توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 66265
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۴
یاد ایامی...،!!
در حاشیه تحولات سیاسی استان
یاد ایامی...،!!
خط نيوز ـ در منطق گفتاري، شنيداري و سياسي عموماً هم نگاهي و هم سويي را هم خوني سياسي مي گويند. اين هم خوني سياسي در منافع سياسي خود را بيشتر مي نماياند.
اغلب يا اکثر صاحب منصبان براي تداوم منصب خويش ابزاري دارند. اين ابزار گاهي اعتقاد مشترک، رويه و سلوک سياسي یا انديشه هاي آرماني است.
گاه نیز، چنین ابزاری را در این چارچوبها نمی‌بینیم بلکه اين مسير از امهات سياسي بازتعريف شده تغییر یافته و به افق و ترازي مي رسد که «منافع» شخصی، قومی و قبیله‌ای حرف اول و آخر را مي زند.
در استان کرمانشاه به خصوص و در غرب کشور عموماً، دچار بليه دوم هستيم و گاهي چاشني سياسي آن، هم سويي هاي سياسي است که في الواقع (ته ديگ سياسي) براي برخي (خوش طعم تر است)

استان کرمانشاه در بعد خواص آن در بعد سياسي گاه تا آنجا پيش مي رود که در سال هاي (ماضي) طبابت و علوم وابسته به آن و متصديانش هو به ويروس نگاه سياسي مبتلا مي شوند و همه داشته هاي آن ها صرف حفظ موقعيت هاي سياسي براي اشغال پست هاي رانتي می‌شود. اين بيماري لاعلاج آن چنان درگير و واگير است که هنوز بعد از استقرار دولت عدالت شعار و مبارزه با فساد، گردنه بگيران رانت و باج با هم افزايي هم به دنبال گردن کشي هاي سياسي هستند که اين نمونه اي است از ابزار سياسي که در خدمت جاه و قدرت طلبی قرار مي گيرد.

البته در اين مجموعه نيروهاي خادم و توانا، مومن، مردمي ، توانا و کاربلدي وجود دارند، اما همين نيروها هم در عسر و فشار و سختي هستند اينجا جا دارد به صورت ويژه از خادمان سلامت استان که قريب به اتفاق در خدمت مردم استان بوده قدرداني ويژه نمائيم و از اين عزيزان که در راه سلامت شب و روز نمي شناسند قدرداني خاضعانه نموده و به آن اندک (فرزندان جاه و رانت و ويژه خواري) که البته در اين زمينه (نام و نشاني) دارند بايد هشدار داد که دوران ماضي اعتدال با آرم شفافيت و شعار دروغين تدبير و اميد به پايان رسيده و سيد دل ها که در ايام کوتاهي نابساماني ها را به سامان مي رساند با سياست و تدبير آن را به اهلش خواهد سپرد و درمان مردم را هم به صاحبان خدوم و دلسوزش مي سپارد.

از آن ايام سياه، دردناک، مشکل ساز و مردم فريب، خاطرات تلخ تر از زهرش در اذهان و تاريخ خون نگار انقلاب باقي می‌ماند اما نوید سپیده‌ای روشن را برای مردم می‌توان داد.


اما نکته دوم اين که دراين بحبوحه تعويض و تفویض مسئوليت ها گاهي (نوبرانه) هايی به چشم مي خورد كه مورد توجه مردم و اهل انديشه است.

استان كرمانشاه ما كه سرآمد نابساماني ، ناهمگوني و بسياري از ( نا ) هاي ديگر است که گاهي هم اين «ناها» به نمايندگي و مجلس هم مي رسد. در اين برهه دو حركت نامعقول سياسي از برخي نمايندگان «با انديشه هاي فرا اصلاحاتي» ديده مي شود. نگاه اصلاحات در كشور ما كه ملقب به اصلاحات آمريكايي شده از اصلاح‌گری انقلابی کاملا جداست که آن ريشه در خاك بيگانه دارد و همواره به دو عنصر قدرت و ثروت وابسته بوده است.
ليست و سياهه خدمات برخي مسئولين استان به اين جريان كاملاً مشهود است و حتي از چينش نمايندگان و فشارهاي زيادی كه به مردم آمد و كليه عوامل دست به دست هم دادند تا براي اين كه جبهه اعتدال ( عددي) در استان باشد از كسي پوشيده نيست.

خدمات استخدامي و برخي رانت هاي پنهان به وابستگان اين نمايندگان را در بحثي مستوفاتر خواهيم گفت اما اين همسوئي هاي شگفت انگيز و تلاش برای تداوم دولت اعتدال در استان از بقاياي تفكري است كه 8 سال مملكت را لنگ نمود و بارها موجب اعتراض و عتاب مقام معظم رهبري گرديد. اين تفكر عليل كه توسط مردم كنار گذاشته شده، امروز توسط افرادي كه باموضع‌گيري خود نشان داده اند نماينده مردم نیستند و عمله سياسي يك تفكر هستند بيشتر از پیش چهره حقيقي اين افراد را نشان داده است. برخي از اين ( نا) ها، فقط ( جد و پدربزرگانشان) در حيطه پست و استخدام قرار نگرفته و از رانت هاي پنهان و پيدا استفاده نكرده اند!!!
از سوي ديگر از نمايندگان متعهد، حقيقي و ارزشمند استان چون برادران ارجمند، مردمي و توانا، حاج محمد رشيدي، دکتر مصري و دکتر عزيزي و برادران ديگري كه در تحقيق و تفحص استان نقش ممتازي دارند سپاسگزاریم.
مواضع صریح و انقلابی اخير نماینده جوان و ارزشمند کرمانشاه، حاج محمد رشيدي را هم در اين زمينه مي ستائيم و براي ايشان آرزوي توفيق داري.

البته تشكيلات ولايی، توانا و قوي استان تحت هيچ شرايطي اجازه نخواهد داد كه محیط مدیریتی آتي کرمانشاه، قلمرو رانت و باج و ( عمه خانم) بازي شود، و در تثبیت اين راه، در توسعه تفكر عدالت و مبارزه با فساد گام برمي دارد.
این دوستان انشاءالله در ماه های آتی مجلس بزم عارفانه، اصلاحاتی، راه انداخته و با هم ، یاد ایامی مرحوم شجریان را زمزمه کنند.
Share/Save/Bookmark