توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 67716
سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۸
افزایش تولید در کارخانه کرپ‌ناز کرمانشاه/ گره‌ای که به دست دولت باز شد
یکی از دستاوردهای سفر دولت به کرمانشاه، آزادسازی ماشین آلات صنعتی کارخانه نساجی «کرپ‌ناز» از گمرک بود که در بازدید معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده به این کارخانه مطرح و پیگیری آن موجب رفع مشکلات و در نتیجه نوسازی دستگاه‌های این واحد تولیدی شد.
افزایش تولید در کارخانه کرپ‌ناز کرمانشاه/ گره‌ای که به دست دولت باز شد
به گزارش خبرنگار ایرنا، کارخانه نساجی «کرپ‌ناز» کرمانشاه به عنوان یکی از صنایع مهم استان که پتانسیل تولید بخش قابل توجهی از پارچه مورد نیاز کشور را دارد، پس از سال‌ها رکود با واگذاری به بخش خصوصی توانمند و مساعدت دولت سیزدهم با نصب دستگاه‌های مدرن وارد مرحله جدیدی از فعالیت هایش شده و امروز به عنوان یکی از واحدهای بزرگ استان فعالیت دارد.

کارخانه نساجی کرپ‌ناز هرسین در سال ۱۳۷۵ در زمینی به مساحت بیش از ۳۳ هکتار با زیربنای حدود چهار و نیم هکتار با ظرفیت اشتغال ۴۵۰ نفر به عنوان تنها واحد نساجی استان کرمانشاه افتتاح شد، اما پس از سالها فعالیت به دلیل مشکلات مالی به تملک بانک ملت در آمد و سپس دچار رکود شد و پس از پنج سال رکود، در سال ۹۷ با واگذاری به بخش خصوصی دوباره به چرخه تولید بازگشت.

امروز کارخانه نساجی کرپ‌ناز با ظرفیت ۷۰ درصد دوباره احیا شده و به اندازه ظرفیت اسمی خود یعنی تولید ۱۰ میلیون متر پارچه در سال رسیده و یکی از کارخانه های مهم نساجی کشور در زمینه تولید کالاهای عفیفانه و پوشاک زنان مانند چادر مشکی است.

این کارخانه در راستای نوسازی ماشین آلات خود اقدام به خریداری دستگاه های مدرن برای افزایش ظرفیت تولید کرد اما این ماشین آلات در گمرک مانده بود و روند ترخیص آن با مشکلاتی مواجه گردید تا اینکه دکتر «انسیه خزعلی» معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در جریان سفر استانی رییس جمهور به استان در ۲۳ تیرماه امسال از کارخانه کرپ ناز بازدید کرد و پس از شنیدن مسایل و مشکلات این واحد تولیدی رایزنی ها و پیگیری های خود را برای رفع این مشکلات آغاز کرد.

کمک دولت به افزایش تولیدات کارخانه کرپ‌ناز کرمانشاه با آزاد کردن ماشین‌آلات در گمرک

سفر هیات دولت به استان کرمانشاه برای کارخانه کرپ ناز پر از خیر و برکت بود

مدیرعامل کارخانه نساجی کرپ ناز روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: سفر هیات دولت به استان کرمانشاه در ۲۳ تیر ماه سال‌جاری و بازدید معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از این کارخانه پر از خیر و برکت بود و منجر به آزادسازی ماشین‌آلات خریداری شده این کارخانه از گمرک کشور شد.

«محمد شهریاری» افزود: در بازدید دکتر «انسیه خزعلی» از کارخانه نساجی کرپ ناز، او در جریان توقف هشت ماهه ۱۲ دستگاه مدرن خریداری شده این کارخانه در گمرک کشور قرار گرفت و در تماس مستقیم با مسئولان ذی ربط ( وزارت صمت و گمرک) مجوز آزادسازی این ماشین آلات در راستای نوسازی کارخانه که بسیاری ضروری بود، صادر شد.

وی گفت: با این اقدام خوب دولت سیزدهم مساعدت و کمک بزرگی به نوسازی و از دور خارج شدن دستگاه‌های مستهلک کارخانه می کند و ظرفیت تولید آن را ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش خواهد داد.

