توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 67789
دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۰
80 درصد کودکان کرمانشاهی در برابر "کرونا" ایمنی ندارند!
80 درصد کودکان کرمانشاهی در برابر "کرونا" ایمنی ندارند!
معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه از تکمیل واکسیناسیون کرونا در 20 درصد کودکان پنج تا 12 ساله استان خبر داد و افزود: با این وضعیت، در حال حاضر 80 درصد کودکان استان در برابر این بیماری ایمنی لازم را ندارند.

دکتر سارا شاه آبادی در گفت و گو با ایسنا با انتقاد از پایین بودن آمار واکسیناسیون کرونا در کودکان پنج تا 12 ساله استان، گفت: در حال حاضر 22.3 درصد کودکان پنج تا 9 سال و 43.2 درصد کودکان 9 تا 12 ساله استان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی افزود: همچنین میزان تزریق دوز دوم در کودکان پنج تا 9 ساله استان 11.1 درصد و در کودکان 9 تا 12 ساله حدود 25.1 درصد است.

شاه آبادی تصریح کرد: در مجموع با توجه به جمعیت موجود در این دو گروه سنی، در حال حاضر حدود 20 درصد کودکان پنج تا 12 ساله استان هر دو نوبت واکسن را دریافت کرده و ایمنی لازم را در برابر کرونا دارند.

این مسئول افزود: این آمار نشان می‌دهد که 80 درصد این کودکان در برابر کرونا ایمنی لازم را ندارند و همین امر می تواند در موج جدید کرونا خطرآفرین شود.

وی افزود: کرونا برای تمام افرادی که از ایمنی ضعیفی برخوردارند خطرناک است و کودکان جز این گروه ها هستند و نیاز است که هرچه سریعتر واکسن کرونا برای آنها تزریق شود.

شاه آبادی با اشاره به حضوری بودن مدارس در سال تحصیلی جدید، گفت: در همین راستا نیاز است جهت ایجاد ایمنی از هم اکنون تزریق دوز اول برای کودکان صورت گرفته تا در نیمه شهریور ماه هم بتوانیم دوز دوم را برای آنها تزریق کرده و ایمنی کاملی را در بدن آنها ایجاد کنیم.

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه در ادامه به پایین بودن تزریق دوز سوم کرونا در افراد بزرگسال هم اشاره کرد و افزود: متاسفانه در حال حاضر تنها 48.1 درصد جامعه هدف استان دوز سوم را دریافت کرده اند و این درحالی است که تمام افراد شش ماه پس از تزریق دوز دوم حتما باید دوز سوم و یادآور را تزریق کنند.

شاه آبادی گفت: خطر کرونا برای تمام افرادی که ایمنی ندارند همچنان وجود دارد و هر فرد با سن بالای 18 سال که شش ماه از تزریق آخرین نوبت تزریق واکسن آنها گذشته و دوز یادآور را تزریق نکرده است جز این دسته محسوب می شود.

وی افزود: در حال حاضر روزانه حدود 800 تا 1000 دوز واکسن در استان تزریق می شود که آمار پایینی است و نیاز است با توجه به استمرار موج هفتم افراد هرچه سریعتر برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark