توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70963
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۸
نتیجه عدم محاکمه، گستاخی است
آخوندی: دور از عدل و انصاف با شهروندان ایرانی رفتار کردیم/ زندگی را بر مردم از هر حیث تنگ کردیم!
مردم ایران 45 سال است که در همه ابعاد و در همه اقشار اعم از دانشجو و استاد پای قضیه فلسطین ایستاده اند. قطعا فضای داخلی ایران اسلامی و علمدار جبهه مقاومت به عنوان کشوری که عملیات «وعده صادق» انجام می دهد با آمریکای تجهیزکننده و حامی رژیم صهیونیستی متفاوت است.
آخوندی: دور از عدل و انصاف با شهروندان ایرانی رفتار کردیم/ زندگی را بر مردم از هر حیث تنگ کردیم!
به گزارش خط نیوز به نقل از جهان نيوز: ذات غربگرا و کدخداپرستی برخی اصلاح طلبان باعث می شود تا اعتراضات ضدصهیونیستی اساتید و دانشجویان آمریکایی را هم نبینند؛ اگر هم ببیند سعی می کنند از کنار آن فرصتی پیدا کنند تا به کشور خودشان و نظام مقدس جمهوری اسلامی حمله کنند!

در تازه ترین مورد، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی دولت روحانی که همه منتظر بودند دستگاه قضایی او را به علت ترک فعل ها و ... به محاکمه بکشاند، با عنوان استادیار دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران، یادداشتی را در یکی از سایت های اصلاح طلب منتشر کرده و بی شرمانه نوشته است: «بی‌گمان برترین دلیل ناهم‌راهی بخش بزرگی از جامعه‌ی ایران از جمله نخبگان دانشگاهی با اعتراض‌های جهانی در برابر جنایات نظام آپارتایدی و نسل‌کشی وحشتناک اسرائیل به سیاست داخلی ایران بازمی‌گردد. متاسفانه نظام حکمرانی به‌قدری دور از عدل و انصاف با شهروندان خود رفتار کرده و زندگی را بر آنان از هر حیث تنگ کرده که آنان حتی در چنین وضعیت‌هایی که وجدان هر انسان آزاده‌ای به‌درد می‌آید از هر اقدامی که نشان از همراهی با حکومت باشد پرهیز می‌کنند».


آخوندی نوشته است: «به زعم من، فهم نسل جوان در ایران و جهان و هم‌چنین جریان روشنفکری مدرن از مساله فلسطین با سیاست رسمی ایران تفاوت بنیادین دارد. ایران هم‌چنان در چنبره‌ی رویکرد ایدئولوژیک به مساله فلسطین درگیر است، حال آنکه مساله نسل جدید زندگی انسانی است».

این چهره اصلاح طلب در بخش دیگری از یادداشت خود تاکید کرده است: «نکته‌های کانونی اعتراضی آنها{دانشجویان آمریکا} سلب حق زندگی از فلسطینیان، مفهوم نژادپرستی، پاکسازی نژادی و حق تعیین سرنوشت است. اساسا آنان تفاوت زیادی میان جوان یهودی اسرائیلی و مسلمان فلسطینی حس نمی‌کنند و در دوگانه یهودی/صهیونیست-مسلمان باقی نمی‌مانند.چون آنان از مفهوم هویت دینی عبور کرده‌اند. حال آن‌که برای ما انتفاضه بیداری مسلمانان علیه صهیونیست‌ها است... در حوزه‌ی سیاست‌گذاری، بلافاصله جمهوری اسلامی وارد همان گفتمان دوگانه‌ی صهیونیزم/اسلام و جنبش مسلمانان علیه یهودیان صهیونیست و حرکت‌های ایدئولوژیکی اسلامی می‌شود ».

البته که از عباس آخوندی بیشتر از این نباید انتظار داشت؛ چرا که خود او بخشی از پازل فتنه آمریکایی سال 88 است که با ادعای تقلب بزرگ شروع شد. مرحوم علی اصغر زارعی روایت دقیقی از نقش آخوندی در آن سال دارد.

بیشتر بخوانید:
افشای نقش مهم آخوندی در ایجاد فتنه ۸۸

اما درباره ادعای آخوندی باید تاکید کرد که مردم ایران 45 سال است که در همه ابعاد و در همه اقشار اعم از دانشجو و استاد پای قضیه فلسطین ایستاده اند. قطعا فضای داخلی ایران اسلامی و علمدار جبهه مقاومت به عنوان کشوری که عملیات «وعده صادق» انجام می دهد با آمریکای تجهیزکننده و حامی رژیم صهیونیستی متفاوت است. دانشجویان و اساتید آمریکایی هم که در دل تاریکی ‌ها نوری دیده‌اند، شجاعانه دست به تظاهرات و اعتصاب زده اند احتمالا هزینه های بالایی را از سوی دولت امریکا تحمل خواهند کرد. ادعای مضحک وزیر مستعفی دولت روحانی بیشتر شبیه یک سفسطه برای اعلام وجود است.

نکته دوم ادعای دروغ آخوندی مبنی بر رفتار دور از انصاف و عدل حکومت با مردم و تنگ کردن فضا برای مردم است. قطعا اگر آخوندی برای ادعای خود دلایلی مطرح نکند دستگاه قضایی می تواند او را احضار کند. گلایه عموم مردم آنجاست که چرا امثال آخوندی محاکمه نشدند؟

آخوندی به ظاهر تلاش می کند که نگاه فکری دانشجویان امریکایی را تبیین کند اما مثلا زیرکانه سعی می کند مفاهیمی نظیر «عبور از هویت دینی» و «پرهیز از دوگانه صهیونیزم/ اسلام» را مطرح کند. هرچند که راهکار جمهوری اسلامی برای فلسطین خروج اشغالگران و برگزاری رفراندوم بین فلسطینی هاست اما ریشه ماجرای رژیم صهیونیستی، غصب یک سرزمین و کشتار مردم آنجا با دلایل مختلف از جمله مسائل اعتقادی است. حجم جنایات اسرائیل که فقط بعد از طوفان الاقصی حدود 40 هزار نفر از جمله 15 هزار زن و کودک را به شهادت رسانده، افکار عمومی دنیا را تا حدی تکان داده است.

از استاد(!) آخوندی باید پرسید در اغتشاشات «زن زندگی آزادی» دو سال گذشته که با محوریت جریان تجزیه طلب و حمایت صریح اسرائیلی ها صورت گرفت، جنابشان در کدام سمت حاضر بودند؛ مثل اساتید امریکایی حق را دیدند یا در سمت مواضع دشمنان ملت ایران نظریه پردازی می کردند؟
Share/Save/Bookmark