توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 34387
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۶
۴۰ ثروتمند عرب که معادل بودجه ۱۱ كشور دارايی دارند
فوربس در تازه ترين گزارش خود نوشت كه ۴۰ ثروتمند عرب بودجه ای به اندازه بودجه ۱۱ کشور عربی را دارا هستند.
۴۰ ثروتمند عرب که معادل بودجه ۱۱ كشور دارايی دارند
به گزارش خط نیوز به نقل از مبادلات، در گزارشی که دیروز دوشنبه در مجله آمریکایی فوربس از لیست ثروتمندان جهان طی سال جاری آمده، نام ۴۰ میلیاردر عرب در لیست دیده می شود که متعلق به ۸ کشور می باشند لیکن ثروتی فراتر از بودجه ۱۱ کشور عربی را دارا هستند.

این مجله آمریکایی فاش کرد ثروت این ۴۰ میلیاردر عرب که نامشان در لیست جدید آمده، تقریبا ۱۴۶.۱ میلیارد دلار می باشد.

به گزارش مبادلات به نقل از العربی الجدید: این رقم کلی حدود بودجه ۱۱ کشور عربی شامل: الجزایر، مغرب، اردن، تونس، موریتانیا، یمن، کومور، جیبوتی، سودان، فلسطین و صومال می باشد در حالیکه بودجه کلی این کشورها نزدیک ۱۴۶.۱ میلیارد دلار می باشد.

علاوه بر آن ثروت این ۴۰ ثروتمند عرب بیش از کل تولید ناخالص داخلی سه کشور لیبی، تونس و لبنان که طبق صندوق بین المللی پول در سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۱۴۵.۹ میلیارد دلار است، می باشد.

لیست فوربس ثروتمندان جهان شامل ۱۸۲۶شخص با ثروت کلی بالغ بر ۷.۰۵ تریلیون دلار می باشد، در سال گذشته این مبلغ ۶.۴ تریلیون دلار بود که این مبلغ ۶۵۰ میلیارد دلار نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

بیل گیتس بنیانگذار و مالک شرکت میکروسافت با ثروتی بالغ بر ۷۹.۲ میلیارد دلار در صدر لیست ثروتمندترین فرد جهان در سال جاری است.

عربستان سعودی با دارا بودن ۱۰ ثروتمند که ثروتی حدود ۵۱.۹ میلیارد دلار دارند در صدر کشورهای عربی است که برجسته ترین آنها ولید بن طلال می باشد. مصر با ۸ ثروتمند که ثروتی حدود ۴۴.۲ میلیارد دلار دارند، در مرتبه بعدی قرار دارد و در راس ثروتمندان آن خانواده ساویریس می باشد.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، لبنان با ۷ ثروتمند که ثروتی نزدیک به ۱۴.۱ میلیارد دلار دارند رتبه سوم را به خود اختصاص داده و برجسته ترین آنها ۴ نفر از خانواده الحریری نخست وزیر سابق می باشند. سپس کویت با ۵ ثروتمند که غالبا از خانواده الخرافی هستند.

مغرب با ۳ ثروتمند در مرتبه پنجم قرار دارد که در مقدمه آنها تاجر معروف عثمان بنجلیون رئیس شرکت فیناس کوم می باشد، سپس عمان با ۲ ثروتمند و الجزایر با ۱ ثروتمند بنام یسعد ربراب.
Share/Save/Bookmark