توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 10989
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۰۴
پارگی آخرین زنجیرهای متصل کننده رئیس جمهور به اصولگرایان
احمدی نژاد؛ رئیس جمهوری باب میل اصلاح طلبان + تصاویر
پر بیراه نیست اگر با بررسی چند شاهد و مدعا بخواهیم دولت دهم را دولتی مورد پسند اصلاح طلبان و احمدی نژاد را شخصیتی بخوانیم که با شناسنامه فعالیت سیاسی فعلیش تعلق خاطر این طیف را به خود جذب نماید.
احمدی نژاد؛ رئیس جمهوری باب میل اصلاح طلبان + تصاویر
خط نیوز: شاید کمتر کسی گمان می کرد که بتوان مطلبی با این تیتر در خصوص رئیس جمهور نگاشته شود.
مواضع انقلابی احمدی نژاد در مقابله با نظام سلطه، دفاع از مستضعفان و مقابله با مفاسد اقتصادی، ولایت پذیری کم نظیر، خدمت رسانی متداوم و دوری از اشرافی گری، پایبندی به ارزشهای اصیل اسلامی، پایداری استثنایی در مسئله ی هسته ای، به خدمت گیری چهره های صادق و صالح در ترکیب دولت و ... مواردی بود که از وی شخصیتی مورد علاقه ی مردم و به خصوص انقلابیون ساخته بود.

همین عناصر وجود داشت که از احمدی نژاد  شخصیتی مورد تنفر شبکه های رسانه ای بیگانه ساخته شده بود که روزانه تیر زهرآلود رسانه ها به سمت دولت را گسیل می داشت.
همین نکات بود که موجب حمایت استثنایی امام خامنه ای از دولت نهم  شد و حتی برخی از کسانی که سابقه ی دوستی با آقا را داشتند اما دولت را نمی پسندیدند در موقعیت ضعف قرار گرفته و حتی کدورتهایی نیز ایجاد شود.

اما در این چند سال اخیر و به خصوص در چند ماه گذشته آنچه رخ داده است به قدری تلخ بوده که تمامی خاطرات خوش فرزندان انقلاب از دولت نهم را از اذهان بزداید.
پر بیراه نیست اگر با بررسی چند شاهد و مدعا بخواهیم دولت دهم را دولتی مورد پسند اصلاح طلبان و احمدی نژاد را شخصیتی بخوانیم که با شناسنامه فعالیت سیاسی فعلیش تعلق خاطر این طیف را به خود جذب نماید.
موارد ذیل را می توان اشاره کرد که به راحتی این تحلیل را قرین به واقعیت بسازد:
الف: رویکرد فرهنگی در بعد حجاب: حجاب و مقابله همه جانبه با فرهنگ بی حجابی و بدحجابی؛ در بحث حجاب نظر صریح احمدی نژاد در این سالها همان نظری بوده که اصلاح طلبان داشته و دارند و در آن هرگونه اجبار در این زمینه را نامناسب و بدحجابی را مشکل دست چندم کشور دانسته و یا حتی آن را مشکل ندانند. این نگاه که بخشهایی از آن مورد تایید عناصر انقلاب است همواره مورد نقد بوده و هست و دولت نیز انصافا اجازه نداده است تا برخورد مناسبی با بحث بدحجابی در کشور صورت بگیرد. نگاهی به وضعیت پوشش در جامعه نیز می تواند شاهدی بر این مدعا باشد که حتی فعالیت های فرهنگی دولت نیز سمت و سویی برای مبارزه ی فرهنگی با بدحجابی و ترسیم جنبه های تئوریک حجاب و عفاف نبوده است. رخدادی که در دولت های خاتمی نیز رخ داد و دوران احمدی نژاد را می توان کپی برابر اصل دولت خاتمی دانست. 

