توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 68085
سه شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۳
سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان کرمانشاه:
بیمه سلامت ۷۰ تا ۸۵ درصد هزینه درمانی بیمه‌شدگان را پرداخت می‌کند
سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: بیمه سلامت برای تمام خدمات سرپایی بیمه‌شدگان زیرپوشش ۷۰ الی ۸۵ درصد هزینه درمانی را پرداخت می کند و بیماران فقط ۱۵ الی ۳۰ درصد حق فرانشیز طبق تعرفه دولتی به مراکز درمانی طرف قرارداد می‌پردازند.
بیمه سلامت ۷۰ تا ۸۵ درصد هزینه درمانی بیمه‌شدگان را پرداخت می‌کند
دکتر «رضا تحویلیان» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا توضیح داد: اگر هزینه درمان سرپایی یک بیمار ۱۰۰ هزار تومان باشد، ۷۰ هزار تومان بیمه سلامت و ۳۰ هزار تومان آن را بیمار پرداخت می کند و این قانون مشمول همه صندوق های بیمه شدگان زیرپوشش بیمه سلامت است.

وی در ادامه تشریح کرد: چنانچه بیمه شدگان از دهک های یک تا سه جامع طبق وسع‌سنجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشند، افراد زیرپوشش صندوق همگانی و روستایی بیمه سلامت قرار می گیرند و ۲۰ درصد فرانشیز می پردازند و ۸۰ درصد آن را بیمه سلامت متقبل می‌شود.

تحویلیان همچنین بیان داشت: چنانچه بیمه شده از افراد زیرپوشش نهادی مانند کمیته امداد باشند در صورت رعایت سیستم ارجاع و طرح پزشک خانواده؛ این بیماران ۱۵ درصد حق درمان را پرداخت می کنند، مابقی ۸۵ درصد آن را بیمه سلامت می‌پردازد.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان کرمانشاه در تشریح بخش دیگری از خدمات و تسهیلات بیمه سلامت گفت: چنانچه کسی زیرپوشش هیچ بیمه ای نباشد با مراجعه به دفاتر و نمایندگی این بیمه در مراکز درمانی می‌تواند بدون پرداخت هیچ هزینه (پرداخت حق بیمه) تا سه ماه به صورت رایگان زیرپوشش قرار بگیرد و از خدمات این بیمه بهره مند شود تا در این مدت وسع‌سنجی شود و اگر فرد در زمره افراد دهک یک تا سه جامعه ارزیابی شوند؛ خدمات بیمه ای به صورت رایگان برای او تمدید خواهد شد.

تحویلیان همچنین افزود: اگر چنانچه فرد در دهک‌های بعدی جامعه ( چهار به بالا) قرار داشت؛ طبق تعرفه هر دهک باید حق بیمه که شاید در سال نزدیک یک میلیون تومان باشد پرداخت کند و باید بدانیم این مبلغ در مقابل خدمات بیمه سلامت که ارایه می دهد، قابل ملاحضه نیست.

خدمات درمانی ماماها به مادران باردار تحت پوشش بیمه‌ای است

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در راستای کمک به قانون حمایت از خانواده و جمعیت، تمام ماماهایی که واجد مطب (دارای پروانه) هستند، می توانند طرف قرار داد بیمه سلامت قرار گیرند و بیماران آنها از خدمات بیمه سلامت برخوردار شوند.

تحویلیان همچنین افزود: بیمه سلامت هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور، چه آنهایی که تحت پوشش بیمه سلامت باشند و چه آنهایی که زیرپوشش سایر بیمه‌ها مانند تامین اجتماعی و نیروهای مسلح و حتی فاقد بیمه باشند پرداخت می‌کند.

وی تصریح کرد: سال گذشته بیمه سلامت هزینه درمان ۳۶ زوج نابارور استان را پرداخت کرد و در این خصوص هیچ محدودیتی برای پرداخت نداریم.

تحویلیان با اشاره به اینکه هزینه‌های درمان زوج‌های نابارور به ۲ صورت پرداخت می شود، گفت: یا زوج ها به مراکز درمانی طرف قرار داد بیمه سلامت در استان مانند مرکز ناباروری سازمان جهاد دانشگاهی و بیمارستان معتضدی مراجعه می کنند و در آنجا هزینه های آنها براساس تعرفه های دولتی تا سقف ۹۰ درصد پرداخت می شود و یا زوج هایی که به مراکز خصوصی و غیر طرف قرار داد بیمه سلامت می روند در صورت تحویل اسناد مثبته به اداره کل بیمه سلامت واقع در خیابان شهید جعفری تا ۶۰ درصد تعرفه های غیر دولتی و عمومی به آنها پرداخت می شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: هزینه های درمان زوج های نابارور بیمه شدگان سایر بیمه ها مانند بیمه تامین اجتماعی و نیروی های مسلح نیز طی نامه ای حاوی اسناد مثبته این زوج ها به بیمه سلامت؛ هزینه درمان آنها نیز به زوج ها پرداخت می‌شود.

تحویلیان در پایان از شهروندان خواست با شماره گیری سامانه ۱۶۶۶، یا کد دستوری پیامکی *۱۶۶۶# تماس بگیرند و از جزئیات بیشتر طرح آگاهی یابند.

۶۰درصد جمعیت استان زیرپوشش بیمه سلامت است

بیمه سلامت کرمانشاه، یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر یعنی ۶۰ درصد از جمعیت استان را در قالب پنج صندوق بیمه‌ای شامل، «صندوق کارکنان دولت»، «صندوق روستاییان و عشایر»، «صندوق بیمه همگانی رایگان»، «صندوق ایرانیان» و «صندوق سایر اقشار» زیرپوشش دارد.

اکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ تخت در ۱۸ بیمارستان دولتی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.
Share/Save/Bookmark