکند بنای رفیع نظام اسلامی دچار آسیبهای مضمحل کننده ای خواهد شد که نگران کننده می نماید.
آزمون دستگاه قضایی در رسیدگی به اتهام رئیس جمهور و به خصوص آزمون ریاست این دستگاه که اتهام متوجه برادرش گشته است آزمونی بس خطیر و مهم است که هرگونه کوتاهی در رسیدگی به آن و اطلاع رسانی نتیجه ی آن به مردم - چه با رد موضوع و چه تثبیت آن- موجب خواهد شد سرخوردگی اجتماعی نسبت به نظام روی دهد.
Share/Save/Bookmark