توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 67797
دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۹
استاندار کرمانشاه:
از کنگاور تا خسروی همه باید مهیای میزبانی از زوار اربعین شوند
استاندار کرمانشاه از بازگشایی مرز خسروی از امروز (23 مرداد) خبر داد و با تاکید بر لزوم میزبانی شایسته از زوار عتبات عالیات، گفت: از کنگاور تا مرز خسروی همه باید مهیای میزبانی از زوار اربعین شوند.
از کنگاور تا خسروی همه باید مهیای میزبانی از زوار اربعین شوند
بهمن امیری مقدم در جلسه امروز (23 مرداد) شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به بازگشایی رسمی مرز خسروی از امروز گفت: امروز اولین کاروان زیارتی از طریق این مرز عازم عتبات عالیات شد.

وی با تاکید بر لزوم پای کار آمدن تمامی دستگاه ها در بحث میزبانی زوار اربعین گفت: از کنگاور تا خسروی همه چیز برای میزبانی زوار باید آماده شود.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به اهمیت مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان، بر لزوم پیگیری مصوبات این شورا و اجرایی شدن آنها تاکید کرد و افزود: مصوبات شورا باید بگونه ای باشد که از کلی گویی فاصله گرفته و به صورت شفاف و مشخص طرح و وظیفه هر دستگاه را مشخص کند.

وی افزود: بطور مثال زمانی که مصوب می‌شود "زیست اسلامی" باید مشخص شود هر دستگاه در این زمینه چه طرحی باید اجرایی کرده و چه وظیفه ای بر عهده دارد تا بتوانیم در زمان معین از دستگاه مربوطه انتظار پاسخگویی داشته باشیم.

امیری مقدم ترویج شادی و امید در جامعه را رسالت مهم شورای فرهنگ عمومی استان عنوان کرد و افزود: شادی و امید رکن اصلی عبور از بحران هاست و باید در این زمینه اقدامات جدی تری صورت گیرد.

وی افزود: ساده ترین تعریف از شادی داشتن رضایت از زندگی است و مسئولان باید اهتمام بیشتری داشته و اقداماتی که به رضایت مردم منجر می شود را در اولویت قرار دهند.

امیری مقدم گفت: قطعا ایجاد شادی زمان بر است، اما از هم اکنون باید در این زمینه فعالیت کرد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اجتناب مدیران و مسئولان از ناامید کردن مردم گفت: متاسفانه برخی مدیران به نحوی صحبت می کنند که جامعه را به جای امیدواری به سمت ناامیدی سوق می دهد.

وی از صدا و سیمای مرکز استان خواست که از انتشار و پخش آنچه که موجب ایجاد ناامیدی در جامعه می شود، اجتناب کند.

امیری مقدم در ادامه خانواده، آموزش و پرورش و دانشگاه را هم دیگر اولویت های مهم شورای فرهنگ عمومی استان عنوان کرد و افزود: جمعیت کودک، نوجوان و جوان ما در این سه نهاد متمرکز است و این درحالی است که سالهاست از این حوزه ها غافل شده ایم.

وی افزود: بررسی مشکلات این سه نهاد باید راس فعالیت های شورای فرهنگ عمومی قرار گرفته و کارهای فرهنگی زیادی با تمرکز بر این سه نهاد صورت گیرد.
Share/Save/Bookmark