توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 36114
پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۹
یک بیانیه و این‌همه تناقض؛
چرا به خودتان می‌گیرید؟!/ به جای حمله به تشییع‌کنندگان شهدا، راه شهیدان را ادامه دهید
رسانه های زنجیره ای به حضور گسترده و معنادار مردم در مراسم تشییع و بدرقه پیکر شهدای غواص با عصبانیت واکنش نشان داده و تلاش کردند این حادثه تاریخی را به حاشیه ببرند.
به گزارش خط نیوز ، در حالی که جمعیت شرکت کننده در مراسم تشییع شهدای غواص خواستار ادامه راه این شهدا و عمل به پیام شهادت مظلومانه آنان مبنی بر تسلیم ناپذیری در مقابل دشمنان شده بودند، رسانه های حامی دولت تلاش کردند شعارها و دست نوشته های انقلابی مردم را در این مراسم زیر سئوال ببرند.

گرچه انتظار می رفت که رسانه های مذکور و همچنین دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای با تاسی از پیام های انقلابی شرکت کنندگان در تشییع پیکر شهدا، پیام این مراسم باشکوه را درک کنند اما با فرافکنی و متهم کردن مردم، راه فرار از پاسخگویی را انتخاب کردند. اعتراض این رسانه ها به دست نوشته ها، شعارها و نیز سخنان سخنرانان مراسم تشییع شهداست. آنها شرکت کنندگان را متهم می کنند که این مراسم را تبدیل به میتینگ سیاسی کرده اند در حالی که به گواهی شاهدان عینی، ایستادگی در مقابل دشمنان و باج ندادن به آنها و تسلیم ناپذری و نبرد با دشمنان شعار اکثریت قریب به اتفاق بدرقه کنندگان شهدا بوده است. با این حال مشخص نیست که چرا "دولت‌دوستان" شعارهای ضداستکباری را به خود گرفته اند و خود را مخاطب شعارهایی همچون «هیهات من الذله»، «مرگ بر آمریکا»، «آب خوردن ما وابسته به سلام بر حسین است نه تحریم ها»، «تا آخر ایستاده ایم»، «خون شهیدان ما قابل اکسید نیست»، «در منطق شهادت تحریم حرف مفت است»، «نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا»، «عزت قابل مذاکره نیست حتی اگر دستهای ما بسته باشد»، «لب تشنه جان دهیم سازش نمی کنیم»، «این سند جنایت کدخداست» و صدها شعار انقلابی و خط امامی دیگر می پندارند.

 
عصبانیت روزنامه های زنجیره ای از شعارهای انقلابی مردم در تشییع پیکر شهدای غواص

براستی اگر اینها خود را در خط امام می دانند و مدعی هستند که در مقابل دشمنان کوتاه نیامده اند، چرا از این شعارها برافروخته شده اند؟ چرا بدون اشاره و بیان عبارت مورد نظر در مورد همه شعارها حکم کلی می دهند؟ چرا خود را مخاطب شعارهای ضدآمریکایی مردم می دانند؟ آیا بدرقه کنندگان اقدام اشتباهی کرده اند که بیانات امام و رهبری را به دست گرفته و فریاد زده اند؟ آیا اشتباه کرده اند که بر سر آمریکا فریاد زده اند و ماهیت قاتلان اصلی شهدای مظلوم غواص را افشا کرده اند؟ آیا خلاف کرده اند که از مذاکره کنندگان و دولت خواسته اند که تحریم نهراسند و همه چیز را به تحریم گره نزنند و عزت ملی را با هیچ چیز معامله نکنند؟

در این میان انتشار بیانیه ای مجهول منسوب به خانواده شهدا در رسانه های دولتی با تناقض هایی روبرو بوده است. این بیانیه که در اعتراض به آنچه -محکومیت سوءاستفاده از مراسم تشییع پیکر شهدای غواص- خوانده شده، نوشته شده، در رسانه های مختلف دولتی دارای تعداد امضاهای متنوعی بوده است بطوری که خبرگزاری دولتی ایرنا تعداد امضاکنندگان آن را ۱۷۵ نفر، خبرگزاری ایلنا ۱۴۰ نفر و سایت انتخاب ۱۱۰ نفر اعلام کرده است. این تناقض خود به خوبی گویای محتوا و امضاکنندگان آن بیانیه نیز است.


به نظر می رسد که بهتر است اتاق فکر رسانه ای سازش‌کاران در صدور بیانیه ها و تعداد امضاکنندگان آن دقت بیشتری کند تا بیانیه‌سازی‌های آنها رو نشود و نیز بهتر است خبرگزاری دولتی ایرنا و خبرگزاری کارگری ایلنا (که حاضر نشده بود مراسم مذکور را پوشش صحیحی بدهد) به جای تبدیل شدن به تریبون افراطیون، مشکلات و دغدغه های مردم و کارگران را منعکس کنند.

باید این نکته را نیز به افراطیون متذکر شد که اگر واقعاً دلسوز خانواده شهدا هستند، یک نظرخواهی از خانواده های همه شهدای سراسر کشور در مورد عملکرد دو ساله دولت بویژه در حوزه هسته ای کنند تا مشخص شود که خانواده شهدا چقدر با سیاست های دولت همراهی دارند و به چه میزان مخالف شعارهای مردمی مراسم تشییع هستند.

آیا بهتر نیست که به جای سوء استفاده از خانواده شهدا و همراه کردن شهدا با خود، خود را با شهدا همراه کنیم و از پندهای دلسوزانه دلسوزان برآشفته نشویم.
Share/Save/Bookmark