توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 68902
دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۶
پایان ماراتن امتحانات نهایی/ اجرای آزمایشی تصحیح الکترونیکی اوراق
پایان ماراتن امتحانات نهایی/ اجرای آزمایشی تصحیح الکترونیکی اوراق
رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به شرکت ۱۰ هزار دانش آموز تهرانی در امتحانات نهایی گفت: منطقه ۶ به عنوان پایلوت تصحیح الکترونیکی اوراق درنظر گرفته شده است؛ تصحیح الکترونیکی از اعمال سلایق شخصی جلوگیری و خطاهای انسانی را کاهش می‌دهد.

حمیدرضا کلاهی رستمی در گفت‌وگو با ایسنا، ‌ با اشاره به آغاز امتحانات نهایی از روز شنبه سوم دی ماه و برگزاری آخرین امتحان در روز جاری (۲۶ دی ماه) اظهار کرد: در سطح کشور ۲۴۸ هزار و ۹۰۳ داوطلب در ۱۲۰۲ حوزه امتحانی در امتحانات شرکت کردند که از این تعداد، ۱۰ هزار دانش آموز، ۴۰ هزار نفر-درس در ۳۰ حوزه امتحانی در شهر تهران مربوط به شهر تهران بودند.

وی افزود: از مجموع آمار ذکر شده، ۱۷۰۰ نفر جهت ترمیم معدل در امتحانات این دوره شرکت کرده بودند.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش شهر تهران درباره تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی نیز گفت: منطقه ۶ به عنوان پایلوت تصحیح الکترونیکی اوراق درنظر گرفته شده و تصحیح امور بین الملل نیز محرمانه است و ما چندین دوره است که این کار را انجام می‌دهیم و عملکرد موفقی داشته‌ایم.

کلاهی ادامه داد: پاسخ‌برگ‌های شخصی‌سازی شده در حوزه اجرا اسکن و برش برگه به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد. شیوه‌ها و انواع پیشرفته‌تری نیز وجود دارد که براساس آن هم می‌توانیم صفحه به صفحه و هم سوال به سوال تصحیح کنیم که در اختیار مصححان مناطق دیگر قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: تصحیح الکترونیکی از اعمال سلایق شخصی جلوگیری و خطاهای انسانی را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark