توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 66195
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۷
ادعای مضحک؛
خواهرزاده خاتمی هنوز از خواب بیدار نشده +جزئیات
باید هر چه سریع‌تر تکلیف برجام را روشن کنیم و به FATF بپیوندیم. اینها موضوعاتی است که می‌تواند در اقتصاد کشور و به تبع آن در معیشت مردم گشایش ایجاد کند.
خواهرزاده خاتمی هنوز از خواب بیدار نشده +جزئیات
به گزارش خط نیوز به نقل از جهان نيوز: محمدرضا تابش، چهره اصلاح طلب و نماینده ادوار مجلس گفته است: «الان نیز حرکت‌های خوبی صورت گرفته است. رئیس جمهور به سفرهای استانی می‌رود و از نزدیک با مردم دیدار می‌کند که کار بسیار خوب و پسندیده‌ای است. رئیس قوه قضائیه به بازدید از زیرمجموعه‌ها مثل زندان‌‌ها و محاکم قضایی و دادسراها می‌پردازد که کار بسیار ارزنده و خوبی است، ولی این بازدیدها باید مبتنی بر تمهید مقدماتی باشد که وقتی رئیس جمهور یا رئیس قوه قضائیه قولی دادند آن قول برآورده شود، اما اگر به هر دلیلی این قول برآورده نشود بی اعتمادی را رقم می‌زند. قول‌ها و وعده‌ها باید برآورده شود و در جهت آرمان‌ها و شعارهایی باشد که جمهوری اسلامی محقق کرده است. این موضوع نیز صرفا ناظر بر عملکرد یک دستگاه نمی‌شود و کل حاکمیت اعم از مجلس، دولت و قوه قضائیه همه باید به این موارد اهتمام داشته باشند و بازگشت به شعارها و آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی مبتنی بر دو مولفه مقتضیات مکانی و زمانی باشد.»

خواهرزاده رئیس دولت اصلاحات همچنین پای برجام و FATF را نیز به میان کشیده و گفته است: «معتقدم مهم‌ترین اولویت جلب اعتماد مردم با اعمال سیاست‌‌های منعطفانه و مردم‌دارانه است. البته بسیاری از این اعتماد سازی در داخل منوط به چگونگی حرکت و عملکرد دستگاه دیپلماسی کشورمان و ارتباطی که با خارج داریم است. باید شعارها و آرمان‌ها را با مردم سبک سنگین کنیــم. در هر صورت نقطه اتکای ما مردم است و از ابتدا نیز هیچ قدرتی به جز مردم پشت این انقلاب نبوده است. حتی چین و روسیه نیز در دیپلماسی بین‌المللی با کارت ایران بازی می‌کنند و دنبال منافع خود هستند. در حالی که ما نباید اجازه دهیم که آنها از برگ برنده ما در تعاملات دیپلماتیک، منطقه‌ای و بین‌المللی استفاده کنند ولی ما بهره آن را نبریم. به نظرم باید هر چه سریع‌تر تکلیف برجام را روشن کنیم و به FATF بپیوندیم. اینها موضوعاتی است که می‌تواند در اقتصاد کشور و به تبع آن در معیشت مردم گشایش ایجاد کند و موجب افزایش رضایت‌مندی داخلی شود».

ظاهرا جناب تابش در دنیای دیگری به سر می‌برند وگرنه بعد از حجم عظیم واردات واکسن در چهل روز ابتدایی دولت رئیسی که دولت روحانی عدم پیوستن به FATF را دلیل عدم واردات اعلام می کرد، دیگر حاضر نمی‌شد این گفته را راهکاری برای حل مشکلات کشور اعلام کرده و نماد بی صداقتی بیشتر اصلاح طلبان شود. البته که پیش از موضوع واردات گسترده واکسن هم هر عقل سلیمی عمق ماجرای خباثت آلود فشار به ایران برای پیوستن به دو لایحه باقیمانده از FATF را متوجه می شد اما اصلاح طلبان همچون سایر موضوعات در مقابل فهم حقایق مقاومت می کردند.

هشت سال دولت روحانی نشان داد که حل مشکلات کشور با دریوزگی برخی مسئولان گذشته از امریکا و اروپا قابل حل نبوده و نیست. در همین چهل روز اول دولت رئیسی تحولاتی در برخی موضوعات نظیر واردات واکسن نشان داد که راه حل مشکلات جای دیگری است اما اصلاح طلبان سعی دارند همان کوچه بن بست را به عنوان مَفر نشان دهند.
Share/Save/Bookmark