توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 21725
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۵
روزنامه جوان
حمله به «مرگ‌برامریکا» با تحریف زنجیره‌ای سخنان صفار
اغلب روزنامه‌های زنجیره‌ای در صفحه یک خود، با استناد به خبر تحریف شده یک خبرگزاری، ضمن آنکه علاقه وافر خود را به حذف شعار «مرگ بر امریکا» نشان دادند، در شیطنتی آشکار صفار هرندی را به عنوان اولین مخالف شعار «مرگ بر امریکا» معرفی کردند!
حمله به «مرگ‌برامریکا» با تحریف زنجیره‌ای سخنان صفار
اغلب روزنامه‌های زنجیره‌ای در صفحه یک خود، با استناد به خبر تحریف شده «ایسنا»، ضمن آنکه علاقه وافر خود را به حذف شعار «مرگ بر امریکا» نشان دادند، در شیطنتی آشکار صفار هرندی را به عنوان اولین مخالف شعار «مرگ بر امریکا» معرفی کردند!

این روزنامه‌ها در این خبر تحریف شده با تأکید بر عبارت «اعتراض صفار به شعاردهندگان نماز جمعه» گزارشی غیرواقعی با عناوینی تقریباً یکسان، نظیر « واکنش هرندی به شعار مرگ بر امریکا‌» به چاپ رساندند.

این درحالی است که فایل صوتی سخنان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنرانی پیش از خطبه‌ها در خبرگزاری فارس منتشر شده و نشان می‌دهد تأکید صفارهرندی بر خودجوش و قدیمی بودن شعار مرگ بر امریکا در میان مردم است که نیازی به فراخوانی برای ابراز این شعار نیست و سایت ایسنا و روزنامه‌های زنجیره‌ای در دامی خودساخته افتاده‌اند.

البته صفار هرندی همان عصر روز جمعه در گفت‌وگو با فارس ‌‌در واکنش به این تحریف خبر گفت: یکی از رسانه‌ها برای خبر سخنرانی بنده تیتری زده بود که عنوانش «اولین واکنش‌ها به شعار مرگ بر امریکا در نماز جمعه تهران» بود. ماجرا از این قرار است که بنده تحلیلی را خدمت مردم ارائه می‌دادم که در قسمتی از این تحلیل بیان ‌کردم رفتار امریکایی‌ها منافقانه است و در این مذاکرات هم حقوق مردم ما را نادیده می‌گیرند و ضایع می‌کنند که در اینجا مردم به صورت خودجوش شعار مرگ بر امریکا سر دادند.

وی یادآور شد: من با استناد به این اقدام خودجوش مردم، گفتم بنده شما را دعوت به شعار نکردم بلکه این شعار متاثر از خاطرات تلخی است که از گذشته نسبت به امریکا دارید و امروز هم رفتارشان همان کارها را تداعی می‌کند، در حقیقت می‌خواستم بگویم آنچه مردم از خود در شعار علیه امریکا نشان می‌دهند، بازتاب دردهای انباشته شده از گذشته تا امروز است. صفار هرندی ادامه داد: منظور من این بود که رفتار امروز امریکایی‌ها تأیید می‌کند که مردم ایران در دشمن دیدن امریکا اشتباه نمی‌کنند و به همین دلیل برای او مرگ و نیستی طلب می‌کنند. همان رسانه هم این خبر را پوشش داده و کامل کرده است با این تعبیر که « در آینده علاوه بر خاطرات تلخی که در ذهن مردم نسبت به جنایات گذشته امریکاست، رفتار امروزشان هم که با نادیده گرفتن حقوق مردم ما باشد به تقویت شعارهای ضدامریکایی منجر خواهد شد» اما نمی‌دانم کجای این مطلب بوی واکنش مخالفت‌آمیز با شعار مرگ بر امریکا داشته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: بنده امیدوار هستم که صرفا اشتباه در فهم این مسئله توسط آن خبرنگار سبب چنین چیزی شده باشد و از جای دیگری آنها موظف به چنین تحریفی نشده باشند.
Share/Save/Bookmark