توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 67769
سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۸
معاون حفاظت محیط زیست کرمانشاه:
سرمنشأ‌های رودخانه قره‌سو خشک شدند
معاون امور انسانی حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به معضلات رودخانه قره‌سو، گفت: سرمنشأ‌های رودخانه قره‌سو خشک شدند.
سرمنشأ‌های رودخانه قره‌سو خشک شدند
فرحناز اقبالی‌کلهر مهر اظهار کرد: دلایل خشکی رودخانه قره‌سو چند مورد است، سراب روانسر که سر منشأ رودخانه قره‌سو است تا حدود ۹۵ درصد خشک شده و تعدادی از رودخانه‌های زاینده که در مسیر رودخانه قره‌سو وجود دارند نیز دچار خشکی صد درصدی شدند سراب یاوری، سراب جابری و یکی از سرشاخه‌های مهم رودخانه قره‌سو که رودخانه رازآور است نیز دچار خشکی ۸۵ درصد شده است.

وی افزود: به دلیل کاهش بارندگی در طول سال آبی گذشته ورودی رودخانه قره‌سو کم شده و در پی آن دبی رودخانه نیز کاهش زیادی داشته است در حال حاضر یکی از مهمترین آلاینده‌های رودخانه قره‌سو فاضلاب شهر روانسر، کرمانشاه و بعضی از روستاهای مسیر رودخانه قره‌سو است که به داخل آن می‌ریزند.

معاون امور انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: راهکارهای کوتاه‌مدت و بلندمدتی برای رفع مشکلات رودخانه قره‌سو وجود دارد از راهکارهای بلند مدت می‌توان به احداث سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کرمانشاه اشاره کرد مدول اول سیستم تصفیه فاضلاب شهر کرمانشاه تنها ۳۵ درصد فاضلاب شهر را مدیریت می‌کند و خروجی آن مطابق با استانداردهای مورد عمل سازمان حفاظت محیط زیست است.

اقبالی کلهر با اشاره به اینکه ۶۵ درصد فاضلاب تصفیه نشده شهر کرمانشاه، بیان کرد: احداث سیستم تصفیه فاضلاب دوم شهر کرمانشاه که عملیات اجرایی آن در سال ۱۴۰۰ انجام شد و تأمین اعتبار آن نیز از طریق اصلاح قانون بودجه بوده، تنها مقداری از آن انجام شده و اعتبار اختصاص داده شده برای این پروژه کافی نیست و نیازمند پیگیری مسئولین برای تأمین اعتبار به میزان کافی است.
Share/Save/Bookmark