توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 34019
سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۸
توصیه آیت‌الله نوری به تیم هسته‌ای درباره لبخند دشمن
حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این‌که آمریکا و ایادی آن در مذاکرات به دنبال حل مسأله نیستند و همواره بهانه‌جویی می‌کنند، گفت: ممکن است آنها به شما لبخند بزنند اما در دلشان کینه‌ای دارند که گاهی اوقات بروز می‌دهند.
توصیه آیت‌الله نوری به تیم هسته‌ای درباره لبخند دشمن
به گزارش خط نیوز ، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار جمعی از پرسنل نیروی انتظامی با بیان این‌که آمریکا و دیگر کشورهایی که طرف مقابل در مذاکرات هسته‌ای هستند مدام بهانه‌جویی می‌کنند، اظهار داشت: آمریکایی‌ها نمی‌خواهند ما پیشرفت کنیم و از وجود نظام ما رنج می‌برند؛ آنها از ابتدا نیز در مسیر براندازی نظام ما گام برداشتند.

وی با اشاره به این‌که تیم مذاکره کننده ایران جلسات متعددی و با زحمت فراوانی تلاش کرده تا به دنیا نشان دهد که ما اهل استدالال و برهان هستیم، گفت: حرف ما این است که ما حق خودمان را انرژی خدا دادی می‌خواهیم و شما چه حقی دارید و با چه دلیلی می‌خواهید جلوی ما را بگیرد؟!

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: ما طرف مقابل خود را خوب شناخته‌ایم؛ آمریکا و فرانسه همان کشورهایی هستند که در ۸ سال دفاع مقدس از صدام حمایت کردند و سلاح‌های گوناگونی به او دادند تا علیه ایران به کار گیرد؛ امام خمینی(ره) در طول سال‌های پس از انقلاب نقاب از چهره این مستکبران برداشت و آنها را نه تنها به ملت ایران بلکه به دنیا شناساند.

این مرجع تقلید با اشاره به آیه« لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُؤْمِنینَ وَ لکِنَّ الْمُنافِقینَ لا یَعْلَمُونَ»گفت: خداوند از ما می‌خواهد که عزت داشته باشیم و در راستای حفظ وتقویت آن گام برداریم؛ عزت اصولی دارد که خداوند برای ما بیان فرموده است و ما موظفیم آنها را بیاموزیم بر اساس آن حرکت کنیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی یکی از مهم‌ترین اصول خدشه ناپذیر عزت را احتراز شدید از وابستگی و سلطه‌ پذیری خواند و بیان داشت: قرآن می‌فرماید مبادا شما زیر سلطه یهود و نصاری بروید؛ ممکن است آنها به شما لبخند بزنند و دست شما را بگیرند اما کینه‌ای از شما در دل دارند که گاهی آن را ظاهر کرده و گاهی نیز در دل خود مخفی نگه می‌دارند.

وی ایمان به خدا را نخستین اصل در حفظ و تقویت عزت دانست و گفت: ایمان به ارزش‌های اسلامی بسیار نقش‌آفرین و مهم است؛ ملت ایران با همین ایمان و اعتقاد توانست انقلاب را به ثمر بنشاند و در ۸ سال دفاع مقدس در برابر سی و دو کشوری که صدام را حمایت می‌کردند استقامت کند؛ روحیه جهاد، شهادت و فداکاری در سایه ایمان به خدا در انسان به وجود می‌آید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: رشد علمی، تشکیل حکومت اسلامی، وحدت، قدرت نظامی از دیگر اصولی است که هر اندازه در این عرصه‌ها پیشرفت داشته باشیم به همان میزان بر عزت ما افزوده می‌شود.
/ رسا
Share/Save/Bookmark