توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 71261
يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۴
استاندار کرمانشاه:
انتخابات حساسی پیش رو داریم/ تغییر ساعت کاری نباید خدمت‌رسانی به مردم را مختل کند
استاندار کرمانشاه با اشاره به حساسیت انتخابات پیش رو، از دستگاه‌ها خواست متناسب با شرایط و حساسیت این دوره انتخابات انجام وظیفه کرده و در برگزاری هر چه بهتر انتخابات مشارکت داشته باشند.
انتخابات حساسی پیش رو داریم/ تغییر ساعت کاری نباید خدمت‌رسانی به مردم را مختل کند
محمدطیب صحرایی در جلسه شورای اداری استان با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری گفت: چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که در سال‌های اخیر نظیر آن را نداشته‌ایم.

وی افزود: آیت الله رئیسی دومین رئیس جمهور شهیدی است که تقدیم راه جمهوری اسلامی شده و در همین راستا با توجه به شهادت ایشان و حساسیت‌های بین‌المللی می‌طلبد که انتخابات قابل قبولی داشته باشیم، بنابراین همه باید حساسیت این دوره انتخابات را به خوبی درک کرده و متناسب آن انجام وظیفه کنند.

صحرایی به تشییع میلیونی شهدای خدمت اشاره و تصریح کرد: مردم در این بدرقه بی نظیر شهدا نشان دادند در عین سلایق و آرای مختلفی که دارند، همواره قدرشناس خدمتگزاران خود هستند.

وی افزود: در کنار تشییع میلیونی، برگزاری مراسم عزاداری در کلانشهرها گرفته تا دورترین روستاهای مرزی نشان داد که مردم قدر خدمت را می‌دانند و خدمتگزاران خود را شناخته و قدردان آنها هستند.

وی افزود: با توجه به این شرایط و حساسیت های موجود همه باید در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این دوره انتخابات مشارکت کرده و همه دستگاه‌ها باید متوجه حساسیت این انتخابات باشند.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به اوج‌گیری گرمای هوا، گفت: در این شرایط مدیریت مصرف انرژی اهمیت بیشتری می‌یابد و نیاز است که هم مردم و هم مسئولین در این زمینه همکاری کنند.

وی با اشاره به تغییر ساعت کار ادارات از پانزدهم خرداد ماه گفت: در راستای کاهش مصرف انرژی ساعت کار ادارات از این تاریخ از ۶ صبح تا ۱۳ ظهر خواهد بود و مدیران باید مراقب باشند این تغییر ساعت کار خللی در خدمات رسانی ایجاد نکند.

وی افزود: خدمات رسانی ادارات باید راس ساعت شش صبح آغاز شده و اینطور نباشد که تاخیر یا خللی در خدمات رسانی شاهد باشیم.

صحرایی گفت: در راستای مدیریت هرچه بهتر مصرف انرژی ضروریست سازمان‌هایی که امکان استفاده از برق تولیدی جایگزین دارند، این ظرفیت خود را فعال سازی کرده و اتکا به شبکه سراسری برق را کاهش دهند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مدیریت مصرف انرژی در کرمانشاه اهمیت بیشتری دارد، گفت: کرمانشاه استانی با نرخ بیکاری بالاست و باید بدانیم کاهش مصرف انرژی به تداوم فعالیت‌های اشتغال زایی کمک می‌کند، بنابراین مدیریت مصرف انرژی در استانی مانند کرمانشاه اهمیتی دوچندان دارد.

وی افزود: باید بتوانیم با مدیریت مصرف انرژی فشار کمبود انرژی را از روی صنایع و کشاورزی استان برداریم و مدیران باید با این رویکرد در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگر صحبت های خود اشاره ای به روند کاهشی بیکاری در استان داشت و افزود: نرخ بیکاری استان از سال ۱۳۹۵ از ۲۲.۲ به ۱۲.۳ درصد در سال ۱۴۰۲ رسیده است و برنامه داریم با تداوم این روند تا پایان سال نرخ بیکاری استان تک رقمی شود.

ریالی از اعتبارات عمرانی استان نباید برگشت بخورد

وی همچنین اشاره‌ای به جذب اعتبارات عمرانی توسط دستگاه‌های استان داشت و افزود: پایان سال مالی شهریور ماه امسال است و نباید دستگاه‌ها اجازه دهند ریالی از اعتبارات استان برگشت بخورد.

وی افزود: کرمانشاه با مشکلات بسیاری مواجه است و هر ریال اعتبارات عمرانی برای استان ارزشمند است و مدیران باید تمام تلاش خود را برای جذب اعتبارات تا پایان سال مالی به کار گیرند.

صحرایی همچنین اشاره‌ای به اربعین پیش رو داشت و افزود: تمام مدیران دستگاه‌ها از همین حالا باید اقدامات لازم برای میزبانی زوار اربعین را به خوبی انجام دهند.

وی افزود: فرقی نمی‌کند چه دولتی روی کار بیاید و افتخار ما این است که تا ثانیه‌های پایانی عمر خدمتگزاری خود، بتوانیم نوکری اباعبدالله و زائران ایشان را داشته باشیم.

صحرایی گفت: تمام دستگاه‌های مرتبط با موضوع اربعین باید پروژه های عمرانی و برنامه‌های خود را از همین حالا پیگیری کرده تا خدمات‌رسانی زوار در ایام اربعین بدون مشکل انجام گیرد.

مدیران تا آخرین لحظه عمر دولت باید به مردم خدمات‌رسانی کنند/ لزوم اطلاع‌رسانی خدمات دولت سیزدهم

علی صفدری معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه هم در این جلسه با اشاره به حساسیت انتخابات پیش رو گفت: در ماه‌های اخیر دو انتخابات (انتخابات دور اول و دور دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی) را در استان برگزار کردیم و متاسفانه با توجه به حادثه پیش آمده و شهادت آیت الله رئیسی درگیر انتخابات زود هنگام دیگری شدیم که باید هرچه سریعتر خود را برای برگزاری آن آماده کنیم

وی با تاکید بر لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در برگزاری این انتخابات گفت: همه باید همت کنیم تا انتخاباتی رقابتی، پرشور، امن و سالم را در استان رقم بزنیم.

وی افزود: در کنار برگزاری هرچه بهتره این دوره انتخابات لزوم تبیین درست دستاوردهای دولت سیزدهم هم باید در دستور کار قرار گیرد.

صفدری گفت: این دولت خدمات ارزشمندی داشته که به درستی اطلاع رسانی نشده‌ و تبیین این خدمات و دستاوردها حقی بر گردن همه ماست.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه همچنین بر خدمات‌رسانی تمامی مدیران تا لحظه آخر عمر دولت سیزدهم تاکید کرد و افزود: شهید رئیسی همواره بر خدمات رسانی به مردم تاکید داشتند و ما هم باید ایشان را الگو قرار داده و تا آخرین لحظه انجام وظیفه به مردم خدمت کرده و در این مسیر کوتاهی و سستی نداشته باشیم.
Share/Save/Bookmark