توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70983
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۵
مدیرکل هواشناسی کرمانشاه خبر داد؛
صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان کرمانشاه
مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه در پی ورود و فعالیت گسترده سامانه بارشی به استان کرمانشاه، از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در این استان خبر داد.
صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان کرمانشاه
محمدعلی زورآوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سامانه‌ای بارشی و نسبتاً قوی، از اواخر وقت روز (دوشنبه) تا شنبه هفته آینده، جو منطقه را فرا می‌گیرد.

وی افزود: در پی ورود و فعالیت این سامانه بارشی هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان کرمانشاه صادر شده است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: داین سامانه بارشی بارش باران، وزش باد نسبتاً شدید لحظه ای، رعدوبرق و بارش پراکنده تگرگ را از عصر سه‌شنبه 11 اردیبهشت تا جمعه 14 اردیبهشت در کل استان به ویژه نیمه غربی و نواحی شمالی به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: غبار (در غالب نقاط نسبتاً رقیق) نیز از دوشنبه 10 اردیبهشت تا چهارشنبه 12 اردیبهشت در نیمه غربی، به خصوص نواحی مرزی پیش بینی می شود.

زورآوند خاطرنشان کرد: آبگرفتگی معابر، رواناب و سیلاب‌های محلی، لغزندگی جاده‌ها و کاهش میدان دید، احتمال وقوع خسارت به دلیل وزش باد، برخورد صاعقه و بارش تگرگ، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و هوایی، احتمال وقوع خسارت به باغات و مزارع کشاورزی به دلیل بارندگی شدید و رگبار تگرگ از مخاطرات احتمالی این سامانه خواهد بود.

وی ادامه داد: پاکسازی کانال‌ها و آبراهه‌ها، پرهیز از کوهنوردی و قرارگرفتن در مناطق مرتفع و محل‌های با خطر برخورد صاعقه، محافظت تجهیزات برقی در برابر رعدوبرق، اطمینان از استحکام سازه‌ها بویژه سازه های بلند و موقت، احتیاط در رانندگی، اجتناب از ترددهای غیرضرور و قرار گرفتن در هوای غبارآلوداز توصیه به مسئولین اجرایی استان و مردم کرمانشاه است.
Share/Save/Bookmark