توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 68932
سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۶
انتقاد استاندار کرمانشاه از عقب‌ماندگی طرح مسکن ملی در استان
استاندار کرمانشاه پیشرفت طرح ملی مسکن را قابل قبول نداست و بر تشریح دلایل این امر و عزم جدی بیشتر برای تسریع ساخت مسکن ملی تاکید کرد.
انتقاد استاندار کرمانشاه از عقب‌ماندگی طرح مسکن ملی در استان
به گزارش خبرنگار ایرنا، « محمد طیب صحرایی» عصر دوشنبه در شورای مسکن استان که در سرسرای شهید سلیمانی استاندار کرمانشاه برگزار شد با اشاره به میانگین پیشرفت فیزیکی ۹/۸ درصدی اجرای پروژه نهضت مسکن ملی در استان کرمانشاه؛ آن را نسبت به پیشرفت سایر استان ها اصلا قابل قبول نداست و گفت: مسئولان ذی ربط در جلسه آینده باید دلایل عقب ماندگی اجرای پروژه های مسکن ملی استان را توضیح دهند، در رفع آنها باید عزم و جدیت بیشتری رسیدگی شود.

وی با اشاره گرانی ساخت مسکن در استان نسبت به سایر استان های کشور گفت: با توجه به اینکه در تولید بسیاری از مصالح و لوازم ساختمانی در استان خودکفا هستیم؛ باید ریشه یابی شود چرا هزینه ساخت و ساز در کرمانشاه بالا است و هزینه‌های ساخت و ساز در استان را کاهش دهیم.

استاندار کرمانشاه افزود: چرا باید پیمانکاران استان ما به خاطر گرانی هزینه های ساخت و ساز، سرمایه خود را به جاهای دیگر منتقل کنند؟ باید در جلسات کارشناسی این موانع احصاء و حل شود.

وی اضافه کرد: دستگاه های اجرایی با هم افزایی یکدیگر باید راهکارهای ترغیب و تشویق سرمایه گذاری در استان را وضع و اجرایی کنند تا در حوزه ساختمان سازی که پیشران اشتغال است شاهد رونق و تحولات مثبت تری نسبت به گذشته باشیم.

صحرایی در ادامه کیفیت؛سرعت و قیمت سه شاخص بسیار در اجرایی درست پروژه های نهضت ملی مسکن عنوان کرد، گفت: هیچ یک از این موراد نباید فدای دیگر شود و باید هرسه شاخصه با هم در اجرای این پروژه ها مورد توجه قرار گیرد.

وی به هم افزایی دستگاه های اجرایی در اجرای پروژه های نهضت مسکن ملی تاکید کرد و گفت: عنوان این پروژه های نهضت ملی است یعنی همه با هم باید دست به دست هم دهند و برای کسانی خانه ای ندارد خانه ای بسازند و باید از جزیره ای عمل کردن بپرهیزیم.

استاندار کرمانشاه همچنین بر اجرای قانون در پروژه های نهضت ملی مسکن تاکید کرد و از دستگاه های اجرایی و بانک های عامل خواست قانون و مقرارت به طور صحیح در اجرای این پروژه ها بدون کم و کاست رعایت کنند.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود از دستگاه های اجرایی حاضر در شواری مسکن استان خواست دو حوزه تصمیمی سازی (کارشناسی) و تصمیم گیری را رعایت کنند و این شورا جای کارهای کارشناسی مسائل نیست فقط باید نتایج مسائل بیان تا در مورد آنها تصمیم گیری شود.

صحرایی همچنین خواستار تهیه یک برنامه ریزی مدون از مرحله صفر تا ۱۰۰ اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن استان شد و گفت: تهیه این برنامه و فرایند به ما کمک می کند در هر جلسه شورای مسکن دقیقا به بگویید در چه مرحله هستیم و چرا؟

وی حوزه ساخت ساز را برای اشتغال استان بسیار مهم دانست گفت: صنعت مسکن قبل از آنها مردم را خانه دار کنند، برای استان ایجاد فرصت شغلی ی کند، و به خاطر همین باید در استان کرمانشاه برای اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن نگاه ویژه‌تری باید به آن شود.

میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه ۹/۸ درصد است

مدیرکل راه شهر سازی استان کرمانشاه جلسه شورای مسکن استان کرمانشاه نیز در گزارشی از پیشرفت فیزیکی ۹/۸ درصدی پروژهای نهضت ملی مسکن استان خبر داد و گفت: در این خصوص از بسیاری از استان های دیگر به دلایلی عقب تر هستیم.

انتقاد استاندار کرمانشاه از عقب‌ماندگی طرح مسکن ملی در استان

«مهرداد آهکی» در ادامه بیان داشت: پروژه های نهضت ملی مسکن استان در بخش خصوصی و یا خود مالکی ۵۰ درصد پیش فیزیکی دارد که آمار خوبی در سطح کشور محسوب می شود اما در بخش پروژه های دولتی ۵/۶ درصد پیشرفت فیزیکی داریم و این یعنی ۱۰ برابر از بخش خصوصی استان عقب تر هستیم.

وی در ادامه از نهاد های مانند بنیاد مسکن، بنیاد مستعضفان و سپاه که ساخت واحد های کلان پنج هزار، چهار هزار و سه هزار واحدی نهضت ملی مسکن در دست دارند خواست با جدیت بیشتر پای کار بیایند تا میزان عقب ماندگی استان جبران شود.

آهکی در ادامه آخرین آمار تایید ثبت نامی‌های متقاضیان نهضت مسکن ملی در استان را ۶۰ هزار و ۶۰۰ خانوار اعلام کرد و گفت: زمین ساخت حدود ۴۰ هزار و ۲۳۶ واحد تامین قطعی شده و در حال مذاکره برای قطعی شدن زمین ۴۰ هزار واحد دیگر در سطح کلان استان هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در ادامه همچنین از شناسایی نزدیک به دو هزار هکتار زمین برای ساخت پروزه های نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: اکنون هزار و ۴۰۸ هکتار از این اراضی در استان تامین قطعی شده که می توانیم در آنها ۴۰ هزار واحد مسکونی بسازیم.

آهکی همچنین گفت به طور میانگین برای هر هکتار اراضی ساخت ۵۰ تا ۷۰ واحد مسکونی پروژه های نهضت ملی مسکن برنامه ریزی شده است.

وی همچنین از شروع عملیات اجرایی پروژه نهضت ملی مسکن برای ساخت بیش از ۲۹ هزار واحد مسکونی خبر داد و گفت: ۲۲ درصد این پروژه ها در مرحله فونداسیون و ۱۳/۸ درصد در مرحله اسکلت و سقف است.
Share/Save/Bookmark