تذکر 77 تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي درباره سخنان رييس جمهور در برنامه زنده تلويزيوني مبني بر مبارزه با بدحجابي
ب: رویکرد فرهنگی در مقابله با رسانه ها؛ رئیس جمهور را می توان یکی از چهره هایی دانست که انتقادات فراوانی را از سوی رسانه ها به خود دیده است و در مقابل آنها سکوت نموده است. البته این سکوت در مقابل رسانه های اصلاح طلب به مراتب بیش از رسانه های اصولگرا بوده است. احمدی نژاد بهقدری که در مقابل رسانه های اصولگرا موضع گرفته است از مواضع رسانه های اصلاح طلب انتقاد ننموده است. رفتار رئیس جمهور در کنفرانس مطبوعاتی آخر خود در برابر دو رسانه ی اصولگرا یعنی فارس و مهر نمونه های بارزی از چرخش احمدی نژاد به سمت رسانه های اصلاح طلب است. احمدی نژاد خود را پشتیبان رسانه های اصلاح طلب نشان داده و رفتار او در مقابل انتشار کاریکاتور شبیه به رزمندگان دفاع مقدس در یکی از رسانه های اصلاح طلب و دفاع تمام و کمال از آنها نمونه ی بارزی از این مسئله است.
آخرین کنفرانس خبری رئیس جمهور به انتقاد از خبرگزاری فارس و مهر که رسانه هایی اصولگرا محسوب می شوند اختصاص یافت
آخرین کنفرانس خبری رئیس جمهور به انتقاد مفصل از عملکرد دو خبرگزاری اصولگرای فارس و مهر اختصاص یافت؛
ج: استفاده از عناصر منتسب به جریان اصلاح طلب؛ از ابتدای دولت دهم حضور عناصر اصلاح طلب یا غیر وابسته به جریانات اصیل اصولگرایی رویدادی مشهود بود و هست. حضور این عناصر که بعضا در لایه های دوم و سوم مدیریت که به نحوی به مدیریت پنهان کشور مشغول بوده و در پستوهای دور از چشم رسانه ها در سیاست گزاری ها نقش عمده داشته اند از دیگر نشانه های افول رفتارهای سیاسی رئیس جمهور بوده و هست. حتی در سطح وزرا نیز شاهد حضور وزیری بوده ایم که در دولت اصلاح طلب از طرفداران پر و پا قرص اصلاح طلبان و مدیری در سطح معاونت وزارت خانه بوده است و در دولت دهم به وزارت رسیده است. 
معاون فعلی سردبیر روزنامه ایران که در انتخابات 88 از حامیان اصلی موسوی بود
انتصاب «ایمان ملکا» عضو ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در سال ۸۸ به سمت معاون سردبیر روزنامه ایران
مدیران نزدیک به آیت الله هاشمی نیز نقش عمده ای در شکل دهی به ترکیب دولت داشته اند که موجب تعجب بسیاری از تحلیل گران گردیده است. شاید اگر اصلاح طلبان از ابتدا روی خوشتری به احمدی نژاد نشان می دادند حضورشان در دولت دهم بسیار پررنگ تر از امروز می بود.
د: انتقاد از نهادهای حکومتی؛ آخرین بار که احمدی نژاد در مقابل ارکان قانونی کشور و سازمانهای حکومتی در خصوص انتخابات نظام پزشکی بوده که احمدی نژاد به صراحت علیه نهادهای امنیتی و به خصوص اطلاعات سپاه موضع گرفت. به صراحت می توان این نکته را بیان نمود که اصلاح طلبان رویه ای را در زمان تصدی دولت علیه برخی نهادهای قانونی کشور پیش گرفته بودند که رفتارهای احمدی نژاد نشان دهنده ی ادامه ی آن روند است. اشارات متعدد احمدی نژاد مبنی بر اینکه انتخابات مال ملت است، کسی نباید در آن دخالت کند و تمامی سلیقه ها باید بیایند این نکته را برجسته می کند که احمد