توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 34189
شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۳۲
بررسی مواضع ابتکار بعد از بحران ریزگردها؛
از اظهارنظر درباره داعش تا رفع حصر/ دولت قبل و داعش مقصر ریزگردها!
خانم ابتکار گویی احساس می‌کند تمام وظیفه خود را در قبال مردم خوزستان و محیط زیست کشور انجام داده لذا کمک به وزیر امور خارجه را با اظهار نظر در مورد داعش پیگیری می‌کند و از سوی دیگر تلاش می‌کند تا با طرح موضوع حصر هوای دوستان اصلاح‌طلب خود را داشته باشد.
از اظهارنظر درباره داعش تا رفع حصر/ دولت قبل و داعش مقصر ریزگردها!
خط نیوز ـ سید یوسف‌آل‌داود: بعد از بحران ریزگردها در خوزستان و بالا گرفتن انتقادات مردمی نسبت به عملکرد ضعیف سازمان حفاظت محیط زیست، معصومه ابتکار تلاش کرد تا با مجموعه‌ای از اظهارنظرهای بی‌ربط، افکار عمومی را از عملکرد سازمان متبوعش منحرف کند و از طرف دیگر حمایت یک جناح خاص سیاسی را جلب نماید.

ساعت‌ها از شروع بحران نفس‌گیر ریزگردها در استان خوزستان می‌گذرد و همه توقع دارند تا رئیس سازمان حفاظت محیط زیست یک راهکار عملیاتی حداقل کوتاه مدت برای مردم خوزستان ارائه کند اما اولین اظهارنظر خانم ابتکار همه را در حیرت فرو می‌برد. ابتکار در اقدامی نسنجیده تلاش می‌کند تا مسئولیت موضوع را بر دوش دولت قبل بیاندازد.

دو سه روزی از بحران سپری می‌شود و پس از بارش باران و در وضعیتی که هوای استان در شرایط مطلوب قرار می‌گیرد خانم مسئول با کلی تبلیغات راهی خوزستان می‌شود. ابتکار شرکت در نشست‌های فراوان و گرفتن عکس یادگاری در اطراف اهواز را در دستور کار قرار می‌دهد و بلافاصله به تهران می‌آید.

از اینجا به بعد گویی وی احساس می‌کند تمام وظیفه خود را در قبال مردم خوزستان و محیط زیست کشور انجام داده لذا کمک به وزیر امور خارجه را با اظهار نظر در مورد داعش پیگیری می‌کند و از سوی دیگر تلاش می‌کند تا با طرح موضوع حصر هوای دوستان اصلاح‌طلب خود را داشته باشد.

در مصاحبه ابتکار با تلویزیون ABC آمریکا که در تاریخ ۱۹ فوریه سال جاری انجام شده وی تلاش می‌کند تا به ضرورت همکاری ایران و آمریکا برای مقابله با داعش اشاره کند از سوی دیگر وی در مراسم افتتاح دفتر انجمن اسلامی دانشگاه شریف نیز می‌گوید: «دولت تلاش خود را برای رفع تمام حصرها و ایجاد فضای بازسیاسی می‌کند ولی این در اختیار روحانی نیست و قوای مختلف باید همکاری کنند.»

آنچه گفته شد تقریبا مختصری از عملکرد دو هفته‌ای خانم رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از شروع بحران ریزگردها در خوزستان تا چند روز پس از آن است. در واقع معصومه ابتکار ظرف مدت کوتاه چند روزه تمام مشکلات زیست محیطی را حل می‌کند و سریعا به سراغ داعش می‌رود!

از طرف دیگر ابتکار علاوه بر دولت نهم و دهم، داعش را نیز یکی دیگر از عوامل بحران زیست محیطی خوزستان معرفی می‌نماید. با ادامه این روند ظاهرا خانم رئیس سازمان، چند وقت دیگر فعالیت گروه بوکوحرام در صحرای بزرگ آفریقا را عامل بلند شدن خاک و آلوده شدن جو کره زمین اعلام خواهد کرد!

هرچند این شیوه عملکرد خانم ابتکار کاملا برای مردم طبیعی شده است اما احتمالا تا دور بعد اوج گرفتن بحران ریزگردها در خوزستان شاهد فعالیت چندانی از جانب سازمان حفاظت محیط زیست نخواهیم بود.

جالب آنجاست که در تمام دوران ریاست جمهوری دهم بارها و بارها بحران دریاچه ارومیه و اثرات ناشی از نابودی این زیست بوم طبیعی در رسانه‌های جریان اصلاحات مورد بررسی قرار می‌گرفتند اما از زمان روی کار آمدن ابتکار در راس سازمان حفاظت محیط زیست تغییر محسوسی در وضعیت دریاچه حاصل نشده است اما بررسی شرایط این دریاچه به گونه‌ای محسوس در رسانه‌های حامی خانم ابتکار، کمرنگ شده است.

هر چند بحران ریزگردها در استان خوزستان بدلیل توجه ویژه رسانه‌ها سرانجام با مختصر واکنشی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست روبرو شد اما همین غفلت درباره استان سیستان و بلوچستان و موضوع گسترش روزافزون ریزگردها در این استان نیز وجود دارد که هیچ‌گاه با اقدام خاصی از جانب خانم ابتکار روبرو نشده است.

داستان سیاسی کاری مشکلات مردم و بازیچه قراردادن آن در راستای اهداف جناحی موضوع قابل توجیهی نیست لذا لازم است تا مسئولین امر برای جلوگیری از این شیوه رفتار سیاسی تذکر لازم را به خانم ابتکار بدهند.
Share/Save/Bookmark