توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 68086
سه شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۳
خدمتی ماندگار با مدیریت جهادی/پایانه مرزی خسروی به شبکه سراسری گاز متصل شد
گازرسانی به پایانه مرزی خسروی در نقطه صفر مرزی ایران و عراق به طول ۲۰ کیلومتر در مدت زمان ۲۰ روز را می‌توان یکی از خدمت‌های ماندگار با مدیریت جهادی مسوولان استان کرمانشاه و به خصوص شرکت گاز استان قلمداد کرد.
خدمتی ماندگار با مدیریت جهادی/پایانه مرزی خسروی به شبکه سراسری گاز متصل شد
به گزارش ایرنا؛ در پی دستور و پیگیری ویژه استاندار کرمانشاه و اقدام جهادی شرکت گاز استان، طی ۲۰ روز کاری عملیات ۲۰ کیلومتری گازرسانی به نقطه صفر مرزی و پایانه بین المللی خسروی به اتمام رسید تا طعم شیرین این نعمت زیر زبان مواکب و زائران حسینی مزه کند و خدمات رسانی به عاشقان اباعبدالله علیه السلام سرعت و کیفیت بیشتری پیدا کند.

آیین بهره برداری از این طرح ۱۸۰ میلیارد ریالی یکشنبه شب با حضور استاندار کرمانشاه و جمعی از زائران حسینی و اعضای ستاد اربعین استان که از هفته گذشته در مرز خسروی مستقر شده اند، برگزار شد.

امیری مقدم بلافاصله پس از مراسم هم به سرکشی مواکب حسینی مستقر در مرز رفت و پیگیر روشن شدن شعله های گاز برای آنها هم شد.

مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین امسال برای تردد زائران اربعین حسینی (ع) بازگشایی شد و از ۲۳ مردادماه امسال زائران از این مرز تردد می کنند.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه نیز در ارتباط با گازرسانی به پایانه مرز خسروی ، گفت: گازرسانی از قصرشیرین به پایانه مرز رسمی خسروی به طول ۲۰ کیلومتر خط تغذیه از هیجدهم مرداد ماه سال جاری با دستور وزیر کشور و استاندار کرمانشاه آغاز شد و اکنون شاهد بهره برداری از آن هستیم.

«ناصر حسینی» افزود: طرح گازرسانی از قصرشیرین به پایانه مرز رسمی خسروی با اعتبار اولیه ۱۸۰ میلیارد ریال در جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه در محل پایانه مرز بین المللی خسروی با دستور مستقیم وزیر کشور و وزیر نفت مصوب شد که فردای همان روز عملیات اجرایی آن آغاز گردید.

وی اظهار داشت: سه پیمانکار در هشت جبهه کاری برای گازرسانی به پایانه مرزی خسروی فعالیت کردند که حجم کار در این بازه زمانی ۲ هفته مصداق واقعی یک کار جهادی است.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه در ادامه گفت: کار جهادی و میدانی کلید حل مشکلات است و افتخار ما خدمت بدون منت است و تلاش می شود تا اربعین حسینی این پروژه به سرانجام برسد و بتوانیم خدمتی به زائران اربعین حسینی داشته باشیم.

حسینی ادامه داد: شرکت گاز استان کرمانشاه دارای پتانسیل و توانمندی زیادی در بخش‌های نیروی فنی و اجرایی است و تمام توان خود را در راستای خدمت به مردم به کار خواهیم گرفت.

به گزارش ایرنا؛ قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه ایران به کربلاست؛ این مرز تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، کاظمین ۲۰۳، کربلا ۳۰۰، سامرا ۳۲۶ و نجف ۳۸۰ کیلومتر فاصله دارد. خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین در غرب کرمانشاه قرار دارد.

زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می رسند.
Share/Save/Bookmark