نژاد ممکن است در ماههای آتی و به خصوص در زمان تایید صلاحیت ها بخواهد مواضعی را علیه برخی نهادهای قانونی اتخاذ نماید که موجب بروز بحران شود. نشانه های موجود به این گمانه رنگ غلیظ تری می زنند که از جمله ی این نشانه ها اظهارات عجیب احمدی نژاد در خصوص انتخابات نظام پزشکی است. این رفتار رئیس جمهور به مثابه آب کردن قندهای سیاسی در دل اصلاح طلبان است که با نگاهی به سخنان چند روز اخیر افراد منتسب به جریان اصلاح طلبی همچون مصطفی معین و پزشکیان این سخن تایید می گردد.
حمله احمدی نژاد به سپاه و نهادهای امنیتی تیتر اول رسانه های بیگانه شد و موجی از خوشحالی را به اردوگاه اصلاح طلبان آورد
سخنان رئیس جمهور علیه نهادهای امنیتی نظام و اطلاعات سپاه در اکثر رسانه های ضد انقلاب انعکاس یافت؛
ه: تلاش در جهت تغییر مناسبات سیاسی ایران و آمریکا؛ کمتر کسی را می توان یافت که از روی خوش نشان دادن رئیس جمهور به غرب  و به خصوص آمریکا در چند ماه اخیر بی خبر باشد . مصاحبه های مکرر وی و ارسال پالسهای مثبت برای آمریکا در خصوص مذاکره با آنها هر چند تا حدودی منطبق با سیاستهای کلی نظام بوده است اما در بین سخنان رئیس جمهور بخشهایی را می توان یافت که این اشتیاق را برملا کند. در حالی که سیاست چماق و هویج غرب ادامه دارد میزان ابراز تمایل اجمدی نژاد برای برقراری رابطه با آمریکا نکته ای است که همگان آن را تایید می کنند.
هفته پیش احمدی نژاد با کشتی گیران آمریکایی در تهران دست داد و عکس انداخت، رویدادی که با تفاسیر خاص رسانه ها مواجه شد
عکس یادگاری احمدی نژاد با کشتی گیران آمریکایی که همزمان با اظهاراتوی در مورد رابطه با آمریکا شده بود تفسیرهای متعددی را برانگیخت
ی: تعلل در اجرای فرامین رهبری در موارد خاص و برخی سکوتهای پرمعنا؛ رفتار احمدی نژاد در قبال حکم حکومتی امام خامنه ای مبنی بر حذف مشایی از پست معاون اولی و سکوت چند روزه اش، تداوم جنجالهای رخ داده و کوتاه نیامدن از برخی مواضع  در قبال مجلس- که البته برخی از آنها حق نیز بوده است- علیرغم دستور رهبر انقلاب مبنی بر حفظ وحدت، بحث خانه نشینی 11 روزه و ... مواردی است که نشان می دهد احمدی نژادی که تبعیت مطلقش از ولایت زبانزد همگان بود و در دور نخست ریاست جمهوری بر دستان امام خامنه ای بوسه زده بود اکنون در این مسیر دچار تعلل شده است.

دور نخست ریاست جمهوری احمدی نژاد و بوسه بر دستان امام خامنه ای


نامه رهبر انقلاب در مورد عزل مشایی به رئیس جمهور که از تریبون مجلس قرائت شد؛


تذکر شدید اللحن رهبری انقلاب به احمدی نژاد و لاریجانی در مورد اتفاقاد ناگوار مجلس در یکشنبه سیاه تنها با عذرخواهی لاریجانی مواجه شد و در نامه رئیس جمهور هیچ گونه نشانه ای از عذرخواهی مشاهده نشد؛
شاید بتوان شواهد دیگری نیز برای اثبات مدعای مورد اشاره در تیتر این مطلب یافت اما آنچه مشخص است آخرین زنجیرهای متصل کننده ی رئیس جمهور به جریان اصولگرایی در حال پاره شدن است.
هر چند این چند ماه نیز امید تمامی دوستداران انقلاب بازگشت رئیس جمهور به راهی است که قلب های مومنان انقلابی را شاد کرده بود.
Share/Save/Bookmark