توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 71242
شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۳
فرماندار: مشکل کم آبی روستای سیاه خور اسلام آباد غرب در دست پیگیری است
فرماندار اسلام آباد غرب از کم آب شدن چاه روستای سیاه خور این شهرستان خبر داد و با بیان اینکه اکنون به صورت روزانه آب رسانی سیار به این روستا انجام می شود، گفت: اقدامات لازم برای تامین آب مورد نیاز ساکنان این روستا در دست پیگیری و اجرا است.
فرماندار: مشکل کم آبی روستای سیاه خور اسلام آباد غرب در دست پیگیری است
حمیدرضا کرمی بیان کرد: در پی کاهش شدید آب روستای سیاه خور با آبفا و آب منطقه ای استان مکاتباتی انجام دادیم و پس از بررسی های کارشناسان حفر یک چاه جدید برای این روستا ضروری است چرا که چاه قدیمی قابلیت احیا ندارد.

وی تصریح کرد: آب این روستا هیچگاه به طور کامل قطع نشده است اما فشار آب کاهش شدید دارد و هم اکنون نیز به صورت سیار منبع آب این روستا پر می شود.

به گفته کرمی روستای سیاه خور ۱۵۰ خانوار دارد و سال گذشته نیز با وجود تنش آبی که وجود داشت اما آب این روستا هیچ مشکلی نداشت و حتی آب مواکب اربعین از این روستا تامین می شد.

وی در خصوص چرایی کاهش آب روستا نیز گفت: به نظر نزدیک بودن این روستا به شهرک صنعتی اسلام آباد غرب و مجاور بودن با چند کارخانه تاثیر گذار است چرا که این کارخانه ها خودشان چاه عمیق دارند.

فرماندار اسلام آباد غرب گفت: علاوه بر لزوم حفر چاه جدید که ممکن است تا سه ماه نیز زمان ببرد، یکی دیگر از راهکارها جداسازی منبع آبی یکی از روستاهای مجاور است تا چاه روستای سیاه خور تقویت شود.

وی در خصوص وضعیت آبی سایر روستاهای این شهرستان نیز بیان کرد: خوشبختانه با توجه به بارش های خوب امسال تا کنون گزارشی مبنی بر تنش آبی در سایر روستاها نداشتیم.
Share/Save/Bookmark