توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 66337
سه شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۵
از شایعه تا واقعیت| عودت تجهیزات توانبخشی جمعیت هلال احمر کرمانشاه صحت ندارد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: تمامی تجهیزات اهدایی کویت در مرکز ارتوپدی فنی هلال احمر شهرستان کرمانشاه نصب شده و آماده خدمت‌رسانی رایگان به مصدومین توانبخشی شهرستان‌های زلزله‌زده استان است.
از شایعه تا واقعیت| عودت تجهیزات توانبخشی جمعیت هلال احمر کرمانشاه صحت ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سال گذشته کشور کویت به منظور خرید تجهیزات ارتوپدی برای مرکز توان‌بخشی کرمانشاه مبلغ ۴ میلیارد تومان به جمعیت هلال احمر استان اهدا کرد که صرف خرید تجهیزات برای مرکز توانبخشی واقع در بلوار شهید بهشتی کرمانشاه شد که اخیرا مطلبی درباره عودت تجهیزات توانبخشی جمعیت هلال احمر استان به هلال احمر مرکز در برخی رسانه‌های مجازی غیررسمی منتشر شده که مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در این خصوص توضیحاتی ارائه داد.

فرزین معتمدی اظهار داشت: دستگاه‌های مذکور چند عدد تردمیل مربوط به فیزیوتراپی قلب بوده که در سال ۹۲ از جمعیت هلال احمر استان کردستان به کرمانشاه منتقل شده و درسال‌های ۹۲ و۹۳ بعداز نصب تجهیزات، با دانشگاه علوم پزشکی در خصوص در اختیار قراردادن متخصص فیزیوتراپی قلب مکاتبه و رایزنی‌های فراوانی صورت گرفت.

وی ادامه داد: اخیرا هم چندین مرحله از طریق جراید کثیرالانتشار و رسانه‌ها و کانال رسمی سازمان نظام پزشکی و سایت ستاد ایران جهت بکارگیری متخصص فیزیوتراپی قلب اقدام لازم بعمل آمد که بعلت عدم وجود متخصص در غرب کشور همچنان‌که در کردستان راه‌اندازی نشده بود در استان کرمانشاه هم این موضوع محقق نشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ براساس تصمیم و دستور ستاد مرکزی هلال احمر کشور به‌علت عدم وجود متخصص در کرمانشاه و اینکه در استان مازندران امکان استفاده و خدمات‌رسانی و متخصص فیزیوتراپی قلب نیز وجود دارد، تجهیزات مذکور به جمعیت هلال احمر مرکز انتقال داده شد و ازطریق آنان طی قراردادی در اختیار مازندران قرار گرفت.

وی اضافه کرد: قیمت دستگاه‌های مذکور نیز حدود ۳۰۰ میلیون تومان بوده و هیچ ارتباطی با تجهیزات ارسالی از کویت در زمان زلزله نداشته است.

معتمدی اضافه کرد: تمامی تجهیزات اهدایی کویت در مرکز ارتوپدی فنی هلال احمر واقع در بلوار شهید بهشتی جمعیت هلال احمر شهرستان کرمانشاه نصب شده و آماده خدمت رسانی رایگان به مصدومین توانبخشی شهرستان‌های زلزله‌زده استان است.
Share/Save/Bookmark