شهریاری همچنین بیان داشت: با نصب دستگاه های جدید در کنار افزایش تولید، تنوع و کیفیت تولیدات نیز مطمئنا ارتقا خواهد یافت و این کمک بزرگی بود که در سفر آقای رییس جمهور به استان کرمانشاه شامل حال کارخانه نساجی کرپ ناز شد.

به گفته مدیر عامل کارخانه نساجی کرپ ناز؛ در این واحد تولیدی در حال حاضر ۱۰ میلیون متر مربع انواع پارچه به اندازه ظرفیت اسمی آن تولید می شود و ۲۲۰ نفر نیز مشغول به کار هستند.

شهریاری در ادامه اظهار داشت: کارخانه نساجی کرپ ناز در تولید پارچه های ظریف و حریر زنانه فعالیت دارد و قطعا با راه اندازی کامل آن جوابگو بخشی از نیاز کشور و استان خواهد بود.

احیای واحدهای راکد کمک بزرگی به اقتصاد کشور است

وی در ادامه با بیان اینکه کارخانه نساجی کرپ ناز در حال حاضر با ۶۰ تا ۷۰درصد توان کار می کند، گفت: راه اندازی این کارخانه کمک بزرگی به جلوگیری از خروج ارز از کشور با رفع نیاز بازار داخلی می کند.

یه گفته شهریاری راه اندازی کارخانه ای مانند کرپ ناز کمکی بزرگی به توسعه استانی مانند کرمانشاه است که از نظر توسعه از میانگین کشور پایین تر است و هرچقدر احیای این واحدها صنعتی در استان ها و کشور رشد کنند، کمک بزرگی به اشتغال و اقتصاد است.

مدیرعامل کارخانه نساجی کرپ ناز با بیان اینکه رانت واردات پارچه در سال های گذشته مانع احیای این کارخانه شده بود، گفت: هرچقدر ما در کشور به تولید اهمیت بدهیم خیر و برکت آن به خودمان و کشور بر می گردد.

کمک دولت به افزایش تولیدات کارخانه کرپ‌ناز کرمانشاه با آزاد کردن ماشین‌آلات در گمرک

کارخانه نساجی کرپ ناز در صورت مساعدت دولت توسعه نیز می یابد

شهریاری در ادامه صحبت های خود به برنامه های توسعه کارخانه نساجی کرپ ناز کرمانشاه اشاره کرد و گفت: راه اندازی یک واحد صنعتی شیمایی در کارخانه با توان اشتغال ۱۰۰ نفر و یک واحد رنگریزی، چاپ و طراحی با اشتغال ۲۵ نفر در دست برنامه ریزی داریم که در صورت مساعدت و همراهی مسئولان به احداث آنها اقدام خواهیم کرد.

کارخانه نساجی کرپ ناز توان بالایی در تولید چادر مشکی دارد

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در سفر هیات دولت به استان کرمانشاه؛ در بازدید از کارخانه نساجی کرپ ناز در جریان ظرفیت بالای این کارخانه برای تولید پوشاک زنان به ویژه چادر مشکی قرار گرفت و گفت: کارخانه نساجی کرپ ناز در حال حاضر پتانسیل تولید پنج میلیون متر پارچه چادر مشکی دارد که در صورت مساعدت و کمک به آن می تواند این ظرفیت را ارتقا ببخشد.

«انسیه خزعلی» در ادامه به مبالغ هنگفت ارز برای واردات چادر مشکی از خارج از کشور اشاره کرد و افزود: این در حالی است که تمام ظرفیت تولید آنها در کشور وجود دارد، از سوی دیگر قیمت گذاری این محصول نیز به دست واردکنندگان و یک عده آدم خاص افتاده و با توجه به قیمت این روزهای ارز اساساً مردم دیگر توان خرید قواره این پارچه را ندارند، با توجه به نقش این پارچه در توسعه حجاب و عفاف قطعاً برنامه تولید داخلی آن باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی با دستور رفع توقف دستگاه ها و ماشین آلات خط تولید کارخانه نساجی کرپ ناز در گمرک باتوجه به نیاز جامعه به تولیدات چادر همچنین کاهش قیمت آن و افزایش اشتغال در سطح استان کرمانشاه بر ضرورت تلاش برای رفع موانع تولید پارچه چادر کارخانه نساجی کرپ ناز تاکید کرد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از یک هزار واحد تولیدی با ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی است.
Share/Save/Bookmark